[6N2] zacięty Włącznik obiegu powietrza

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
mikki68
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 26 lip 2012, 20:15
Lokalizacja: LUBELSKIE

[6N2] zacięty Włącznik obiegu powietrza

Post autor: mikki68 »

Witam
Zaciął mi się włącznik od regulacji nawiewu powietrza w pozycji zamkniętej,
http://i1099.photobucket.com/albums/g38 ... 8910fc.jpg
najgorsze jest to że prawie go nie włączam, a zrobiłem to niechcący włączając klimatyzacja by osuszyć szybki.
Za czorta nie chce się dać wyłączyć (klapka obiegu zamknięta kontrolka świeci) nawet wyjęcie włącznika nic nie daje
http://i1099.photobucket.com/albums/g38 ... 8c6be5.jpg
Czy miał ktoś podobny problem i może wie co z tym można zrobić?, nie wymieniając całego sterowania bo z tym spory problem.
Myślałem o Przełączeniu pinów w kostce omijając ten włącznik (nie potrzebuję tego zamykania), l może ktoś wie jak lub ma np. takowy zestaw wyjęty by móc sprawdzić które to piny sterują tą klapką .
To moja wypięta kostka
http://i1099.photobucket.com/albums/g38 ... ba62a9.jpg
i kabelki
http://i1099.photobucket.com/albums/g38 ... f109c9.jpg
Próbowałem przez próbówkę z żarówką to coś jakby słychać silniczek od klapy gdy podaję "+" na styk "5" lub "4" ale to nie do końca działa, być może że przez malutką żarówkę.
Nie chcę niczego zepsuć więc byłbym wdzięczny za podpowiedź.
:)
Moja srebrna strzała
na podtlenku LPG :)
Awatar użytkownika
mikki68
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 26 lip 2012, 20:15
Lokalizacja: LUBELSKIE

Post autor: mikki68 »

Witam
Temat zakończony powodzeniem, a w razie gdyby ktoś miał podobny problem opiszę rozwiązanie (pominięcie włącznika).
Zrobiłem kilka testów i zastosowałem (zewnętrzny przełącznik) - nie (włącznik)
I tak na styku "3" po zapłonie pojawia się "+" sterujący, jest nam potrzebny lecz nie można go odciąć (bo stracimy klimę)
tylko się do niego dopiąć (ja się dolutowałem) i podciągnąć go do przełącznika.
Styk "4" i "5" należy ODCIĄĆ i podłączyć pod przełącznik tak aby "+" pojawiał się na nich na przemian - sterując klapą nawiewu.
Teraz sterowanie obiegiem odbywa się za pomocą zewnętrznego przełącznika, aha pozostaje sprawa świecącej kontrolki zamknięcia obiegu powietrza - ja to załatwiłem kawałkiem czerwonej taśmy izolacyjnej naklejając ją na trzpień włącznika taki długaśny i świeci tak jakby było normalne podświetlenie.
Sposób ten działa a opis pasuje do wersji z klimą, nie wiem czy w wersji bez jest podobnie czy też nie.
Wiem że nie jest to tak jakby być powinno lecz nie uśmiechało mi się rozbieranie kawałka wnętrza aby dostać się (wyjąć) ten cały zespół pokręteł a potem przepinać cięgła.
Ważne że gdy pojadę ozonować klimę mam włącznik aby zamknąć obieg i cieszyć się nią latem.
Jeśli się to komuś przyda to fajnie, jeśli nie to niech przynajmniej powstrzyma się z mocną krytyką.
:D
Moja srebrna strzała
na podtlenku LPG :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”