[6n2] 1.4 16V Czy to alternator?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
artur1792
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 23 maja 2013, 14:52

[6n2] 1.4 16V Czy to alternator?

Post autor: artur1792 »

Witam
Dzisiaj rano auto odpaliło normalnie i dojechałem nim tam gdzie chciałem bez problemu (trasa 20km), auto stało na parkingu od godz 8 do 13 i jak o 13 chciałem odpalić to przekręciłem kluczyk i auto nic nie zareagowało dopiero po chwili zaczął kręcić i odpalił, zresetowały się wszystkie zegary, ale radio nie zresetowało się (tak jak np przy odpięciu akumulatora). Siedziałem chwile w odpalonym aucie z włączonym nawiewem i radiem, jak już chciałem jechać włączyłem światła i nagle radio samo się wyłączyło i włączyło ale sie nie zresetowało, podświetlenie zegarów tak przygasło na chwilę i po nawiewach było słychać tak jak by przestały na chwilę działać ale auto nie zgasło. Wracałem do domu (znowu trasa 20 km) i jak włączałem na chwilę "długie" światła to za każdym razem podczas jazdy działo się to samo z radiem nawiewami i podświetleniem. Dojechałem do domu stanąłem przed bramą i wyszedłem ją otworzyć i garaż żeby wprowadzić auto, wracam do auta i ruszam a tu słychać dźwięk przełączania się samochodu z benzyny na gaz, chociaż wcześniej cały czas jechałem na gazie więc na benzynę przełączyć się musiał jak otwierałem garaż. Wjechałem do garażu, nie gasiłem samochodu i włączyłem długie światła jeszcze raz żeby sprawdzić czy dalej jest ten problem i wtedy auto już zgasło, radio całkiem się zresetowało i nie mogło odpalić bo akumulator się rozładował.

Mam polo 1.4 16V 75kM 2001r. czy to wina jest alternatora czy może akumulator już taki padnięty? Z akumulatorem teraz miałem problem jak auto stało 3 tygodnie nie odpalane to sie rozładował ale po naładowaniu jak codziennie jeździłem nie było problemu z odpaleniem.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

sprawdź alternator bo wygląda jakby podczas drogi do pracy sie rozładował
czy w ogóle jest pasek na nim i jak z ładowaniem (odpalasz auto i sprawdzasz napięcie na akumulatorze - powinno byc ponad 14V)
a
artur1792
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 23 maja 2013, 14:52

Post autor: artur1792 »

Sprawdziłem to co mówiłeś, pasek jest nie zerwany,ładowanie też jest ponad 14V na odpalonym, jak naładowałem porządnie akumulator to już tak nie było tych objawów więc wychodzi na to że to jednak akumulator już rady nie daje... tylko dziwi mnie tak że zepsuł się z dnia na dzień i alternator nie dawał rady go podczas jazdy ładować...

Ale mam jeszcze jedno pytanie, do mojego polo 1.4 16V 75kM z gazem jaki akumulator kupić? 44 ah wystarczy chyba??
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

to padł akumulator, jawidos=czniej już za duzo wody z niego odparowało albo się zasiarczyl
stary jest ten aku?
http://www.akumulatorybosch.pl/wyszukiwarka.php
Akumulator Bosch S3 45Ah, 400A
Akumulator Bosch S4 52Ah, 470A
Akumulator Bosch S5 54Ah, 530A
ja bym wybrał ten pośrodku S4, zawsze to trochę większą pojemność, a jak robisz krótkie odcinki to dobrze, prąd rozruchowy też większy troszkę więc będzie lepiej odpalał jak jest zimno
oczywiście pierwszy też ok ale pewnie różnica w cenie jest mała

na pewno nie polecam Centry, miałem i jest to badziew
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

Ja mam Bosch s3 już 3 rok i sobie chwale :)
a
artur1792
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 23 maja 2013, 14:52

Post autor: artur1792 »

dzisiaj jeszcze nowy problem był z akumulatorem... po naładowaniu auto odpalało normalnie za pierwszym razem ale świeciła się kontrolka EPC i był błąd 17972 Regulator przepustnicy - niskie napięcie do ustawień podstawowych, objawy były takie że gaz był wciśnięty w podłogę a obroty tylko lekko sobie falowały... zmieniłem aku an 52ah prąd 470 A i wszystko już jest ok
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

czyli rzeczywiście akumulator słaby był mimo naładowania
l
levisss
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 28 gru 2014, 20:07

Post autor: levisss »

Witam serdecznie odświeżam Temat.
Miałem podobną sytuację. Polo miało takie smo objawy. W czasie drogi po około 25 km najpierw radio sie zwiesiło potem wycieraczki zaczęływolniej chodzić i przygasły zegary. Przyjechała po mnie laweta. Laweciarz podłączył akumulator rozruchowy odpalił. Gdy odłączył akumulator w czasie pracy silnika to po 10 sekundach silnik zgasł. Jestem w trakcie diagnostyki. Naładowałem przez noc akumulator. Podłączyłem wszystko gra, zjechałem do garażu i teraz zobaczę co dalej. Nie mam niestety miernika żeby sprawdzić poziom lądowania aku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”