[9N/9N3] Stukanie po wymianie sprężyn na obniżające

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

[9N/9N3] Stukanie po wymianie sprężyn na obniżające

Post autor: Bartosz85 »

Po wymianie sprężyn amortyzatorów na obniżające -35mm coś bardzo zaczęło głośno hałasować w zawieszeniu tak jakby było coś niedokręcone i zaraz całe zawieszenia miało się rozlecieć (sprawdziłem - wszystko zostało dobrze dokręcone). Stukanie słychać tylko przy wolnej jeździe na dziurach jak autem buja na boki i każde koło "pracuje inaczej". Podczas pokonywania poprzecznych nierówności stukania nie słychać. Byłem na przeglądzie i żadnych luzów nie stwierdzono. Czytałem o uderzaniu stabilizatora o półoś przy obniżeniu i montowaniu krótszych łączników drążków stabilizatora, ale u mnie jest jeszcze między nimi miejsce i nie powinny o siebie stukać. Nikt nie jest w stanie powiedzieć co to może być. Możliwe, że jest to wina poduszki i łożyska amortyzatora, ale nie mam 100% pewności. Przed wymianą sprężyn stukania nie było. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną?
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

A nie wymieniłeś od razu poduszek i łożysk?
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

No właśnie nie wiedziałem, że coś takiego trzeba wymienić, a przed wymianą sprężyn nic nie stukało i nie działo się nic niepokojącego.
d
dominik9248
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 11 sie 2013, 13:19

Post autor: dominik9248 »

jak skrecasz kołami nic nie słychać?
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

jak kręcę kierownicą to czuć i słychać takie delikatne przeskakiwanie na kierownicy.
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

Czyli jakby sprężyna przeskakiwała?
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

no tak jakby, ale jest to takie delikatne przeskakiwanie w bardzo krótkich odstępach czasu. Jak by to przeskakiwała sprężyna to byłoby chyba mocniejsze i głośniejsze? To przeskakiwanie pojawiło się razem ze stukaniem po wymianie sprężyn.
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

Ja ostatnio też wymieniłem na -30mm eibacha wraz z łożyskami, poduszkami i mam odwrotną sytuację... przed wymianą coś mi stukało na wybojach, a po wymianie nic.
Awatar użytkownika
zxxck
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 404
Rejestracja: 10 lip 2013, 10:42
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: zxxck »

Ustawiałeś geometrie po zmianie sprężyn ?? Jeżeli nie warto to skontrolować wiele się może po tym poprawić :)
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Z ustawieniem geometrii/zbieżności czekam, aż uda się coś wymienić i pozbyć tego stukania. Dziś wymieniłem poduszki i łożyska oraz łączniki drążków stabilizatora. Koszt ponad 500 zł i nic się nie zmieniło. Stukanie w zawieszeniu i przeskakiwanie na kierownicy zostało. Fakt, że poduszki/łożyska miały jakieś tam luzy, ale nie było to przyczyną. wymontowane były też przeguby i też są ok. Z mechanikiem prawie pół godziny jeździliśmy i drugie pół siedzieliśmy w kanale pod autem. Kręciliśmy kierownicą, wieszaliśmy się na poszczególnych elementach i jedyne co ma jeszcze jakiś minimalny luz i delikatnie stuka to drążek kierowniczy, który jutro idzie do wymiany. Chyba jutro również pojadę na zbieżność. Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

Jakiej firmy masz sprężyny?
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Nowe sprężyny Sparco -35 mm, czyli chyba nie najgorsze. Amortyzatory oryginalne, tydzień temu na przeglądzie miały coś ok 75%.
Awatar użytkownika
kazmirz_pawlak
KANDYDAT
Posty: 96
Rejestracja: 18 mar 2015, 12:27
Lokalizacja: 100lica

Post autor: kazmirz_pawlak »

Było zrobić najpierw zbieżność. Pewnie to będzie przyczyną.

Wysłane z mojego D6603
Awatar użytkownika
zxxck
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 404
Rejestracja: 10 lip 2013, 10:42
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: zxxck »

Sugerowałem CI już na początku zrób geometrie :) Najprawdopodobniej przyczyną są przewracające się koła które powodują opór podczas skręcania i dlatego wszystko strzela ;/
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Lewy drążek kierowniczy wymieniony i zbieżność ustawiona. Stukanie w zawieszeniu (na małych dziurach) i przeskakiwanie na kierownicy (tylko na postoju i przy wolnym ruszaniu/parkowaniu) nadal pozostało. Nie mam już pomysłu co to może być. Może te sportowe sprężyny na oryginalnych amortyzatorach są za "luźne" i to one hałasują?
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”