Witam.
Posiadam polo 6N z 1996 roku z silnikiem 1.6 AEE. Prawdopodobnie któryś z poprzednich właścicieli wymienił skrzynię biegów na taką z oznaczeniem CHL. Z tego co się dowiedziałem na jakimś forum jest to skrzynia z golfa III, ale nie w tym rzecz. Otóż problem polega na tym, że autko w miarę się zbiera na 1,2 i 3 biegu, lecz gdy wrzucę 4 czy 5 już nie jest tak kolorowo. Przy pedale wciśniętym w podłogę samochód powoli przyspiesza jak bym delikatnie jednostajnie wciskał gaz. Nie występują wówczas żadne skoki obrotów ani nic podobnego tylko poprostu auto cały czas powoli przyspiesza. Co do skrzyni myślę, że ma odpowiednie przełożenia, bo przy 100 km/h na 5 biegu mam ok 2800-2900 obrotów. Być może jest tak od kiedy go kupiłem, ale jakoś dopiero teraz zaczęło mi to działać na nerwy.Dodam, że w ostatnim czasie zostały wymienione świece i przewody WN, olej, filtry : oleju, powietrza, paliwa, oraz środkowy i końcowy wydech. W czym może być przyczyna? Proszę o wszelkie sugestie i podpowiedzi.
No właśnie w tym problem, że nie mam kabla ani nie znam nikogo kto by mógł mieć. Myślę nad kupnem, ale zastanawiam się czy te tańsze modele z alledrogo są coś warte?
No więc tak, kabelek dotarł i od razu zabrałem się do zabawy. wszystko ładnie się zainstalowało, łączy się z kompem samochodu włączam auto-scan i... No i skanuje 2 pozycje- silnik oraz układ ABS po czym wyskakuje błąd że nie pełna wersja itp itd jednak pod tymi dwoma pozycjami pokazuje, że brak błędów. Ściągnęłem scrackowaną wersję ale i tak wywala ten błąd. Sprawdzałem też bloki pomiarowe silnika i coś tam wyświetla, przy włączonym silniku. Pytanie? Czy jest możliwe, że w przeciągu 3 lat (tyle posiadam polo) nie pojawił się żaden błąd? No i nadal to nie rozwiązuje mojego problemu z brakiem mocy. Pomóżcie!
szczerze to nie licz na jakieś mocne przyspieszenie na 4 biegu i wzwyż, twój silnik miał fabrycznie 75km, to nie GTI, a na każdym kolejnym biegu przełożenie wzrasta, co powoduje że silnik wolniej rozpędza samochód.być może zastosowanie skrzyni z innego auta ma tu duży wpływ na pogłębianie tego odczucia, ale zazwyczaj fabryczne skrzynie są zestopniowywane w odpowiednich proporcjach dla każdego biegu.
W moim 1,6 AEE wciskając gaz do dechy na 4 czy 5 biegu wcale nie ma różnicy pomiędzy szybkim wciśnięciem a powolnym. Nie ma się co oszukiwać moje ma już 17 lat konie uciekły.