[9n] Kontrola check engine - po raz enty

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
evelan
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:56
Lokalizacja: Szczecin / Wrocław

[9n] Kontrola check engine - po raz enty

Post autor: evelan »

Temat wałkowany wiele razy, auto już wcześniej miało kłopoty z tą kontrolką, a to jak jeździłem bardziej agresywnie albo ot tak pojawiała się i znikała. Raczej jestem pedantyczny i lubię kiedy wszystko gra i buczy dlatego szukam cały czas przyczyny. W pewnym momencie kontrolka przestała dawać o sobie znać, aż po przejechaniu ~2000km powróciła sprawdziłem polskim VAGiem co to może być ale niewiele mi to mówi. Płyny są w aucie "świeże" i w odpowiedniej ilości, czyściłem nawet kiedyś przepustnicę ale zero efektu. Zauważyłem że dzieje się tak kiedy kończy się paliwo (rezerwa) albo stosunkowo krótko po tankowaniu.

http://i.imgur.com/gDX9ruU.jpg To jest po pierwszym sprawdzeniu

http://i.imgur.com/2rmX1Dj.jpg Ten błąd pojawił sie znów, po skasowaniu wcześniejszych, po kilku minutach

Chętnie bym wymienił filtr paliwa w aucie może to coś pomoże ale idąc takim tokiem myślenia to mogę połowę auta wymienić i kontrolka dalej będzie.

Polo 9N 1.2 12v
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

wystarczy poszukać w google
16555
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 171/000369
17925
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17925/P1517
17811
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 403/005123

stawiał bym na początek na: nieszczelny dolot, do tego bezpiecznik ecu spalony albo zaśniedziały i egr zapchany (chociaż nie sadziłem ze w benzynie też jest)
Awatar użytkownika
evelan
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:56
Lokalizacja: Szczecin / Wrocław

Post autor: evelan »

Już googlowałem ;) EGR czyściłem razem z przepustnicą, filtr powietrza wymieniony, sonda lambda pracuje.
Obadam jak z tym bezpiecznikiem ecu, ale jak ostatnio coś robiłem przy bezpiecznikach to wszystkie wyglądały w porządku.
Nieszczelność dolotu, hmm rok temu pękł mi fabryczny łańcuch rozrządu, więc porządnie mi przetrzepali silnik. Przyczyn szukałbym bardziej w filtrze palwia, ewentualnie pompie paliwa. Albo innych dziwnych miejscach, przy kontrolce EPC musiałem wymienić czujnik stopu.
G
GalaktykaS
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 02 cze 2013, 11:22
Lokalizacja: LTM

Post autor: GalaktykaS »

Na wstepie poinformuje Cie, ze powoli Ci sie kat konczy.
"System zbyt ubogi"- taki blad mam jak latam na lpg, stad moje pytanie czy to jest czysta benzyna, czy z gazem. Internet kiedys sugerowal mi ze to wina paliwa, z poczatku myslalem ze chodzi o benzynke, ale niezaleznie: czy jezdzilem na 95 czy tez 98 z orlenu blad jest ten sam. Wiec kwestia jest regulacji gazu. Jezeli masz czysta benzyne, szukaj nieszczelnosci w ukladzie paliwowym, lub padajaca pompke paliwa.
m
masat20
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 02 gru 2014, 19:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: masat20 »

Chcalbym odświeżyc temat ten sam problem co kolega te same błedy sondy i katalizator osiagają właściwe temp wszytsko było sprawdzane i bylo ok dzisiaj miałem rezerwe zatankowałem i po 10 km i zapaliła ktoś to rozwiązał? dodam ze jeżdże z ta kontrolka juz ponad rok czasu jest ona co jakis czas kasowana ale to na 100-500km różnie to bywa. I ciagle nie widac wiekszego obiaju tej kontrolki oprocz spalania sredniego 7,5l/100km troche duze jak na takie małe polo;/
K
Krzysław
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 12 kwie 2013, 10:37
Lokalizacja: GCH

Post autor: Krzysław »

Kolego sprawdź wtryskiwacze - ja po 1,5 roku walki z moim autkiem i wydanymi tysiącami :banghead: na zmiany części nie pomyślałem, że to sprawa wtryskiwacza - a jeden z moich nie daje odpowiedniej dawki paliwa... - po regeneracji działa aż miło a check przeszedł do historii :yahoo:
VW Polo 9n3 | 1.2 beznyna | 2005r.
"Nie sprzęt, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika."
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”