Za mała średnica pierścieni - pierscienie nie pasuja

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Za mała średnica pierścieni - pierscienie nie pasuja

Post autor: Anonymous »

nowe pierscienie nie pasuja, za duza jest luka bodajze 1,4 dziesiate tak mowil mechanik a przy starych jest 1,0 i te stare lepiej pasuja niz nowe, i nie wiem co ztym fantem zrobic, bo nie widac zadnego szlifu zbey byl robiony, mechanik mowil zeby zostawic na starych pierscieniach
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2009, 11:14 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

nie pasuja bo wewnetrzna srednica cylindra zostala powiekszona. A skad wziasc ? a np. z neta:
http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opierscieniach.php
http://sklep.fpt-prima.com.pl/
albo pytaj najpierw w ASO
Tylko tu wlasnie trzeba nadwymiarowe pierscienie. Tłoki były wymieniane ?

Kiedys bylo tak, ze w fazie produkcji tloki dzielily sie na trzy podgrupy A ,B i C(w zaleznosci jak dany tłok sie wymiarowo udał - tolerancja części).
Tlok z kategorii C byl "nadwymiarowy" w stosunku do tloka A i taki tlok B czy C dawało sie po szlifie.
Teraz jak jest to nie wiem, bo dzisiejsze silniki to jednorazowki i remonty to raczej rzadkość.
m
magik
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:20
Lokalizacja: Kluczkowice/Lublin

Post autor: magik »

A kto ci robił ten szlif ??
U mnie w okolic Jak koles robi szlify w silnikach to od razu zajmuje sie kupieniem do nich nowych pierścien tak żeby wszystko było tak jak trzeba
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

chyba nikt nie robil, auto kupilem w kraju, w tamtym roku, moze ktos sie sam bawil zagranica i takim specialnym kamieniem szlifowal, mechanik cos wspominal, bo nie widac zadnych rowkow zeby bylo szlifowane, mechanik mowil zeby zostawic na starych pierscieniach

jak sprawdzic date produkcji silnika? mam AEE moze mam silnik z innego modelu polo

-- Nie Wrz 13, 2009 12:19 pm --

dziwna sprawa, bo pierscienie mam chyba orginalne 76,50 mechanik 2 razy wstawial nowe pierscienie i zadne nie pasowaly tak jak stare
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="darot"]jak sprawdzic date produkcji silnika? mam AEE moze mam silnik z innego modelu polo[/quote]
ETKA poda pewne dane. Ale nie aż tak dokładne. Poda od-do danego silnika.

Podaj VIN to sprawdze. To co poda ETKA to napisze.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

WVWZZZ6NZTY106556

bede bardzo wdzieczny
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="darot"]WVWZZZ6NZTY106556
bede bardzo wdzieczny[/quote]

X0A: kraj sprzedazy auta Germany
Data produkcji: 22.12.1995
Wyposażenie: black
Kolor zewnętrzny: Black-magic-perlisty; Numer koloru C9Z
Skrzynia: CZG; typ 5S; okres stosowania 07.95 - 12.95
Silnik: AEE 1,6 55kW (75KM); okres stosowania 07.95 - 07.96

To tyle co mogę wyciągnąć z ETKA'i
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

nowe pierscienie nie pasuja, za duza jest luka bodajze 1,4 dziesiate tak mowil mechanik a przy starych jest 1,0 i te stare lepiej pasuja niz nowe, i nie wiem co ztym fantem zrobic, bo nie widac zadnego szlifu zbey byl robiony, mechanik mowil zeby zostawic na starych pierscieniach

ktos cos doradzi?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

napisz jeszcze dokładnie o jakich pierścieniach mowa (bo ja jeszcze laik z mechaniki jestem) to sprawdzę w ETKA te pierścienie, może coś będzie na ten temat.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

robie remont silnika, i chce wymienic pierscienie, nominalne to 76,50 mechanik wsadzal 2 pary nominalnych i mialy wieksza szczeline niz te stare ktore sa caly czas, a nie widac zeby byl robiony szlif na tloku i zeby byly jakies inne pierscienie, i nie wiemc zy ktos sobie sam nie dorabial pierscieni
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Niestety nie pomogę więcej. ETKA podaje tyle co już napisałeś.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Na denku tłoka powinny byc dokładne wymiary tłoka, przynajmniej ja miałem jak wyciągałem
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

mechanik mowi ze nominalne nie pasuja, mierzyl tlok i te stare maja mniejsza szczeline niz nowe, musial bym robic szlif ale nie robie bo koszty za duze

-- Pon Wrz 14, 2009 12:58 pm --

na tloku mi pisze cos tkaiego

76,735
30
24,99

-- Pon Wrz 14, 2009 6:05 pm --

okazuje sie ze to sa pol szlify wypuszzone przez fabryke, jakas wada w fabryce byla i zamiast maszynowo dosztukowali to recznie takie nietypowe pierscienie, pol szlif
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”