Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zdziebel1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 01 wrz 2012, 23:08
Lokalizacja: NOS

Post autor: zdziebel1987 »

Ma tarczę 256x20 znaczy wentylowane, są w kiepskim stanie, zwrotnice przezuce z golfa bo tam mam 280x20 z passata VR6.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

passat vr6 nie miał przypadkiem już 5x100?
z
zdziebel1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 01 wrz 2012, 23:08
Lokalizacja: NOS

Post autor: zdziebel1987 »

VR6 org miał tarczę o rozstanie 5x100 a ja mam tarczę 4x100 z passata b3 G60 a zaciski z VR6
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Tak mnie zaczęło zastanawiać...
Jak bardzo różni się komora silnikowa między Ibizą 6K a Polo 6N?
Dużo by było zabawy z przełożeniem ABF z Cupry do Polo, mając kompletny samochód dawcę?

Zanim ktoś powie że 1.8T ma większy potencjał itd. - Całe moje 6N to jeden wielki projekt nostalgia, a i ABF by mi tam baaaardzo pasował z pewnych względów.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""Winiacz""]Jak bardzo różni się komora silnikowa między Ibizą 6K a Polo 6N?
Dużo by było zabawy z przełożeniem ABF z Cupry do Polo, mając kompletny samochód dawcę?[/quote]
Generalnie w 6N jest mniej miejsca między podłużnicami. Mając kompletnego dawcę będzie Ci łatwiej na pewno. Najlepiej odezwij się do kolegi PiterVR6, on swapował ABFa do 6N.


A teraz dla odróżnienia ja mam pytanie :)
Otóż moje 6N to przedlift i tutaj pojawia się pytanie następujące: Co muszę przerabiać, aby wiązka silnika z polifta dała się zaadaptować do instalacji przedliftowej?
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
e
e4gle
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 03 kwie 2013, 10:50

Post autor: e4gle »

Witam, szukam informacji na temat swapu silnika w 6n2 z 1.4 TDi na jakiś 1.9 TDi, nie potrafię nigdzie znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Ogólnie mój aktualny silnik jest do remontu i mam teraz dwa wyjścia, albo kapitalny remont albo swap na coś mocniejszego. Mam parę pytań.. Czy da się w ogóle wsadzić taki silnik bez jakichkolwiek "większych" cięć, przeróbek etc. Jeżeli tak to z jakiego modelu najlepiej kupić silnik (Ibiza, Golf, Passat), czy wystarczy sam słupek czy wiąże się to z wymiana skrzyni, wiązki i innych tym podobnych? Jak z kosztami robocizny, jaki przedział od 1000-2000, może więcej? I najważniejsze, czy warto się bawić w takie coś czy lepiej zrobić kape poprzedniego silnika i zwiększyć moc programem? Btw. Skrzynia przy 1.4TDi też nie jest "pierwszej jakości". Dzięki za odpowiedź i nadmienię, że przeszukiwałem forum, ale jak napisałem na początku.. nie znalazłem odpowiedzi. Pozdrawiam
e
exerpl
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 21 mar 2015, 21:53

Post autor: exerpl »

Witam posiadam Polo 6N z silnikiem 1.4 8v (60km). Chciałbym zrobić SWAP'a na 1.6 8v (101km) z Ibizy. Czytałem że nie jest z tym dużo kłopotu. Może mi ktoś powiedzieć czego będę potrzebował? Silnik, komputer? A skrzynia i reszta będą pasować czy nie bardzo? A może ktoś już to robił i powie mi jak to wyszło no i czy warto :D?
Z góry dziękuję i Pozdrawiam
m
mariusz27
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 28 lut 2014, 21:11

Post autor: mariusz27 »

