[86c2f] Polo długo się nagrzewa.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

C
ChaosVego
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 30 kwie 2014, 13:12
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

[86c2f] Polo długo się nagrzewa.

Post autor: ChaosVego »

Witam, od pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem polo 1,3 z 93 roku.

Chodzi o to ze polo się strasznie długo nagrzewa. Po przejechaniu 15 km silnik ledwo złapie 70 stopni, zaś gdy jadę w korku polo osiąga 90 aż za szybko. Czy do wymiany jest termostat czy może być to coś innego.?
Płyn chłodniczy był ostatnio wymieniany, ubytków nie ma, układ jest szczelny.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

termostat wymień po prostu nie zamyka i nie może nagrzać silnika
Awatar użytkownika
gall_anonim
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 29 maja 2013, 19:26
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: gall_anonim »

Też tak myślę. Możesz też wyjąć go i zobaczyć, czy się otwiera, włóż termostat do gorącej wody. Jeśli nie zobaczysz zmiany, znaczy, że jest do wymiany.
C
ChaosVego
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 30 kwie 2014, 13:12
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: ChaosVego »

Okej, dziękuję bardzo za odpowiedź.
Jutro zakupie i wymienię, a czy jest jakaś firma godna polecenia czy bez większej różnicy? (mam małe miasto blisko i wyboru za dużego pewnie nie będzie) .
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

a rurę z nad kolektora wydechowego do dolotu masz?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

a właśnie jak kolega wyżej pyta i czy jak się auto zagrzeje do 90 C to nie spada temperatura potem ?
C
ChaosVego
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 30 kwie 2014, 13:12
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: ChaosVego »

[quote=""Marcin86c""]a rurę z nad kolektora wydechowego do dolotu masz?[/quote]


Tak, jest taka.
Właśnie nie wiem też jaki to jest silnik. Wszyscy mówią mi ze to gaźnik ale jak przeglądam forum to właśnie nie mam pompki paliwa mechanicznej pod maską do gaźnika, posiadam okrągły filtr powietrza i srebrna skrzynkę pod plastikiem pod maską (niby komputer) co jest bardziej charakterystyczne dla mono z tego co wyczytałem na forum.

[quote=""MaciekVW""]a właśnie jak kolega wyżej pyta i czy jak się auto zagrzeje do 90 C to nie spada temperatura potem ?[/quote]


Jak juz się nagrzeje to jest cały czas tyle, włączy się tylko dmuchawa ale wtedy cały czas trzyma te 90 stopni.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

rozumiem że latem nagrzewał się normalnie?
jak tak to wszystko w normie, bo jak napisałeś temperaturę trzyma

Jak chcesz nagrzewał się szybciej zasłoń część chłodnicy kartonem, w 86c2f najlepiej zasłonić wloty w zderzaku.
Powietrze będzie sobie łapał przez grill i od dołu.


PS Silnik to 1.3 na mono-wtrysku czyli AAV
C
ChaosVego
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 30 kwie 2014, 13:12
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: ChaosVego »

Właśnie ciężko mi sobie przypomnieć jak było w lato, na pewno szybciej niż teraz ale też trochę długo jak na benzynę o ile pamiętam.
Dziś na przykład po przejechaniu 14 km z czego ostatnie 2 to w takim lekkim korku, to przed parkingiem było 80-85 stopni.
Musze spróbować jak mówisz zasłonić te wloty w zderzaku bo to na prawdę długo się nagrzewa.
A ta rura z nad kolektora do dolotu jakie ma zastosowanie ?
Awatar użytkownika
gall_anonim
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 29 maja 2013, 19:26
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: gall_anonim »

wstawianie kartonu wg mnie to tylko rozwiązanie prowizoryczne... nie ma ujemnych temperatur, tylko 10-12 stopni na plusie. Mam starego diesla, przejadę kilka km i jest ciepły, a benzyna jeszcze szybciej się powinna nagrzewać, więc myślę, że problem jest gdzie indziej, tym bardziej, że wiatrak się załącza...
C
ChaosVego
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 30 kwie 2014, 13:12
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: ChaosVego »

