nowe pierscienie nie pasuja, za duza jest luka bodajze 1,4 dziesiate tak mowil mechanik a przy starych jest 1,0 i te stare lepiej pasuja niz nowe, i nie wiem co ztym fantem zrobic, bo nie widac zadnego szlifu zbey byl robiony, mechanik mowil zeby zostawic na starych pierscieniach
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2009, 11:14 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedys bylo tak, ze w fazie produkcji tloki dzielily sie na trzy podgrupy A ,B i C(w zaleznosci jak dany tłok sie wymiarowo udał - tolerancja części).
Tlok z kategorii C byl "nadwymiarowy" w stosunku do tloka A i taki tlok B czy C dawało sie po szlifie.
Teraz jak jest to nie wiem, bo dzisiejsze silniki to jednorazowki i remonty to raczej rzadkość.
A kto ci robił ten szlif ??
U mnie w okolic Jak koles robi szlify w silnikach to od razu zajmuje sie kupieniem do nich nowych pierścien tak żeby wszystko było tak jak trzeba
chyba nikt nie robil, auto kupilem w kraju, w tamtym roku, moze ktos sie sam bawil zagranica i takim specialnym kamieniem szlifowal, mechanik cos wspominal, bo nie widac zadnych rowkow zeby bylo szlifowane, mechanik mowil zeby zostawic na starych pierscieniach
jak sprawdzic date produkcji silnika? mam AEE moze mam silnik z innego modelu polo
-- Nie Wrz 13, 2009 12:19 pm --
dziwna sprawa, bo pierscienie mam chyba orginalne 76,50 mechanik 2 razy wstawial nowe pierscienie i zadne nie pasowaly tak jak stare
[quote="darot"]jak sprawdzic date produkcji silnika? mam AEE moze mam silnik z innego modelu polo[/quote]
ETKA poda pewne dane. Ale nie aż tak dokładne. Poda od-do danego silnika.
Podaj VIN to sprawdze. To co poda ETKA to napisze.
[quote="darot"]WVWZZZ6NZTY106556
bede bardzo wdzieczny[/quote]
X0A: kraj sprzedazy auta Germany
Data produkcji: 22.12.1995
Wyposażenie: black
Kolor zewnętrzny: Black-magic-perlisty; Numer koloru C9Z
Skrzynia: CZG; typ 5S; okres stosowania 07.95 - 12.95
Silnik: AEE 1,6 55kW (75KM); okres stosowania 07.95 - 07.96
nowe pierscienie nie pasuja, za duza jest luka bodajze 1,4 dziesiate tak mowil mechanik a przy starych jest 1,0 i te stare lepiej pasuja niz nowe, i nie wiem co ztym fantem zrobic, bo nie widac zadnego szlifu zbey byl robiony, mechanik mowil zeby zostawic na starych pierscieniach
napisz jeszcze dokładnie o jakich pierścieniach mowa (bo ja jeszcze laik z mechaniki jestem) to sprawdzę w ETKA te pierścienie, może coś będzie na ten temat.
robie remont silnika, i chce wymienic pierscienie, nominalne to 76,50 mechanik wsadzal 2 pary nominalnych i mialy wieksza szczeline niz te stare ktore sa caly czas, a nie widac zeby byl robiony szlif na tloku i zeby byly jakies inne pierscienie, i nie wiemc zy ktos sobie sam nie dorabial pierscieni
mechanik mowi ze nominalne nie pasuja, mierzyl tlok i te stare maja mniejsza szczeline niz nowe, musial bym robic szlif ale nie robie bo koszty za duze
-- Pon Wrz 14, 2009 12:58 pm --
na tloku mi pisze cos tkaiego
76,735
30
24,99
-- Pon Wrz 14, 2009 6:05 pm --
okazuje sie ze to sa pol szlify wypuszzone przez fabryke, jakas wada w fabryce byla i zamiast maszynowo dosztukowali to recznie takie nietypowe pierscienie, pol szlif