A czy posiada ktos zdjęcie jak zrobione jest mocowanie silnika w polo 6n po swapie. Planuje wsadzic 1.9 Td z mojego mk3. Albo jakies namiary na kogoś kto ma juz zrobiona przekladke. Albo druga opcja to uturbic diesla w polowce, dodam ze mam aaz w golie wiec kokektory turbo i pompa paliwa sa. Z gory zięki za jakiekolwiek wskazówki.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

e4gle
TDI można jak najbardziej włożyć. Jeżeli chcesz, polecam szukać motoru z Ibizy, bądź Polo Classic/Variant razem z łapami, co znacznie ułatwi zadanie. Zmienić musisz praktycznie wszystko, kompa, wiązkę, skrzynię. Podejrzewam, ze trzeba będzie porzeźbić trochę. Koszt samej robocizny to okolice 2-3k PLN plus rzecz jasna koszt cześci.
exerpl
Nie baw się w ten silnik. Szkoda zachodu. Jest to średnio udana konstrukcja, więc bardziej polecałbym sprawdzoną, 75-konną wersję o oznaczeniu AEE. Pod 1.6 AFT (takie ma oznaczenie) musisz zmienić praktycznie wszystko, a pod AEE wystarczy słupek, komp i kolektor wydechowy, reszta pasuje :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""JuStIcE""]polecam szukać motoru z Ibizy, bądź Polo Classic/Variant razem z łapami[/quote]
zupełnie inny montaż silnika niż w Polo
ibiza i classic maja silnik zamontowany jak gol3 czyli podparty na wózku i ramie pomocniczej z przodu, jedyna łapa do podłużnicy idzie od skrzyni

w polo 3D/5D masz łapy do podłużnic i dolną "kość"
A
AarturR
Początkujący
Początkujący
Posty: 187
Rejestracja: 09 cze 2010, 21:19

Post autor: AarturR »

[quote=""Marcin86c""][quote=""JuStIcE""]polecam szukać motoru z Ibizy, bądź Polo Classic/Variant razem z łapami[/quote]
zupełnie inny montaż silnika niż w Polo
ibiza i classic maja silnik zamontowany jak gol3 czyli podparty na wózku i ramie pomocniczej z przodu, jedyna łapa do podłużnicy idzie od skrzyni

w polo 3D/5D masz łapy do podłużnic i dolną "kość"[/quote]


Czyli mam rozumieć że silnik np: AFN nie jest P&P do Polo które ma 1.9d?
Moje Polo: viewtopic.php?f=29&t=55889
------------------------------------------------------------
https://driiive.com/aarturr/VW-Polo-6N/#
C
CzarnY-NH
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 2011, 1:30

Post autor: CzarnY-NH »

Witam panowie i prosze o pomoc.Wlasnie padl mi silnik w moim polo 1.0 AER a mam mozliwosc kupna dosc zdrowego silnika z 1.6 16v 6n2 gti wraz ze skrzynia,wiazka silnika,wiazka kabiny(mam zrobiony swap deski z6n2),komputerem,immo+pastylka,pol osiami,kolektorem wydechowym,zegarami gti,pompa paliwa i pedalem gazu.Czy potrzebuje cos jeszcze do swapa czy to wszystko bedzie pasowalo?Mam tez zamiar zmienic przednie hamulce i tarcze na te z 6n2 gti.
Bulbym wdzieczny za jakakolwiek pomoc.
Pozdrawiam

Maciek
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Szukając 1.6 AEE spotykam się czasem z opisem: silnik do małej skrzyni.
Grzebiąc w internecie znalazłem opis gdzie ktoś wrzucał nowe AEE do felicii, i miał na bloku inne mocowania skrzyni.
Pytanie więc: jakiego silnika szukać do polo 6N (oprócz tych od samego polo)?
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

do skody Octavi oraz Felelicji montowali taka przekladke zmieniajaca rozstaw na skrzynie skody :) albo wlasnie robili inne bloki od razu na duza skrzynie :)
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Dzięki za odp, odpuszczam silniki skody, bo z moim budżetem nie stać mnie na wtopę.
Czyli golfy, ibizy, cordoby i classic całkowicie bezpieczne?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”