[6n] Problem z ABS. diagnostyka VAG "uszkodzona pompa"

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Miro6N
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lip 2010, 1:03
Lokalizacja: ok . krakow

[6n] Problem z ABS. diagnostyka VAG "uszkodzona pompa"

Post autor: Miro6N »

witam :-)
Mam problem z niedziałajacym abs w polo 6N97r diesel , auto uzytkowane przezemnie od 2004 roku import z niemiec niedzialal juz gdy go kupywalem wreszcie chce go naprawic wiec sprawdzone zostalo
-czujnik stop
-4 czujniki kol
-zloncze sterownika abs "przy 4 najwiekszych pinach jest napiecie"
-wtyczki czujnikow
-diagnostyka VAG komp "volkswagen vas servis"
No wiec skoro komputer sygnalizuje blad "uszkodzona pompa abs'' to wziolem sie za pompe i zauwarzylem osobna kostke 2 kablowa wychodzaca z pompy i wchodzaca do sterownika wiec podlaczylem pompe do akumulatora i >pompa chodzi !!!< wiec nie rozumiem w czym jest problem i czemu sygnalizuje uszkodzenie pompy jak pompa chodzi
kontrolka swieci caly czas po przekreceniu zaplonu i nie gasnie abs jeszcze ani razu nie zaczol pracowac od mojej eksplatacji i niewiem co dalej
prosze o pomoc . z gory dzieki :)
r
relay
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 03 lip 2010, 23:11

Post autor: relay »

rozbierz sterownik w nim tkwi całe zło :)
Awatar użytkownika
marcinnn
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 15 sie 2009, 14:12
Lokalizacja: RPZ

Post autor: marcinnn »

mialem to samo zaraz po zakupie, w serwisie powiedzieli ze pompa do wymiany i nie ma innej opcji...co sie okazalo na akumulatorze nie bylo jednego bezpiecznika, bezpiecznika pompy abs wlasnie. wlozylem i wszystko ok:) jesli masz skrzynke bezp na akumulatorze sprawdz.
r
relay
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 03 lip 2010, 23:11

Post autor: relay »

[quote=""marcinnn""]mialem to samo zaraz po zakupie, w serwisie powiedzieli ze pompa do wymiany i nie ma innej opcji...co sie okazalo na akumulatorze nie bylo jednego bezpiecznika, bezpiecznika pompy abs wlasnie. wlozylem i wszystko ok:) jesli masz skrzynke bezp na akumulatorze sprawdz.[/quote]

zgadzam się z kolegą sprawdz fusy nawet jeśli są na miejscu to wyciągnij i sprawdź czy nie są ponadpalane, jeśli są ok to rozbierz sterownik i nie jest prawdą że pompa w całości jest do wymiany - kompletna bzdura.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no te bezpieczniki potrafią tam sobie zaśniedzieć czy się zabrudzić i nie przewodzą dobrze, u mnie się wiatrak nie włączał z racji złego styku na bezpieczniku w skrzynce.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

U mnie też był uszkodzony sterownik, pojeździłem 3 miesiące i "się naprawił". Przez kolejny miesiąc było ok a potem trzeba było cały agregat przekładać.
Z tego co piszesz, to może po podłączeniu owej wtyczki trzeba by jeszcze błąd skasować?
Moim zdaniem, pompa może pracować, ale niekoniecznie może rozdzielać ciśnienie na poszczególne koła. Hardware może być sprawny, a problem tkwi w sterowniku i jego "widzimisię".
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

Ostatecznie sterownik może mieć zimne luty ale to i tak nie kwalifikuje go do wymiany lecz w większości przypadków można to naprawić :P
M
Miro6N
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lip 2010, 1:03
Lokalizacja: ok . krakow

Post autor: Miro6N »

no wlasnie w tym tkwi problem najwiekszy ze niemam bezpiecznikow na akumulatorku a lecz mam je za schowkiem pod kierownica i tez sprawdzalem i wszystkie sa ok . jeden mechanik mi mowil wlasnie o tym bezpieczniku od absu ale ja niemam pojecia gdzie on moze byc ? co do sterownika to ja elektrykiem nie jestem ale moze bym cos podzialal w nim i o co chodzi z tymi zimnymi lutami ? dzieki wszystklim za odpowiedzi
M
Miro6N
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lip 2010, 1:03
Lokalizacja: ok . krakow

