[86c2f] swap licznika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
taperson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 13 cze 2014, 20:53

[86c2f] swap licznika

Post autor: taperson »

poruszam temat przewijajacy si ena forum a mianowicie piszczacego brzeczyka i migajacej kontrolki oleju
po przekldzce liczników

JAK to rozwiazć?? bo pytalem w innych tematach ale nikt sie nie wychyla na pw tez nikt nie odpowiada :banghead:
Panowie nie wierze zeby nikt na forumie tego probelmu nie rozwiązał :blind:
Awatar użytkownika
Fresh1972
GERIATRIA KLUBOWO-ZLOTOWA
Posty: 140
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:15
Lokalizacja: Uć, TM

Post autor: Fresh1972 »

Napisz jaki masz silnik i jaki miałeś licznik, z jakiego auta z jakim silnikiem jaki licznik przełożyłeś

Wtedy coś podpowiem - może nie dam ryby ale dam wędkę (nie przechodziłem przez ten problem i nie mam obecnie schematów przed nosem by spojrzeć a jeśli będziesz sam dochodził po wskazówkach więcej zrozumiesz i się nauczysz)
Widzę ją kiedy oczy zamykam, słyszę ją kiedy cisza trwa, bo to jest taka moja muzyka, co im ciszej tym ładniej mi gra
Ślesin\'07 I CA-SQ, II dB
Kozienice\'10 III BestPolo
Ślesin\'11 IV BestPolo
Ślesin\'12 out
Ślesin\'13 III BestPolo
Ślesin\'14 II BestPolo
Ślesin\'15 I
t
taperson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 13 cze 2014, 20:53

Post autor: taperson »

jasne :oki:
silnik mam AAU 1.0
liczniki nie wiem z czego moze sie tu sprzedający kolega wypowie :-D

czytałem ze w jednym byl jeden a w drugim dwa czujniki oleju i cos z tym trzeba ogarnąć
gdyby wyszlo ze tam byly dwa a u mnie jest jeden to myślałem o symulacji sygnalu z drugiego czujnika tylko tez nie wiem jak to zrobic, lub tez na odwrót czyli zastosować jeden czujnik gdyby u mnie byly dwa, a drugiego po prostu nie wpinać - oczywiście odpowiednio wymieniając czujniki
Awatar użytkownika
Fresh1972
GERIATRIA KLUBOWO-ZLOTOWA
Posty: 140
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:15
Lokalizacja: Uć, TM

Post autor: Fresh1972 »

Starsze modele z jednym czujnikiem posiadały tylko czujnik 0,3 bara w kolorze niebieskim (F1) który w stanie bez ciśnienia zwarty jest do masy i zasila kontrolkę na desce (połączenie T14/9)
W nowszych modelach (też nie we wszystkich) czujniki są dwa
- niebieski 0,3 bara (F22) - pełni funkcję jak w starszych modelach - podłączony jest do modułu sterowania kontrolką ciśnienia oleju (połączenie T14/11)
- czarny 1,8 bara (F1) (może być inny kolor szary, biały i będzie wtedy na troszkę inne ciśnienie, ważne jest to że zestyk sterujący jest zwierny) - normalnie rozwarty (włączony zapłon, silnik nie pracuje) - podłączony też do modułu (połączenie T14/9) - zostaje zwarty po przekroczeniu odpowiedniego ciśnienia w tym przypadku ok 1,8 bara (powinno takie ciśnienie zostać uzyskane przy zdrowym silniku i sprawnej magistrali olejowej po przekroczeniu 2200 - 2500 obr/min

Jeżeli Tobie już piszczy po odpaleniu auta na jałowych obrotach to zobacz czy nie masz połączenia T14/11 cały czas zwartego do masy - może się czujnik właśnie uszkodził (jeśli się nie mylę poniżej 2000 obr/min jeśli T14/9 będzie zwarty do masy też wywoła alarm usterki olejowej)

Na schematy można spojrzeć tutaj:

http://instrukcja.pl/i/vw_polo_8194_sch ... ektrycznej

Opis czujników:

http://www.4cars.pl/samochodowe/VW,POLO ... leju,0.php
Widzę ją kiedy oczy zamykam, słyszę ją kiedy cisza trwa, bo to jest taka moja muzyka, co im ciszej tym ładniej mi gra
Ślesin\'07 I CA-SQ, II dB
Kozienice\'10 III BestPolo
Ślesin\'11 IV BestPolo
Ślesin\'12 out
Ślesin\'13 III BestPolo
Ślesin\'14 II BestPolo
Ślesin\'15 I
t
taperson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 13 cze 2014, 20:53

Post autor: taperson »

sporo info popacze poczytam moze cos zrozumiem :P
a u mnie piszczeć zaczyna po jakims czasie po przekroczeniu obrotów kolo 2300-2500
i jednoczesnym jechaniu z predkoscia okolo 40-50
bo jak stoje na odpalonym i go butuje -obroty kolo powyzej 3-4 tysi to nic nie piszczy
jak jade powolutku sie tocze to tez nie piszczy
ale jak lekko przyspiesze to wtedy zaczyna sie kncert
Awatar użytkownika
Ditu
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 22 lip 2010, 13:17
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Ditu »

