[6n] Kontrolka AIRBAG i błędy poduszek w VAG'u.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

E
Emejcz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 mar 2013, 15:06
Lokalizacja: Łódź

[6n] Kontrolka AIRBAG i błędy poduszek w VAG'u.

Post autor: Emejcz »

Witam, chciałem prosić o pomoc w pozbyciu się błędów aby zgasła kontrolka od poduszki powietrznej.
Błędy wyskakują takie:
00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131)
33-10 - Resistance too Low - Intermittent
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-00 - Resistance too High
00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131)
32-00 - Resistance too High
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
33-10 - Resistance too Low - Intermittent
00595 - Crash Data Stored
35-00 - -
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent

Ich kasowanie nic nie daje, kontrolka się utrzymuje i błędy cały czas są.
Osobiście nic mi one nie mówią, prosiłbym o jakieś wytyczne gdzie szukać problemu aby go usunąć. Dodam, że poduszki ze strony pasażera nie ma od lat (nie wiem jak po stronie kierowcy), ale kontrolka zaczęła się palić dopiero ileś miesięcy temu.

Dodatkowo pali się też kontrolka abs i VAG podaje, że to:
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
35-00 - -
ale go wymieniłem i nic to nie zmieniło.
Mówię o tym, bo może ma to jakiś związek.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Tu: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ault_Codes
poczytaj sobie o swoich błędach. Kontrolki nie wygasisz bo z tego wynika że był jakiś dzwon i w sterowniku jest on zapisany. Trzeba wyczyścić sterownik z błędu, ale tego nie zrobisz VAGiem. koszt do 150zł.

Kontrolka od ABS nie ma nic wspólnego z poduchami. Sprawdź czy nie masz przerwy na kablu dochodzącym do czujnika. Jak jest uszkodzona wiązka to wyskoczy ci identyczny błąd jak masz powyżej.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""czaja""]Trzeba wyczyścić sterownik z błędu, ale tego nie zrobisz VAGiem. koszt do 150zł.[/quote]
taniej wyjdzie kupić drugi sterownik ;) od 15zł do 100 zł
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Jabolek""]taniej wyjdzie kupić drugi sterownik od 15zł do 100 zł[/quote]
No fakt, nie wszystkie opcje wypisałem.
E
Emejcz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 mar 2013, 15:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Emejcz »

Słuchajcie dzwon rzeczywiście był, ale 7 lat temu, a kontrolka zaczęła się palić dopiero od jakiegoś czasu, więc nie wiem czemu to miało by być od tego. Czy to jest taki sterownik? http://allegro.pl/vw-polo-iii-6n-modul- ... 39895.html
I czy ten błąd się zapisuje w nim? Bo jak w nim to chyba możliwe jest, że jak kupie używkę to tam też już będzie coś wpisane?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

a masz nowsze czy starsze zegary? chodzi mi o to czy masz polo po małym lifcie czy przed
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

podpinam się pod temat, mam błąd 589 z tego co pamiętam, i nic więcej tyle że problem polega na tym, że po wykasowaniu tego błędu błąd powraca... jakieś pomysły?
Dodam że świeci też ABS ponieważ mam czujnik do wymiany i kabel sobie wisi.
To chyba nie powinno mieć związku z poduchami?
Jakieś sugestie?
civic r18a2/407 1,6 HDi
E
Emejcz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 mar 2013, 15:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Emejcz »

Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""Emejcz""]Mam takie http://obrazki.elektroda.net/88_1208078340.jpg[/quote]

to ten sterownik co podałeś podejdzie.

[quote=""rat4""]podpinam się pod temat, mam błąd 589 z tego co pamiętam, i nic więcej tyle że problem polega na tym, że po wykasowaniu tego błędu błąd powraca... jakieś pomysły?
Dodam że świeci też ABS ponieważ mam czujnik do wymiany i kabel sobie wisi.
To chyba nie powinno mieć związku z poduchami?
Jakieś sugestie?[/quote]

wg tego błędu masz za wysoką rezystancję czyli przerwę w obwodzie bądź zasniedziałe styki/odłączoną wtyczkę, przerwaną taśmę w zwijaku, posprawdzaj dokładnie cała wiązkę od Airbaga, sprawdź przewody miernikiem.
E
Emejcz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 mar 2013, 15:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Emejcz »

A przy odłączonej wtyczce (bo nie ma poduchy) da się coś zrobić aby ten błąd usunąć? Jakiś rezystor do niej przypiąć czy coś?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""Emejcz""]A przy odłączonej wtyczce (bo nie ma poduchy) da się coś zrobić aby ten błąd usunąć? Jakiś rezystor do niej przypiąć czy coś?[/quote]

tak, podłączasz rezystor i błędu nie będzie, najlepiej taki ok 10ohm
E
Emejcz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 mar 2013, 15:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Emejcz »

Jeszcze zapytam, bo w zasadzie jak tak popatrzyłem to kupno używanej poduszki to dość niski koszt. Czy przy jej zakładaniu trzeba jakoś uważać aby nie wybuchła? Szczerze mówiąc, nie wiem jak się z tym obchodzić i czy np. nie mogło by się tak stać, że jak się wsadzi jakąś z innego auta to po prostu sobie wybuchnie później podczas jazdy czy coś takiego?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

powiem tak, zalecają odłączenie klemy z akumulatora, jednak za każdym razem kiedy odpinam/podpinam poduchę nic się nie dzieje. Możesz dla bezpieczeństwa odpiąć ;)
g
gados82
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 13 sty 2015, 20:12

Post autor: gados82 »

Witam Panowie jestem tu nowy.
Udało mi się wczoraj kupić polówkę 6n2 1.4MPI
Mam parę rzeczy do poprawek.
Wiem że nie działają poduszki
VCDS pokazuje mi takie błędy.

00595 - Crash Data Stored
35-00

00588 - Airbag Igniter Driver Side n95
32-00 resistance too high

00589 - airbag igniter1 passenger side n131
32-00 resistance too high

01317 - control module in instrument cluster j285
49-10 no communications - intermittent

00532 supply voltage b+
07-10 - signal too low intermitten

Troszkę to rozszyfrowałem, ale chciałbym żebyście mnie bardziej naprowadzili jak sie tego pozbyć

1. Błąd 00595 crash data stored - czyli sensor poduszek ma zapisany wypadek najlepiej go wymienić bo usuwanie błędu zbyt kosztowne. Używka kosztuje gdzieś 50zł. Czy wymiana tego automatycznie pozwoli na skasowanie pozostałych błędów.? Poduszki nie wyglądają na uszkodzone.

2. Jeśli wymiana samego sensora nie pomoże w pozbyciu się błędów to czyli trzeba będzie podmienić dwie poduchy 00588 i 00589?

3. Błąd 01317 czyli komunikacja z zegarami wyskakuje ponieważ jakiś magik handlarz zrobił tak żeby na zegarach nie paliły się poduchy??

4. Błąd 00532 nie wiem od czego ale przypuszczam że coś z zegarami/licznikiem też.

Dziękuje z góry za pomoc
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

wymienić i zaadaptować sterownik poduszek. przed podmianką spisz kodowanie z aktualnego sterownika aby to samo zapisać w tym "nowym".
Do sprawdzenia obecność poduszek. coś mi mówi że mogą to być zaślepki. chyba że te błędy sa wynikiem zapisanej kolizji.
co do błędów z licznika:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01317
masz tam intermittent, co oznacza sporadyczny. powinien dać się wykasować.

tu o 532
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00532
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”