Polo 1.6 75km Co zrobic aby zwiększyc moc

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
zibenio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 339
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:53
Lokalizacja: Gdańsk

Polo 1.6 75km Co zrobic aby zwiększyc moc

Post autor: zibenio »

Czesc

wiem że napewno temat był już poruszany ale nie umiem tak dobrze poruszac się po forum aby to odnaleźc

Powiedzcie co mam zrobic aby zwiększyc moc jak najmniejszym kosztem

Mam Polo 16 i 75 km

Podpowiedzcie prosze :)
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

To co ja obadałem to tak.
1. Wymienić filtr powietrza na wkład sportowy.
http://filtry.simota.home.pl/filtry/ind ... t&Itemid=1
2. Wyciąć katalizator. Tutaj ostrożnie bo można zamulić.
3. Wmontować strumienicę naddźwiękową co trzeba wyliczyć w jakim odstępie powinna się znaleźć za kolektorem wydechowym aby odpowiednio dobrać wiry powrotne.
4. Wyprzedzić zapłon - 100zł (to lepiej na hamowni - można maksymalnie doregulować tak aby był najlepszy moment)
5. Potem planowanie głowicy - to już droższe bo wtedy można generalkę zrobić
6. Wywalić odmę pod samochód - tutaj ostrożnie bo można stracić dowód rej. Zaleca się stosowanie zbiorniczka odmy.
Catch Oil Tank.
7. Wychłodzić dolot.
8. Doprowadzić do sprawności podstawowe podzespoły silnika i eksploatacyjne. Nie może być tak, że filtr paliwa niedomaga.

Po rozmowach z teamem, który przygotowuje samochody do rajdów to każdy mod powinien kończyć się na hamowni tak aby wiedzieć co pomogło a co zaszkodziło. Summa summarum źle dobrane komponenty i zły montaż mogą doprowadzić do tego, że nadal będziesz mieć 75PS albo 55PS :grin:

No i czasami trzeba kombinować z komponentami np. filtr K&N może dać więcej niż Simota itd.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2009, 8:57 przez Artpolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

planowanie głowicy ??
Awatar użytkownika
ThundeR
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gogolin

Post autor: ThundeR »

znajomy z AEE wycisnął prawie 120KM potwierdzone na papierku.

[quote=""Artpolo""]Po rozmowach z teamem, który przygotowuje samochody do rajdów to każdy mod powinien kończyć się na hamowni tak aby wiedzieć co pomogło a co zaszkodziło.[/quote]

Znajomy ma Peugeota 206, na papierku z hamowni ma 40KM mniej niż inny koleś z Peugeota 206 a łoi go jak chce za każdym razem. Także sama sucha moc raczej ma guzik do gadki, ważne jest przebieg mocy i momentu
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

ThundeR całkowicie się z Tobą zgadzam po to robimy hamowanie :oki: Tak aby było jak najlepiej. Do też w rajdówce podnosi się obroty zbliżone do ideału stąd takie bruuuuuuuuuuuum bruuuuuuuuuuuum a nie takie jak my mamy brum brum brum brum :grin: :rotfl:
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Metz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:03
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Metz »

[quote=""Artpolo""]
1. Wymienić filtr powietrza na wkład sportowy.
http://filtry.simota.home.pl/filtry/ind ... t&Itemid=1[/quote]

Czy napewno ten filtr będzie pasował?
Z tego co wiem to w 6N jest standardowo okrągły filtr powietrza (przynajmniej ja taki mam u siebie):

Obrazek
Awatar użytkownika
zibenio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 339
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: zibenio »

no własniejak to jest z tym filtrem tez jestemciekawy :P
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Metz kto szuka nie błądzi - sklep simota zawiera setki produktów.
Nie wiem jaki macie silnik i filtr u mnie jest prostokątny. Podałem przykład.
http://filtry.simota.home.pl/filtry/ind ... t&Itemid=1
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Metz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:03
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Metz »

@Artpolo widziałem ten filtr, ale chyba nie będzie pasował bo zmierzyłem standardowy i wychodzi że jest ~ 275X60 mm a ten Simoty ma 310X55

myślicie że ten filtr jest warty swojej ceny? Niby sprowadzony z FK Automotive..
http://allegro.pl/item723698550_sportow ... da_vw.html
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Tutaj K&N http://knfilter.pl/
http://www.knfilters.com/search/product ... rod=E-1210

i tutaj z wyższej półki
http://www.re5pect.pl/index.php?produce ... 95&&page=3

Co do FK to ktoś inny musi się wypowiedzieć.

Z reguły jeżeli chcesz podnieść moc nie możesz bazować na tanich komponentach.

Ps. Zapomniałem, że trzeba odchudzić auto - ile się da. Każdy kilogram na wagę złota. Samej mocy to nie doda ale jak łatwo policzyć wzrośnie stosunek mocy do masy.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Artpolo, mógłbys rozwinąć pkt 4? :grin: . Jak, ile itd? Żeby nie przesadzić i nie zrobić kuku silnikowi. Robił ktoś z Was taki manewr?
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Borek tutaj dość sensownie to opisano http://www.majer-tech.com.pl/ramki/spalanie11.htm
Osobiście tego nie stosowałem bo używam auta jako dupowozu, ale widziałem już takie majstersztyki.
Weź pod uwagę, że zrobisz silnikowi kuku. Producent dobrał optymalnie warunki pracy silnika tak aby pracował długo i niezawodnie więc jakakolwiek ingerencja powoduje szybsze zużycie i zmęczenie elementów silnika.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Co można zrobić w 1.6 możesz obczaić w moim wątku. Ale tanie przeróbki to nie są. Niedługo jak tylko dotrę silnik to go shamuje i będę wiedział ile to całe dłubanie dało. Jw jak chcesz długo i bezawaryjnie jeżdzić to nie dłub albo w ograniczonym zakresie. U mnie trwałosć priorytetem nie była bo Polowagenem nie toczę się na codzień :grin:
Artpolo - ci twoi goscie od rajdów dłubią 1.6 8v? Chętnie bym się skonatktował w celu wymiany doświadczeń i rad co do dalszego dłubania mojego Polowagena :D
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”