[6n] Grzeje się w korkach i wyskakuje kontrolka

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

R
Rafal1934
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 20 lip 2009, 17:43

[6n] Grzeje się w korkach i wyskakuje kontrolka

Post autor: Rafal1934 »

Witam, mam polo 6n z 1997r 1.9D. Wczoraj robiłem trasę ponad 400 kilometrów moim polo. Po około 60 km. ciągłej jazdy wpadłem w korek i stałem w nim ponad 10 minut. I wtedy zaczęły się dziwne rzeczy dziać, temperatura zaczęła skakać do 110 stopni więc odkręciłem gorącą dmuchawę, w aucie gorąco jak na hawajach, temperatura zaczyna spadać( dziwne bo spadła tak troszke poniżej 90 stopni, na moje oko to było troszke więcej niż 85 stopni), gdy wyjechałem z tego korka i jechałem ciągle to temperatura była równiutko 90 stopni jednak za chwile znowu korek i znowu temperatura zaczeła mocno iść do góry i wtedy wyskoczyła kontrolka Obrazek. Przestraszyłem się trochę zjechałem na parking, przeczekałem jakieś 20 minut i pojechałem dalej i nic się nie działo bo nie było korków, myślę że gdybym trafił znowu na korki to znowu byłby problem.

PS. Z tą temperaturą miałem już problem z miesiąc temu ale potem jakby ucichł ten problem, a 2 tygodnie temu miałem wymienioną w warsztacie uszczelke pod pokrywą silnika bo mi olej wyciekał z pod niego. Czy to mogło mieć jakieś znaczenie?
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Sprawdziłeś poziom oleju?
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Ewidentnie przegrzewa Ci się silnik i przyczyny tego mogą być dwie:
1. Sprawdz czy załącza się wentylator chłodnicy.
2. Sprawdz czy termostat puszcza wodę na duży obieg.

Dodatkowo skontroluj poziom oleju w silniku, po po takich przegrzaniach mogą dziać się dziwne rzeczy.

Jeśli mowa o tej górnej pokrywie to nie ma to najmniejszego znaczenia.
R
Rafal1934
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 20 lip 2009, 17:43

Post autor: Rafal1934 »

Poziom oleju jest ok, po wymianie uszczelki dolałem trochę oleju, wczoraj też na parkingu sprawdzałem także z tym wszystko w porządku.

Jak sprawdzić czy termostat puszcza wodę na dużym obiegu ?
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

[quote=""Rafal1934""]Poziom oleju jest ok, po wymianie uszczelki dolałem trochę oleju, wczoraj też na parkingu sprawdzałem także z tym wszystko w porządku.

Jak sprawdzić czy termostat puszcza wodę na dużym obiegu ?[/quote]

Musisz go odkręcić i zalać wrzątkiem i zobaczyć czy się otwiera. Sprawdz też wentylator na krótko czy działa.
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Odpal nierozgrzane/zimne auto. Zobacz przy ilu stopniach, na wskaźniku temperatury płynu, górny wąż idący do chłodnicy zrobi się ciepły.
Jeśli temp pójdzie powyżej 90-100 a wąż nadal będzie zimny znaczy to że termostat nie puszcza płynu chłodniczego na chłodnice.
Jeśli natomiast przy 90 węże zrobią się ciepłe poczekaj czy załączy się wentylator na chłodnicy.

Kontroluj temperaturę na wskaźniku, aby nie przekroczyć tak tych 100*C.
R
Rafal1934
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 20 lip 2009, 17:43

Post autor: Rafal1934 »

Wąż ciepły, wentylator się nie kręci
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

W takim razie termostat dobry. Sprawdz na krótko czy wentylator działa. Jak nie działa to jest padnięty do wymiany jak się kręci to sprawdz wtyczki lub czujnik do wymiany.
Awatar użytkownika
arkadio
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:08
Lokalizacja: Miechów / Kraków
Kontakt:

Post autor: arkadio »

Po pierwsze, gdyby termostat nie puszczał na długi obieg to byś dłużej jak 10 minut nie pojeździł, bo momentalnie by się płyn zagrzał i nie miałby jak oddać ciepła ;)

Po drugie to że wąż górny jest gorący nie znaczy, że wentylator się włączy. Czujnik jest mniej więcej na wysokości 3/4 chłodnicy więc gorący płyn musi jeszcze przebyć kawałek zanim się wentylator załączy.

Jeśli temperatura wychodzi powyżej 90, a wentylator dalej nic, to tak jak napisali poprzednicy sprawdź go na krótko, jeśli masz dwubiegowy sprawdź obydwa.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

jak to sprawdzić na krótko prosze o wskazówki jak to zrobić na chłopski rozum.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
Rogal91
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 22 cze 2012, 20:30
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: Rogal91 »

2 kabelki żeby starczyło od akumulatora do wentylatora, odpinasz kostkę i +do + a -do- tylko uważaj na paluchy :wave:
k
kamilbober
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 03 sie 2015, 11:32

Post autor: kamilbober »

Witam,
Proponuję sprawdzić jeszcze bezpiecznik ten, który znajduje się przy akumulatorze. W moim przypadku styki były zaśniedziałe.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”