Post autor: Miro6N »

nie mam sily do tego absu ;/ ciekawe co by bylo jakbym kupil nowy bo jak jest slisko i mi zblokue kola to smierc w oczach ;d probowalem robisc sztuczny abs noga to tylko mi chamulec ztwardnial i zero chamowania masakra ;p co do tego sterownika to owszem rozbiore ale czy sa tam jakies uszczelki bo jak rozbiore a potem sie bedzie z niego lac to juz nie bedzie tak kolorowo :) kto co radzi co zrobic ? pozdrawiam klubowiczow polowek :)
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

U mnie też występował taki problem i jeździłem z nim ponad rok. Przełożyli mi agregat od classica, ale nie chciał współpracować gdyż wymagał przeprogramowania. Dopiero w jednym serwisie w Łodzi diagnosta zrobił to za 50 złotych :glare:
Każdy mechanior twierdzi inaczej. Jedni mówią że trzeba dokładnie taki sam agregat i z takiego samego samochodu (co jednak nie jest wcale takie łatwe do osiągnięcia ale jest to rozwiązanie najprostsze pod względem ilości dłubania), inni że wystarczy taki sam agregat (nawet z innego samochodu) tutaj w rachubę wchodzi przełożenie + przeprogramowanie, jeszcze inni twierdzą że wystarczy po prostu taki sam wizualnie agregat i przeprogramowanie.
U mnie hula akurat to trzecie rozwiązanie, niemniej jednak zawczasu zakupiłem sobie taki sam ABS jaki miałem oryginalnie (z Octavii) i wystawiam go na sprzedaż (link w podpisie).
Poczytaj poniższe tematy:
viewtopic.php?f=20&t=3032
viewtopic.php?f=13&t=9438
viewtopic.php?f=20&t=6792
viewtopic.php?f=13&t=4123
M
Miro6N
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lip 2010, 1:03
Lokalizacja: ok . krakow

Post autor: Miro6N »

no elegancko rozebralem sterownik :) ale ztwierdzam ze sterownik jest nie rozbieralny jest ustawiony na czarnym kleju i jego rozpolowienie wiąze sie z cudem . rozebralem zobaczylem sobie czysciutka plytke z tymi rezystorami i itp i zlozylem bo nic nie znalazlem ja jestem o jedno doswiadczenie mondrzejszy ale nie polecam rozbierania sterownika bo mozna go zmasakrowac < no a abs jak nie chodzil tak nie chodzil . poprostu jezdzil bym tak jak jest ale nie mam korektora sily chamowania na tylne kola i ok powyzej 20 30 km/h kola z tylu przestaja chamowac wiec chamuja tylko 2 przednie . aha jeszcze wymienilem przy okazji plyn ham. bo ktos tam pisal ze pomaga u mnie nie pomogl < prawdopodobnie jak bedzie czas jade po caly kompletny abs bo juz go mam dosc i mych zajebistych hamolcow . tak ze dzieki wszystkim za pomoc :) bede pisal jak cos zrobie nowego :) do uslyszenia... jazda bialym demonem z silnikiem wolnossacym o 64 koniach > BEZCENNA
l
lewy2435
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 25 wrz 2014, 16:42

Post autor: lewy2435 »

Odgrzeje kotleta...Witam.Nabyłem ostatnio polówkę i zacząłem doprowadzać ją do użyteczności..Mam problem z abs a mianowicie poprostu nie działa.Wcale nawet na chwilę nie zapala się kontrolka.Zarówkę oczywiście wymieniłem..Byłem na vagu i wyskoczył brak komunikacji ze sterownikiem Abs.Prąd dochodzi do kostki od sterownika,pompę na krótko sprawdziłem chodzi.Podmieniłem drugi i trzeci sterownik i nadal to samo,zero reakcji.Przekopałem sporo w necie ale przeważnie abs się palił non stop.a tu nawet nie mrugnie po zapłonie.Zegary też podmieniłem i ciągle nic.Ma ktoś jakieś sugestie bo już ręce opadają...
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

A zakodowany jest właściwie? Nie był czasami wcześniej wymieniany?
l
lewy2435
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 25 wrz 2014, 16:42

Post autor: lewy2435 »

Sprawa wygląda tak że podmieniłem sterownik pojechałem na komputer i już go"widzi".Odczyt z wszystkich czujnik prawidłowy,z tym że wyskakuje komunikat o wpisaniu kodu.Wpisujemy 04505 niby prawidłowy dla tego sterownika-3a0 907379 wyskakuje że kodowanie prawidłowe.Wychodzi,kasuje błędy i pojawia się błąd 01044{źle zakodowany}A z kontrolką póki co dałem sobie spokój,jak nie paliła tak nie pali...
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Co do kontrolki, to ja obstawiam że została ona usunięta, żeby nie biła po oczach kupującego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”