[6N] problem z zapłonem, brak iskry i niskie napięcie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

[6N] problem z zapłonem, brak iskry i niskie napięcie

Post autor: raf7 »

Od czwartku auto stoi bo nie odpala, a stało się to tak, że rano odpalił normalnie i po jakiś 2km silnik zgasł i już nie zagadał, po przekręceniu kluczyka nie słychać pompy, rozrusznik pracuje normalnie.
Do tej pory sprawdziłem tak:
bezpiecznik nr 18 - sprawny
przekaźnik 167 po podłączeniu do aku - zwiera czyli działa
napięcia w skrzynce bezpieczników w gnieździe przekaźnika 2 i masa 6 i masa prawidłowe
napięcia w dwóch skrajnych pinach we wtyce pompy nie ma po przekręceniu zapłonu z wmontowanym przekaźnikiem (pozycja zapłon), natomiast po zmostkowaniu 4 i 6 w skrzynce bezpieczników napiecie na wtycze jest, słychać też i pompę.

po przekręceniu zapłonu
napięcie na wtyczce od halla styki 1 i 3 wynosi 1,11V (powinno być chyba napięcie aku)
napięcie na wtyczce idącej do cewki 1,11V (powinno być chyba napięcie aku)

Czy objawy wskazują na uszkodzenie kostki stacyjki, sterownika ECU, brak masy? Dlaczego jest takie niskie napięcie?
Czy jeśli nie będzie iskry to sterownik? (cewka powinna być dobra - Beru)
W jaki sposób można sprawdzić sterownik silnika i jego zasilanie?
Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 7:28 przez raf7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

Masz uwalony czujnik HALLA. Napięcie nie może byc mniejsze niż 9V. Tak jest w książce Sam naprawiam. Przerabiałem to samo. U znajomego w ADX tak samo było.
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote=""Kamil K""]Masz uwalony czujnik HALLA. Napięcie nie może byc mniejsze niż 9V. Tak jest w książce Sam naprawiam. Przerabiałem to samo. U znajomego w ADX tak samo było.[/quote]


sprawdziłem jeszcze raz, korzystając z lepszego multimetru oraz kierując się opisami z tej strony http://www.czarnik.neostrada.pl/adx.html
napięcie na wtyczce od halla styki 1 i 3 wynosi 0,45V
napięcie na wtyczce idącej do cewki zapłonowej (dwa skrajne - +) 0,59V
iskry brak!


Sprawdziłem halla sięgając z forum golfa

"zdejmij złacze z aparatu zapłonowego oznaczenia + 0 - . Odkręcacz i wyciągasz sobie aparat (2 śrubki). Pod "+" podłaczasz +12 v , pod "-" oczywiście - . między "0" a "+" jakiś miernik ustawiony na zakres 15 -30 v napięcia stałego. Powoli obracsz osią oparatu i powinno ci się pojawiać napięcie ok. 12 v (może być ciut niższe niż zasilanie) i znikać.
więc kręcąc palcem założonym na aparat napięcie się pojawiało i znikało, czyli powinno być ok (oczywiście uprzednio zaznaczyłem sobie położenie aparatu)


Sprawdziłem też napięcie na wtyku ze sterownika i na styku 21 a masa jest napięcie aku, Na styku 23 i masa po włączeniu zapłonu jest tylko 1,56V

Czy to może być coś z obwodem ECU - przekaźnik, albo w stacyjce (kostka)?
Niemożliwe jest także nawiązanie połączenia ze sterownikiem poprzez interfejs VAG





Dziś sprawdziłem też i kostkę stacyjki po zapłonie PIN 15 napięcie jest 12V
Zweryfikowałem też i gniazdo przekaźnika i napięcie na 30 i masa jest, na 85 i masa jest po zapłonie 12V,
natomiast po wpięciu do PINU 2 i 3 czyli bodajże 85 i 86 nóżka przekaźnika 167 (ma być przez chwilę chyba po zapłonie) nie ma, wpiąłem tez żarówkę 2W i się nie zaświeca, czy świadczy to o braku masy z ECU.
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

[quote=""raf7""]napięcie na wtyczce od halla styki 1 i 3 wynosi 0,45V[/quote]

Wg. mnie uwalony czujnik HALLA. Sam sprawdziłeś że po zapłonie masz dużo mniej niż 9V. To najprostszy sposób na sprawdzenie. Zreszta napisałeś że brak iskry wiec to tez jest objaw uszkodzonego czujnika.
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote=""Kamil K""][quote=""raf7""]napięcie na wtyczce od halla styki 1 i 3 wynosi 0,45V[/quote]

Wg. mnie uwalony czujnik HALLA. Sam sprawdziłeś że po zapłonie masz dużo mniej niż 9V. To najprostszy sposób na sprawdzenie. Zreszta napisałeś że brak iskry wiec to tez jest objaw uszkodzonego czujnika.[/quote]

sam nie wiem, na cewce było inne, na wtyczce sterownika jeszcze inne, po zapłonie na wyjściu z kostki stacyjki dopiero prawidłowe, samego halla w opisany sposób sprawdzałem dawał napięcie powyżej 12V , które spadało więc wydawał się dobry. Co nie dawało mi spokoju, przede wszystkim brak zasilania w gnieździe diagnostycznym (brak możliwości połączenia się VAGiem, oraz brak sygnału (nie świeciła się żarówka, piny 2 i 3) minusowego ze sterownika w celu wzbudzenia przekaźnika 167 pompy paliwa, której nie słychać przy przekręceniu kluczyka w stacyjce, a po zmostkowaniu 30 i 87 już tak.
Zauważyłem też jedną rzecz podczas ciągnięcia na lince do warsztatu nie działał mi prędkościomierz, który wskazywał wcześniej prędkość podczas holowania do garażu. A także wcześniej podczas zaciągania do garażu, jeden jedyny raz przez ok. 2s usłyszałem pompę paliwa, chyba jak przejeżdżałem przez jakąś nierówność na drodze.
W każdym bądź razie auto odholowane w poniedziałek do elektromechanika i czekam na sygnał, co mu dolega? Jak tylko będę wiedział, oczywiście się podzielę się wiedzą.
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

Czyli po zapłonie miałeś we wtyczce od HALLA w pinie 1 i 3 12v tak? Próbowałeś go wtedy odpalić?
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote=""Kamil K""]Czyli po zapłonie miałeś we wtyczce od HALLA w pinie 1 i 3 12v tak? Próbowałeś go wtedy odpalić?[/quote]
nie, było dużo poniżej 12V, dokładnie 0,45V, jak wcześniej wspomniałem.
W każdym bądź razie Polówka już odebrana, problem leżał po stronie skrzynki bezpieczników (gdzieś nie łączyło i robiło się zwarcie - tak wyjaśniał fachman braciakowi, który odbierał auto) zauważyłem też że wymieniony jest bezpiecznik pompy paliwa 167, a jakie obecnie są wartości napięć to nie wiem, szczerze, to przy temperaturze -17 nawet nie mam ochoty wychodzić i sprawdzać, ważne że pali i jest iskra.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”