Niedziała prędkościomierz i obrotomierz polo 6N 95 rok

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
trocik
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 11 wrz 2009, 9:24
Lokalizacja: Żory

Niedziała prędkościomierz i obrotomierz polo 6N 95 rok

Post autor: trocik »

Witam serdecznie wszystkich.Mam problem z niedziałającym prędkościomierzem i obrotomierzem polówki 6N z 95 roku(zegary z temperaturą i poziomem paliwa po bokach bez żaróweczki od rezerwy)Konkretnie to działają jak odpalę auto a potem jak zgaszę i odpalam ponownie to już nie działają przy czym wskazówka prędkościomierza drży na O a obrotomierz jest całkiem martwy.Stało się tak gdy odpalałem auto przy pomocy urządzenia ułatwiającego rozruch,ponieważ rozładował mi się akumulator(włączona dmuchawa przez 2,5 godz.)Po przejrzeniu forum znalazłem dwa podobne problemy w jednym nie działał tylko obrotomierz i tam radzili sprawdzić jakiś czujnik,a w drugim przypadku nie działał prędkościomierz i wskażnik poziomu paliwa i tu zasugerowano wymianę kostki stacyjki.Chciałbym dodać że u mnie z tą kostką chyba też coś jest nie tak bo zdarza się sporadycznie że po przekręceniu kluczyka wszystko świeci ale silnik nie odpala cisza,wtedy pomaga wyciągnięcie kluczyka i ponowny zapłon.Czy to możliwe że prędkościomierz i obrotomierz są załączane przez stacyjkę?Jak tak to będzie ją trzeba wymienić (znaczy tą kostkę)Pozdrawiam
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

A próbowałeś odłączenia akumulatora na jakieś 10-15 mint i podłącznia go spowrotem?? Spróbuj, na pewno nie zaszkodzi, a zrobisz reset kompa.
t
trocik
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 11 wrz 2009, 9:24
Lokalizacja: Żory

Post autor: trocik »

Odłączałem akumulator ale na 2-3 min mówisz żeby potrzymać go bez prądu dłużej?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

hmm... w sumi jak odłączyłeś już akumulator to chyba dluższe odpięcie aku nic nie pomoże. To był mój jedyny pomysł.
m
michalo30
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 60
Rejestracja: 22 lis 2008, 7:54
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: michalo30 »

Witam, ja kiedys miałem problem z aku, był tak słaby ze jak nawet wyłaczałem zapłon to sie licznik zerował dzienny, i wszystko gasło.kupno nowego aku mi pomogło, a co do predkosciomierza to nie działał mi wtedy gdy robione było sprzegło i skrzynia, po złozeniu wszystkiego okazało sie ze licznik km/h nie działa. Podjechałem do elektryka który stwierzdził ze ten typ tak ma i ma pojezdzic ze 3 dni i sam zacznie działac. Tak tez zrobiłem i działa. .Ale podobno styki tez czasem szwankują w tym typie . pozdro . O obrotomierzu sie nie wypowiem bo nie miałem takiej sytuacji i nie chce kombinowac.Jak znajdziesz problem to daj znac , sam jestem ciekaw
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

nie wiem nie znam się ale zastnawiam się czy to linka od licznika nie może być przyczyną ? Jak sie nie myle do skrzyni biegnie?
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
t
trocik
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 11 wrz 2009, 9:24
Lokalizacja: Żory

Post autor: trocik »

Linki tam niema z tyłu panela z zegarami jest tylko wielowtyk i wiązka przewodów umówiłem się do elektryka na przyszły tydzień mam nadzieję że to szwankuje kostka od stacyjki bo predkościomierz i obrotomierz działają a po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu już nie jak zapalam na drugi dzień historia się powtarza
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Kostkę stacyjki sam możesz wymienić. Było już o tym na forum. Po co masz dawać elektrykowi kase :)
Jeżeli to nie będzie kostka to wtedy pojedziesz.
t
trocik
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 11 wrz 2009, 9:24
Lokalizacja: Żory

