[9n] drgania po wymianie tulei wahacza

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

[9n] drgania po wymianie tulei wahacza

Post autor: Anonymous »

Witam
Moje autko jest po wymianie tulei wahacza, przedniej i tylniej oraz wymienione zostały końcówki drążków. Przednia tuleja TRW, tylnia tuleja pełna orginał od Ibizy Cupry, końcówki Delphi. Po wymianie pojawiły sie dragania w czasie jazdy, na pierwszym biegu nie czuje sie drgań, natomiast na kolejnych autko wpada w wibracje, które znikaja gdzieś przy ok 2.500 obrótów silnika, w czasie jazdy gdzy nacisne sprzęgło drgania zanikają. Po wymianie pojechałem na ustawienie zbierzności i geometrii. Ktos może wie o co chodzi, gdzie szukać problemu? Mechanik który zmieniał mi tuleje stwierdził, ze to wina ktoregoś z przegubów wewnetrznych, ze ma luzy, a to koszt rzędu 180 złotych za przegub :| , przed wymianą tulei nic nie drgało. Moje Polo 2004 rok, 1.4 TDI BAY. Z góry dziękuję za odpowiedź
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

W 1.4 TDI po wymianie tulei na Cuprowskie takie drgania to normalka ze względu na 3 cylindry. U mnie ustały dopiero jak zmieniłem opony na 205/40 R17. Jeżeli chcesz wymieniać przeguby to wymieniaj ale to nic nie pomoże. Jak chcesz aby te wibracje ustały to wymień tylne tuleje z cuprowskich na zwykłe.
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Gaweł mozesz rozwinac swoją myśl, co ma 3 cylindrowiec i szerokosc laczkow do tulei i stuków od nich?
Wiem ze szerokosc laczkow implikuje ciezar całego koła. Silnik 3 cylindrowy jest lzejszy i ma gorsza kulture pracy niz 4 cylindrowiec.

Wiec stuki wynikac maja z czego? Z za małego dociazenia, czy z wibracji spowodowanych silnikiem 3 cylindrowym? Wojcik robil manuala do wymiany tulei. Mozecie sspytac go, czy u niego wystepuja takie wibracje, bo nie musi to wynikac z metalowej tulei od Cupry. Mogła Ci np zacząc sie odzywac poduszka silnika lub skrzyni, no chyba ze jestes pewien na 100% ze od tulei. Czasem pojawia sienowa usterka i nie musi byc powiazana z wystepowaniem ostatniej czynnosci naprawczej.
G
Gregor23pl
Początkujący
Początkujący
Posty: 142
Rejestracja: 22 gru 2008, 18:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gregor23pl »

[quote=""robert--o""]Witam
Moje autko jest po wymianie tulei wahacza, przedniej i tylniej oraz wymienione zostały końcówki drążków. Przednia tuleja TRW, tylnia tuleja pełna orginał od Ibizy Cupry, końcówki Delphi. Po wymianie pojawiły sie dragania w czasie jazdy, na pierwszym biegu nie czuje sie drgań, natomiast na kolejnych autko wpada w wibracje, które znikaja gdzieś przy ok 2.500 obrótów silnika, w czasie jazdy gdzy nacisne sprzęgło drgania zanikają. Po wymianie pojechałem na ustawienie zbierzności i geometrii. Ktos może wie o co chodzi, gdzie szukać problemu? Mechanik który zmieniał mi tuleje stwierdził, ze to wina ktoregoś z przegubów wewnetrznych, ze ma luzy, a to koszt rzędu 180 złotych za przegub :| , przed wymianą tulei nic nie drgało. Moje Polo 2004 rok, 1.4 TDI BAY. Z góry dziękuję za odpowiedź[/quote]



powiedz jeszcze gdzie te drgania czujesz?

kierownica?
lewarek ?
czy całą budą trzepie
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

[quote=""cruz""]Gaweł mozesz rozwinac swoją myśl, co ma 3 cylindrowiec i szerokosc laczkow do tulei i stuków od nich?
Wiem ze szerokosc laczkow implikuje ciezar całego koła. Silnik 3 cylindrowy jest lzejszy i ma gorsza kulture pracy niz 4 cylindrowiec.

