[9N] obroty w górę, prędkości brak

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

[9N] obroty w górę, prędkości brak

Post autor: raf7 »

Od tygodnia, zauważalne są następujące objawy: bieg 3, gaz w podłogę i obroty lecą od 2tys do ponad 5 tys i słychać, że silnik wkręca się, ale nie ma przełożenia na prędkość, gdy odpuszcze gaz to obroty spadną do 2,5 tys i ciągnie idealnie. Kolejny niepokojący objaw, podczas jazdy na 4 przy ok 60km/h i mocniejszym wciśnięciu gazu obroty idą szybko dobiją do ok 3tys, minimalnie spadną do 2800 i poźniej ciągnie tak jak trzeba. Jak silnik zrobi dosyć dużą trasę np. 100km i silnik mocno się zagrzeje to problem powtarza się ale nie tak jak w pierwszym przypadku tylko w drugim, dodam, że wtedy obroty spadają nieznacznie ok 200/300 rpm. Czy problemem może być kończące się sprzęgło, czy też może być problem w potencjometrze gazu, albo przepustnicy.
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

Ja bym obstawiał, że to przepustnica.. Wyczyść ją filtr powietrza też. Kumpel miał podobny objaw w TDi w golfie III problemem okazał się złamany pierścień... Musiał robić kapitalke całego silnika :/ A jak jedziesz to samochód bardzo dymi?
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

sprzeglo
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

[quote="paffcio"]przeglo[/quote]

tez na to stawiam albo skrzynia sie skonczyła ale bardziej stawiam na sprzeglo
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote="mavq"]Ja bym obstawiał, że to przepustnica.. Wyczyść ją filtr powietrza też. Kumpel miał podobny objaw w TDi w golfie III problemem okazał się złamany pierścień... Musiał robić kapitalke całego silnika :/ A jak jedziesz to samochód bardzo dymi?[/quote]

zero dymu, filtr powietrza wymieniam co roku na nowy, poza tym skanowanie VAGiem dało 0 błędów
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote="paffcio"]sprzeglo[/quote]

wstępnie tak obstawiałem, w 6N miałem podobne objawy, na 4 biegu nie było mowy o wyprzedzaniu. Wygląda na to że oryginał wytrzymał 115tyś km, co polecacie zakupić do 9N 1.4 16V 101KM? LUK, SACHS, Valeo, a może tylko ori, zapewni kolejne 100tyś przebiegu?
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Ja bym brał Sachs'a
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote="Mati_9N"]Ja bym brał Sachs'a[/quote]


Czy to będzie ten zestaw

SACHS Zestaw sprzęgła 3000 951 061
Srednica [mm]: 200
Ilosć zębów: 28


bo widzę, że pasuje do dużo wersji 1.4 16V całej gamy aut z grupy VAG
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”