Koledzy w trakcie jazdy zapalił mi się check engine, po dordze wstąpiłem do kolegi i podłączył kompa , wyskoczyły 2 błedy.
1. P0141 - grzałka sondy nie działa , rząd 1 sonda 2
2. P1570 - zablokowana jednostka sterująca silnika - immo żle odczytuje kluczyk.
Zmieniałem parę dni temu akumulator na nowy więc wtedy auto mi nie odpaliło za 1 razem, widocznie wtedy immo nie odczytał.
Auto zapala bez problemu, chociaż czasami za 1 razem jest problem , wydaje mi się że właśnie z tego powodu.
Czy konieczna jest wymiana sondy ?? jestem umówiony z mechanikiem który ma posprawdzać czy wina leży po stronie sondy czy po stronie auta, może styki trzeba przeczyścić.Może ktoś wie ile kosztuję taka sonda w ASO VW ??
Dobra koledzy sprawę załatwiłem jakoś sam, dodam dla informacji że sonda lambda przed katalizatorem kosztuje 861 PLN brutto, a za katalizatorem 722,32 PLN brutto wszystko dostępne w ASO.
Szukam nowej oryginalnej.Sonda do modelu 6N2 AUD za katalizatorem miała numer 030 906 262 - 0258 006 219 ale w 2010 roku Bosch zmienił numer sondy na 1K0 998 262.Zamienników nie brakuje ale nie wiadomo czy to będzie pracować tak jak powinno.W tym modelu ważna jest długość przewodu, nie którzy fachowcy sami przedłużają przewód lub zmieniają tylko wtyczki,ale wydać 150 zł na sonde która może okazać się tanim nie działającym zamiennikiem to po prostu wywalenie kasy w błoto.Nawet na tym forum wyczytałem aby montować tylko oryginalne takie same sondy.I tego się trzymam.
Będę wdzięczny jak mi to sprawdzisz.Nastawiłem się na zakup nowej ,ale cena w ASO mnie przerasta.W Inters.C mają oryginalną za 400 ale brak na stanie magazynowym.Powiedz mi jeśli wiesz czy po wymianie sondy trzeba podpinać kompa i coś ustawiać i kombinować, bo znowu koszty.
Odkopuje temat. Mam 1.4 60 km, jak się niedawno dowiedziałem AUD.
Zacznę od tego że ciągle pali mi się check. Na komputerze pokazuje obie sondy. Mechanik doradził żeby wymienić najpierw tą za katalizatorem, mam poszukać używki.
U tu mam bardzo dużo wątpliwości.. Póki co nawet nie wiem jak znaleźć pasującą. Czym różni się ona od tej w kolektorze? http://olx.pl/oferta/sonda-lambda-bosch ... 263445f3a6
Ta pasuje?
marcin1011 w tym silniku [AUD] masz dwie sondy, pierwsza ma oznaczenie (w kolektorze wydechowym): 030 906 262 J
Druga diagnostyczna 030 906 262 lub 1K0 998 262 (za katalizatorem) [bez żadnej literki!!!].
Ważne jest też to, że druga sonda występuje w wielu samochodach VAG, ale ma różne długości przewodów, tu jest coś koło 1700 mm.
Ja szukam drugiej, ale nie wiem czy warto wydać 300 na uniwersalną BOSCH, czy też kupić używkę...
Szukam też miejsca gdzie ta za katalizatorem, może być wpięta jedyne do czego doszedłem to, że po grodzi silnika idzie przewód w górę, ale gdzie jest tak nieszczęsna wtyczka to za cholerę nie mogę znaleźć....
Jakby ktoś wiedział, gdzie ta sonda (diagnostyczna jest wpięta) to proszę o pomoc w zlokalizowaniu wtyczki.