Post autor: trocik »

Witam.Jestem po wizycie u elektryka i wyrok brzmi "uszkodzona elektronika i trzeba wymienić cały panel z zegarami".Jak kupię na allegro to mam się do niego zgłosić (nie wziął ani złotówki)Na razie przeglądam oferty.Pozdrawiam i można zamknąć temat
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

1. Przed wszystkimi zakupami proponował bym sprawdzić, czy działają inne wskaźniki ( paliwo, temperatura ) i kontrolki.
Jeśli nie - mamy winowajcę - obwód zasilania deski rozdzielczej; do sprawdzenia przekaźnik zasilający, którego kotwica
mogła się przypalić po załączeniu dużego prądu po awarii [ oraz zabezpieczenie zespołu wskaźników ( nie wiem, czy ten
zespół tak ma, u mnie jest na płycie drukowanej zespołu wskaźników "dziura" nad która przebiega wlutowany drucik
będący bezpiecznikiem ) - ale tu raczej to nie to, bo coś tam czasami jednak działa ].
2. Do sprawdzenia także wszelkie wiązki przewodów oraz przewody silnoprądowe + główne masy nadwozia i silnika.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""trocik""]Jak kupię na allegro to mam się do niego zgłosić [/quote]
Jak kuisz na alegro to sam je wymień i też nic cie to nie wyniesie :)
t
trocik
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 11 wrz 2009, 9:24
Lokalizacja: Żory

Post autor: trocik »

Z tym kupnem niema tak łatwo ponieważ elektryk mówił że musi być takie same auto z takim samym silnikiem(benzyna poj. 1,3)a na allegro najczęściej jest napisane że pasuje do Golf III/Polo benzyna a o pojemności silnika ani mru-mru.Dzwoniłem na szrut i mówią że mają do benzyny z jedną wtyczką(taki jak mój) a pojemność jest nieistotna więc teraz już sam niewiem.W odpowiedzi na post Ko-ma to pozostałe wskażniki i światełka i oświetlenie działają bez zarzutu.
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

Wydaje mi sie ze miało by to znaczenie gdyby w polo do każdego silnika był inny zakres obrotomierza i prędkościomierza ( oczywiście jest takie przypadek ;) benzyna i diesel ;) ) . Jeśli kupisz od benzyny to powinien pasować plug&play. Popatrz przy kupnie na swoje zakresy i kup taki sam. Ale powiem szczerze ze jak by mi padł licznik to wolałbym sie pobawić i kupił bym już od golfa IV ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""trocik""]Z tym kupnem niema tak łatwo ponieważ elektryk mówił że musi być takie same auto z takim samym silnikiem(benzyna poj. 1,3)a na allegro najczęściej jest napisane że pasuje do Golf III/Polo benzyna a o pojemności silnika ani mru-mru.Dzwoniłem na szrut i mówią że mają do benzyny z jedną wtyczką(taki jak mój) a pojemność jest nieistotna więc teraz już sam niewiem.W odpowiedzi na post Ko-ma to pozostałe wskażniki i światełka i oświetlenie działają bez zarzutu.[/quote]

Potwierdzam słowa Archeo. Ważne aby były tak samo wyskalowane.
[quote=""Archeo""]Ale powiem szczerze ze jak by mi padł licznik to wolałbym sie pobawić i kupił bym już od golfa IV [/quote]
Niby tak, ale w przypadku polo przed liftem (stare zegary) jest troszkę więcej zabawy. Trzeba zmienić pływak w baku i coś z temperaturą. Generalnie po założeniu liczników poliftowych paliwko i temperatura będą wskazywały w drugą stronę :)
i
inflow
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 08 kwie 2009, 22:32

Post autor: inflow »

witam mam identyczny problem :crazy: czy juz doszdles do tego co jest nie tak?
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”