[6N] Brak 2 i 4 biegu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

[6N] Brak 2 i 4 biegu

Post autor: GrigorVR6 »

Witam wszystkich.Dzisiaj pojawił się problem z moją skrzynią,otóż nie mogę wbić dwójki i czwórki tzn.drążek normalnie pracuje w tych pozycjach ale nie ma tego charakterystycznego przeskoku tylko tak luźno,dodam że wszystkie inne biegi są.Oglądałem czy cięgna są całe ale wyglądają ok i pracują normalnie.Polo jest z 99 roku przed liftem silnik 1.4 APQ.Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź
Obrazek
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Nie zauważyłeś czy drążek oddalił się od popielniczki ? Po wbiciu 1 lub 3 czy luzu jest w pozycji jak przed awarią ? :scratch:
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

Z tego co sprawdziłem to wydaje się być wszystko w porządku, tylko tak jakby sam drążek trochę ciężej chodzi. Na 1, 3 i 5 biegu jest dosyć duży luz wydaje się być większy niż wczesniej.
Obrazek
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Hmm dziwne troche
Wejdź pod auto i chwytając za wybierak przy skrzyni spróbuj wrzucic np 4 bieg (dajesz luz i wybierak ma iść ku tyłowi auta lub wrzucasz 3 i w przeciwnym kierunku ciągniesz za wybierak).

Jeśli bedzie wskakiwał to przyczyn trzeba szukać w mechaniźmie :scratch:
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

Byłem dzisiaj na kanale. Okazało się że na wybieraku jest taka regulacja od cięgna właśnie odpowiedzialnego za nie wbijanie biegów wiec ją poluźniłem i przesunąłem maksymalnie w stronę ściany grodziowej i skręciłem, tylko tak mi się wydaje że chyba przesadziłem bo "trójka" jest trochę bliżej popielniczki więc dobrze by było jak by ktoś mi podpowiedział jaka jest optymalna regulacja no chyba że na wyczucie. Pozdrawiam :)
Obrazek
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Nie wiem czy optymalnie, ale u siebie mam na środku, więc tak spróbuj ;)
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

Chyba trochę zapeszyłem bo dzisiaj jak chciałem jechać, próbuje wbić bieg a tu lipa, drążek tak luźno chodził we wszystkich pozycjach. Okazało się że pękła linka odpowiedzialna własnie za to. I teraz pytanie czy trzeba wymieniać całą kasetę wraz z linkami czy da rade tylko samą linkę i czy od 6N2 wszystko by pasowało ew. od Lupo,Arosy ??
Obrazek
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

Ok sprawa już załatwiona.Założyłem całą kasetę z linkami z 6N2/Lupo :)
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”