[9n] Świece żarowe.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

[9n] Świece żarowe.

Post autor: Wolga85 »

Dzisiaj zrobiłem eksperyment. Auto stało 3 dni nie odpalane w tym czasie mrozy -5 do -10. przy odpalaniu termometr w MFA wskazywał -8 C. Odpiąłem listwę zasilające świece żarowe i spróbowałem odpalić. O dziwo odpaliło trochę ciężej bo za drugim trzecim obrotem ale bez problemu zagadał sekundę może 1,5 trochę nierówno chodził ale zaraz potem przestał. Jak będą większe mrozy dam znać lub nawet nagram filmik z odpalania bez grzania świec w 1.4 TDI BAY.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
konikks
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 207
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:52

Post autor: konikks »

a co ma na celu ten eksperyment? brak mocy, więcej sadzy i większe zużycie katalizatora (jeśli go masz).
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

dobry eksperymet ktory wykonywalem kiedys u siebie w oplu x20dtl i tez w tdi VP. W PD jeszcze swoich nie probowalem. Swiadczy to tyle co to ze silnik raczej zaorany nie jest i co wazniejsze uklad wtryskowy jest w dobrej kondycji. Tak samo jak to ze akumulator i rozrusznik raczej masz zdrowy.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Właśnie czekałem na komentarze ze zniszczyłem pół silnika. A tak naprawdę to świadczy o tym że jak silnik jest w dobrej kondycji to świece żarowe tylko ułatwiają odpalenie i ich niesprawność nie spowoduje że silnik nie odpali.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
konikks
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 207
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:52

Post autor: konikks »

Poczekaj na niższe temperatury. Jednak po coś je tam wstawili... (świece żarowe do silnika). Ale fakt kompresje masz dobrą ;)
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

generalne i tak mozemy sie cizeszcy ze vag jakos tak to zaprojektowal i mamy stopien sprezania na poziomie 19 czy 19.5 przy wtrysku bezposrednim. Kiedys gdy byly silniki z wtryskiem posrednim to mialy stopien sprezania 21 do nawet 23. Teraz zobaczcie jaki jest stopien przy CR okolo 18. Zobaczcie jak odpalaja fordy tdci jak swieczki siadniete sa. Fakt silniczek chodzi ladnie cichutko i rowno nie powiem. A jak codzi AEF to chyba kazdy kto mial lub ma taka 6N to wie. KElkocze zdrowo no i trzeb dobrego aku i rozrusnzika by zakrecic walem przy takim sprezaniu ponad dwadziescia. Tdi i dobre odpalanie to raczj enei kmpresja dobra a raczje wtryski w dobrym stanie.
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Mój poprzedni 1.9ajm odpalił mi bez grzania świec przy -16.5 tak bynajmniej pokazywał FIS. A wszystko dlatego ze dzień prędzej zapomniałem wpiąć listwę od grzania świec to był czysty przypadek ale auto odpalił bez wiekszego trudu. Lepiej nie praktykować takich działań bo silnik zdecydowanie ma większe obciążenie.
RUMAK
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Nic się silnikowi strasznego nie dzieje. Tak jak pisałem do -20 C świece ułatwiają rozruch. Wiele starszych już Tdi na pompie i PD jeździ z niesprawnymi świecami w nieświadomości bo odpala więc problemu nie ma. Czasem nawet po wymianie świec zaczynają się problemy bo ponad 50 A przez parę sekund tak uszczupli ładunek akumulatora że nie ma rozruch i dochodzi wymiana akumulatora bo się okazuje że stary już nie daje rady.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”