Czego brakuje mi do swapa tylnych hebli? [solved]

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""Tomek001""]Może ktoś podać orientacyjny koszt (bez robocizny) za swap bębnów na tarcze?[/quote]

Na używkach wyjdzie ok 300-400zł czyli koszta tylnej belki z osprzętem + koszta nowych tarcz, klocków i linek hamulcowych.
Zrzucasz osprzęt z belki i montujesz zamiast bębnów. Albo przerzucasz kompletną belkę, ale nigdy nie masz pewności czy ta zakupiona będzie prosta.
Jeśli chciałbyś zrobić wsio na nowych częściach to wszystko to kwota będzie znacznie większa.
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Panowie, odgrzeję temat bo za tydzień sam będę zrzucał bębny i zakładał tarcze, a mam jeszcze wątpliwości...

1. Przewody hamulcowe:
- Czy jest konieczność/sens zakładania nowych sztywnych przewodów hamulcowych? Niektórzy piszą, że skraca się te które służą przy bębnach, ale jak jest z końcówką wtedy?
Rurka hamulcowa lewa 6N0611763J
Rurka hamulcowa lewa 6N0611764J
- Przewody elastyczne produkowane przez ATE 83.7704-0160.3 [mam wątpliwość czy pasuje do 6n2?] mają końcówki proste. Jednak u mnie w zaciskach śruba od przewodu hamulcowego jest poprzeczna. Czy zatem śrubę dokupuje się osobno czy ten przewód elastyczny nie dochodzi do zacisku?

2. Czy przykręcając czop potrzeba stosować klej, który zapobiega odkręcaniu się śrub?
Obrazek
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Temat przewodów hamulcowych ogarnąłem i dzięki pomocy kolegów w innym wątku wiem, że przewody 6N0611763J/4J idą do zacisków aluminiowych LUCAS, czyli takie które posiadam. Były jeszcze zaciski starsze i wtedy wystarczy przełożyć sam przewód elastyczny. To tak dla potomnych...
Ale pojawił się jeszcze jeden temat. ETKA podaje, że przy hamulcach tarczowych jest inny korektor siły hamowania:
6X0612151 (hamulce bębnowe)
1C0612151A (hamulce tarczowe)
Czy ten element też wymaga zmiany?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”