Wiec stuki wynikac maja z czego? Z za małego dociazenia, czy z wibracji spowodowanych silnikiem 3 cylindrowym? Wojcik robil manuala do wymiany tulei. Mozecie sspytac go, czy u niego wystepuja takie wibracje, bo nie musi to wynikac z metalowej tulei od Cupry. Mogła Ci np zacząc sie odzywac poduszka silnika lub skrzyni, no chyba ze jestes pewien na 100% ze od tulei. Czasem pojawia sienowa usterka i nie musi byc powiazana z wystepowaniem ostatniej czynnosci naprawczej.[/quote]

robert--o pisał o drganiach w czasie jazdy ,a nie o stukach. Drgania powoduje silnik w pewnym przedziale obrotowym i seryjne tuleje na wahaczach tłumiły je doskonale. Cuprowskie pełne tuleje są twarde i przenoszą te drgania na karoserię.
Ja wymieniłem je u siebie na cuprowskie przy przebiegu 60tys km i od razu po wyjechaniu z warsztatu odczułem te drgania. Na początku byłem zdezorientowany nie wiedziałem czy mechanik odwalił fuszerkę czy tuleję mają się ułożyć i też podejrzewałem poduszki tylko że przy takim przebiegu to prawie niemożliwe. Szukałem informacji i znalazłem tylko podobny przypadek w ibizie na który nikt nie odpowiedział. Po zmianie kół z 165/70/r14 na 17" na niskim profilu drgania były prawie nieodczuwalne. Potem przypadkiem znalazłem informację na niemieckim forum że cuprowskich tulei nie stosuje się do 1.4 TDI z powodu wibracji. W zimie powróciłem na 14" i drgania znów wróciły.
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Przepraszam Panowie, zaniedbałem temat. Wymieniłem tuleje na orginalne VW od Polo i drgania zanikły, nie polecam tuleji Cuprowskich do silnikóe 3-cylindrowych.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

No ja wlasnie zakupilem VW tuleje i przymierzam sie do wymiany ich, tylko nie wiem w jaki sposob te drgania przy wiekszych kolach sie tlumily, ale to tka tylko z ciekaowsic sie zastanawiam.

Co do Cuprowskich tulei wynika, ze aby komfortowo je uzywac, przydaloby sie w polo zrobic cos z zawieszeniem silnika, by drgania byly mniejsze, bo nie sadze, zeby inżynierowie Seata robili zawieszenie pod pracę silnika. Chyba ze wieksze kola w jakis sposob przejmuja te wibracje i problem sam sie rozwiazal. Na logike, to jesli opona ma nizszy profil, mniej sie ugina, zawieszenie twardsze, to wszelkie drgania powinny sie bardziej przenosic, wiec albo ciezar kół eliminuje problem, albo jest jakas roznica w zawieszeniu silnika. Albo jeszcze wiekszy fuks i silniki w cuprze w zadnym zakresie obrotow nie wprawialy w wibracje ;)
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

[quote=""cruz""] Albo jeszcze wiekszy fuks i silniki w cuprze w zadnym zakresie obrotow nie wprawialy w wibracje ;)
[/quote]
Sam zobacz:
1.4 Tdi - http://www.youtube.com/watch?v=npmMSd-B220&NR=1 Na żywo wibrację są wyraźniejsze
1.8t - http://www.youtube.com/watch?v=MJn5ivbUQlc
Trzy cylindry to ekonomia ale i brak komfortu.
Obrazek
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Spróbujcie wymienić na te z czterema gumami u nas w serwisie skody takie zakładają i jest ok i nie usztywnia tak mocno auta.
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Ja śmigam na cuprowskich ponad rok w zimie jest masakrycznie z tymi wibracjami ale latem odwdzięczają się pewnym prowadzeniem i wydaje mi się że mniej nurkuje przy hamowaniu.
W tym sezonie zmieniam je na ori LEMFÖRDERA ,a do tego obniżony zawias -30 mam nadzieję że będzie się co najmniej tak samo dobrze prowadził jak na cuprowskich.
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zalozylem VW tuleje z 4 ramionami i jeszcze bardziej czuje wszystkie nierownosci, nawet pozostalosci po starych pasach dla pieszych czy pasie wylaczonym z ruchu. Sprezyny mam chyba sztywne bo auto na francuskie drogi, autostrady bylo i jest dosc sztywne. Nawet fabryczne 15" 195 niewiele daja.

Przyczepnosc i stabilnosc ok, komfortu brak. Dodam ze te tuleje to maja obudowe plastikowa a w srodku element w ktory wchodzi wieloklin wahacza jest metalowy. Za VW z rabatem dalem ok 39zł za sztuke. Moze 36. Jakos tak.
s
sol_24
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 29 sie 2014, 18:11

Post autor: sol_24 »

Mam podobny problem, mianowicie czasami przy niskich obrotach pojawiają się dość głośne drgania. Zaczęło się to dziać właśnie po zmianie kół z 17 na 14 i wymianie wahacza. Byłam u mechanika i stwierdził, że do wymiany są amortyzatory i sprężyny. Łączny koszt jaki mi podał to 1650 zł. Dodam, że samochód jest na sportowym zawieszeniu. Po tym co tu przeczytałam nie jestem pewna czy koleś mnie po prostu nie naciąga... Co sądzicie?
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

sol_24 a może po prostu te opony lub felgi na 14" tak wibrują? Może opona źle wyważona lub felga krzywa??
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”