[9N/9n3] Licznik FIS

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
swirkofsky
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 268
Rejestracja: 26 sty 2014, 22:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

[9N/9n3] Licznik FIS

Post autor: swirkofsky »

Temat większości nie jest obcy, przeszukałem forum odnośnie odpowiedzi na moje pytanie, ale nie znalazłem żadnej odpowiedzi. Dlatego założyłem nowy temat, a moje pytanie to, co oprócz licznika FIS potrzebujemy do wymiany?? Posiadam licznik MFA i tempomat, znalazłem manual adaptacji licznika z FIS w 9n/9n3, ale tam przy okazji jest opisana adaptacja również tempomatu. Mnie interesuje sam licznik FIS.
Obrazek
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

To tylko wymiana licznika ,więc albo grzebanie w eepromie nowego licznika i przepisanie numeru nadwozia (nie ma śladów wymiany licznika), nr immo i pinu ze starego licznika. Można też prościej ,czyli musisz mieć PIN ze starego licznika (zawieszka przy kluczykach lub wyciągniecie przez vag tacho lub can commander) i pin nowego licznika. Potem VCDS i adaptacja licznika pod nowe immo (po tej operacji będą widoczne dwa VINy dawcy i obecny) z przypisaniem nowego pinu i kodowanie kluczy. Czasem trzeba aktywować FIS specjalnym kodem login. Trzeba też w obu przypadkach skorygować licznik.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
swirkofsky
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 268
Rejestracja: 26 sty 2014, 22:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: swirkofsky »

czyli tylko licznik w moim przypadku, a taki program starczy, żeby ogarnąć wszystko: http://allegro.pl/interfejs-usb-vag-k-c ... 77323.html ??
Obrazek
M
Michal_1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:27

Post autor: Michal_1 »

Kolego ja pewien czas szukałem licznika z pełnym Fisem do Polo 9N3 i jest ich tak mało że mi się nie udało znaleść i założyłem zwykły komputer MFA i tempomat
Awatar użytkownika
swirkofsky
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 268
Rejestracja: 26 sty 2014, 22:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: swirkofsky »

Licznik z MFA i tempomat to ja mam u siebie, jeszcze troszku poszukam :)
Obrazek
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Do metody z edycją eepromu się nada ewentualnie do wyciągnięcia pinu ale gwarancji nie daje bo wiadomo jak jest z jakością chińczyków. No i jak się pomylisz w edycji eepromu to czasem tylko wylutowanie go i wgranie poprawnego wsadu pomaga. A i nie próbuj po porostu skopiować epromu starego licznika do nowego bo przestanie działać FIS.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
swirkofsky
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 268
Rejestracja: 26 sty 2014, 22:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: swirkofsky »

najpierw kupię licznik, a potem brnął dalej. poszperam jeszcze i poszukam info co by więcej wiedzieć, zanim się za to wezmę, w razie pytań to się odezwę, a powiedz mi jeszcze jaki masz nr licznik z fis??
Obrazek
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Jak poszło z wymianą? Trochę brakuje mi FIS w moim Polo i rozważam taki gadżet.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
swirkofsky
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 268
Rejestracja: 26 sty 2014, 22:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: swirkofsky »

Póki co jeszcze nic nie poszło, bo ciężko znaleźć licznik z FIS do polo :evil: , ale cały czas jest w planach :)
Obrazek
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

No właśnie o FIS strasznie ciężko do polo tdi a jak jest to za chore pieniądze 500 PLN wzwyż.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
swirkofsky
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 268
Rejestracja: 26 sty 2014, 22:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: swirkofsky »

na razie się rozglądam, jak się uda trafić to będzie dobrze, jak nie to może licznik od gti ze swapem silnika, pożyjemy zobaczymy :)
Obrazek
w
walec
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 cze 2012, 22:20

Post autor: walec »

Sprzedaj auto, kup gti. Koszt taki sam a masz "wszystko najlepsze" na starcie bez kombinowania.
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Dokładnie. Też już kiedyś to kalkulowałem przy poprzednim aucie. Wyszło tak, że sprzedając Polo 1.4 MPI dołożyłem 200zł i kupiłem GTI. Trochę w tym było farta, trochę mniej wybrzydzania (choć egzemplarz był niezły o dziwo :P).

Nawet dokładając w przypadku 9n3 5,000zł do GTI masz pewność, że wszystko ruszy. A tak to różnie może być + uziemienie auta na ok. miesiąc przy dobrych wiatrach ;)
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”