[quote=""gall_anonim""]wstawianie kartonu wg mnie to tylko rozwiązanie prowizoryczne... nie ma ujemnych temperatur, tylko 10-12 stopni na plusie. Mam starego diesla, przejadę kilka km i jest ciepły, a benzyna jeszcze szybciej się powinna nagrzewać, więc myślę, że problem jest gdzie indziej, tym bardziej, że wiatrak się załącza...[/quote]


Własnie masz raczej rację, nie ma mrozów a polo nadal nagrzewa sie długo tylko tam troche lepiej (teraz po 15 km było 90 stopni huhu). Bede musial wymienic ten termostat bo on musi puszczac, sam wiem ze benzyna powinna sie nagrzewac jesczze szybciej niz diesel a tu jest cos nie tak :D
Jak bede w miescie to bede musial zakupic go, wolalem napisac temat na forum zeby sie upewnic, mimo ze on tam kosztuje tylko ~30zł, ale jako ze teraz ostatni rok szkoly to kazda zlotowka wazna :)
Awatar użytkownika
gall_anonim
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 29 maja 2013, 19:26
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: gall_anonim »

Rozumiem Cię, dużo osób zna te położenie, sam też tak niedawno miałem, też tak kalkulowałem wszystko, że za te 20-30 zl, zrobiłbym 100 km.., mi się wydaje, że to może być termostat. Pisałem wyżej, że można go wyjąć, włożyć do gorącej wody i zobaczyć jak się zachowuje. Ale niech się mądrzejsi wypowiedzą...
C
ChaosVego
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 30 kwie 2014, 13:12
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: ChaosVego »

Dzięki za zrozumienie :)
Osobiście wolę robić wszystko za swoje i być z tego dumnym nic jak inni brać od rodziców i potem nie docenić tego.

Termostat w poniedziałek zakupię i wymienię, na pewno będzie dobrze. Zdam relacje czy coś pomogło.

Teraz mam inny problem bo polo stoi na dworze, mam tylko przykrytą przednią szybę i jak trochę śnieg pokrył ją to strasznie zaparowała, aż na podsufitce się zbierała woda. Wytarłem cała ale zauważyłem (szkoda że dopiero teraz) że ktoś z pasażerów wniósł mi błota i miałem cały mokry dywanik i podłogę.
Dywanik już się w domu suszy tylko nie wiem jak mogę wysuszyć tą podłogę bo przez to mi teraz ciągle będzie parował samochód. Jest mokra aż zamarza bo na dworze minusowa temperatura.

A zależy mi na tym samochodzie, no nie ukrywam bardzo mi się podoba te kanciate nadwozie i teraz po szkole bo to już ostatnia klasa, chciałem iść do pracy i doprowadzić do porządku te polo i kupić blaszaka, aby był jakiś garaż tylko żeby nic nie zardzewiało ani nie pogniło.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Ja myślę że masz dziurę pod akumulatorem, i ci cieknie na dywanik, nie zwalaj na pasażerów wszystko :)
C
ChaosVego
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 30 kwie 2014, 13:12
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: ChaosVego »

[quote=""Crazy""]Ja myślę że masz dziurę pod akumulatorem, i ci cieknie na dywanik, nie zwalaj na pasażerów wszystko :)[/quote]


Właśnie dziura była, widzę że nie tylko ja tam miałem :D
Ale tam już jest załatwione i nie leci, a mokre właśnie było z tyłu po prawej stronie. Myślałem ze szyberek przecieka ale siedzenia suche, drzwiami też nie może bo tam sucho. Mokre tylko jest miejsce w którym był dywanik więc nie ma innej opcji niż pasażer. :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”