Sprawdź proszę wtyczkę tego czujnika czy jest na pewno podłączony i czy cały kabelek jest zagnieciony na wsuwce.
:arrow:
 
Dzierżązna 2011/Ślesin 2012/Ślesin 2013/Dzierżązna 2013...
t
taperson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 13 cze 2014, 20:53

Post autor: taperson »

a mógłby ktos wrzucić zdjecia gdzie te czujniki sa? w aau? jedne i drugie?
Awatar użytkownika
Fresh1972
GERIATRIA KLUBOWO-ZLOTOWA
Posty: 140
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:15
Lokalizacja: Uć, TM

Post autor: Fresh1972 »

Młodzieży - ruszmy swoją pomysłowość - to nie 1980 rok, mamy już internet i wyszukiwarkę
Nauczmy się korzystać z wędki :blind:
AAU ma tylko jeden czujnik dlatego piszczy
Widzę ją kiedy oczy zamykam, słyszę ją kiedy cisza trwa, bo to jest taka moja muzyka, co im ciszej tym ładniej mi gra
Ślesin\'07 I CA-SQ, II dB
Kozienice\'10 III BestPolo
Ślesin\'11 IV BestPolo
Ślesin\'12 out
Ślesin\'13 III BestPolo
Ślesin\'14 II BestPolo
Ślesin\'15 I
t
taperson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 13 cze 2014, 20:53

Post autor: taperson »

to ze ma jeden bylo wiadomo wcześniej przyczyna piszczenia jako tako również ino-
kwestia oszukania liczników
dlatego pyatlem gdzie sa te dwa czujniki w innym silniku a gdzie jest w aau, dalej rozwijając pytanie czy wiazka ktora jest w aau jest tożsama z wiązka silnika z dwoma czujnikami?

a może na skróty - zrobił juz to kotuś?
t
taperson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 13 cze 2014, 20:53

Post autor: taperson »

Nie wierze ze nikt tego nie zrobil- tylko czemu nie chce sie podzielić co i jak?

Panowie nie kazdy jest mózgiem elektroniki i nie kazdy może to ogarnąć

podzielcei sie jak oszukac tego glupiego brzeczyka :beg:
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Czujniki ciśnienia oleju w wersji z dwoma czujnikami są wkręcane obok siebie w odległości około 5-7 cm. Tu masz obrazek:

http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... r-1350.jpg

A kolegom się nie dziwię, że się już nie angażują w opisywanie tego. W ostatnim miesiącu to już chyba 4 raz ktoś się pyta o rozwiązanie takiego problemu. Wystarczy w miejsce jednego czujnika ciśnienia oleju zastosować trójnik (do kupienia na Allegro) i wkręcić dwa czujniki do trójnika. Po problemie. Podejrzewam, że instalacja od AAU nie będzie przystosowana do obsługi silnika z dwoma czujnikami. Wydaje mi się, że dwa czujniki posiadały tylko auta na pełnym wtrysku. Poszukaj książki Heynes do Polo 1991-1994 tam są schematy instalacji.

Trochę zaangażowania w rozwiązanie własnego problemu i się uda.
t
taperson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 13 cze 2014, 20:53

Post autor: taperson »

dzieki
wiesz zaangażowanie to nie wszystko - czasem brakuje weidzy, doświadczenia - zeby wymyślić rozwiązanie czegoś o czym nie ma sie pojecia tak jak jak o elektronice wiazkach przekaźnikach itp.

o książce to mowisz naprawiam sam czy cos takeigo tak? bo to tak sie chyba nazywalo
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Poszukaj książki Heynes do Polo 1991-1994 tam są schematy instalacji. W książce Sam naprawiam są schematy do 1989 roku.
t
taperson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 13 cze 2014, 20:53

Post autor: taperson »

[quote="adek1983"]Czujniki ciśnienia oleju w wersji z dwoma czujnikami są wkręcane obok siebie w odległości około 5-7 cm. Tu masz obrazek:

http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... r-1350.jpg

A kolegom się nie dziwię, że się już nie angażują w opisywanie tego. W ostatnim miesiącu to już chyba 4 raz ktoś się pyta o rozwiązanie takiego problemu. Wystarczy w miejsce jednego czujnika ciśnienia oleju zastosować trójnik (do kupienia na Allegro) i wkręcić dwa czujniki do trójnika. Po problemie. Podejrzewam, że instalacja od AAU nie będzie przystosowana do obsługi silnika z dwoma czujnikami. Wydaje mi się, że dwa czujniki posiadały tylko auta na pełnym wtrysku. Poszukaj książki Heynes do Polo 1991-1994 tam są schematy instalacji.

Trochę zaangażowania w rozwiązanie własnego problemu i się uda.[/quote]

mogłbys podlinkować ten trójnik? ni cholery nie umiem go znaleźć

jesli chodzi o instalacje to de facto ten trójnik nic mi nie daje tak?
i gdzie sa opisane te problemy o których mówisz ze 4 razy poruszane w ostatnich miesiącach bo jakos nie moge w szukajce namierzyć odp.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”