Witam wszystkich . Czysciłem przepustnice w Polo ojca (silnik ADX 1.3 benzyna 1995r). Nie mogłem nigdzie znalezć jak zaadaptować przepstnice przez program (posiadam kabel i vaga 2.5), więc postanowiłem że zostawie , może się sama zaadaptuję. Przed czyszczeniem obroty około 950 . Moze ktoś z forumowiczów zna wartość "ksiązkową " obrotów biegu jałowego .Czy moge stwierdzić ze przepustnica się sama zaadaptowała. Dodam , ze autko sie zbiera lepiej , pracuje ciszej. Przed czyszczeniem gasło po odpaleniu, trzeba było przegazowywać i czasami w czasie jazdy
[quote=""cyfar126""]Moze ktoś z forumowiczów zna wartość "ksiązkową " obrotów biegu jałowego .Czy moge stwierdzić ze przepustnica się sama zaadaptowała.[/quote]
bieg jałowy dla ADX to zakres między 750 a 850 obr/min
Więc nie zaadaptowała się raczej , gdyż obroty nie spadają . Można jakoś zaadaptować przepustnice w tym silniku za pomoca kabla i programu?Posiadam vaga 2.5
[quote=""cyfar126""]Więc nie zaadaptowała się raczej , gdyż obroty nie spadają . Można jakoś zaadaptować przepustnice w tym silniku za pomoca kabla i programu?Posiadam vaga 2.5[/quote]
Tak. Na forum było o tym miliony razy. Nawet w tym wątku masz opis, ale nawet nie chciało ci się go przejrzeć :doh:
[quote=""czaja""]Tak. Na forum było o tym miliony razy. Nawet w tym wątku masz opis, ale nawet nie chciało ci się go przejrzeć :doh:[/quote]
Owszem było , ale nie ta wersja silnikowa (z checiami do czytania tez jest ok). Program też nie ten . Pytam czy moge to zrobic programem Vag 2.5 , jesli nie to jakim ? Czy wogóle mój sterownik zaadaptuje przepustnice od nowa czy w tym modelu np. adaptuję sie sama
A czy ma ktoś pomysł co może powodować mój problem? Czy jest możliwość że jeszcze przed czyszczeniem był uszkodzony jakiś czujnik i dlatego teraz nie chce się zadoptować? (ale jedyną jego bolączką przed czyszczeniem było sporadyczne gaśnięciu przy wysprzęglaniu na krzyżówce). Błędy mi nie wyskakują inne niż - Basic settings not performed i raz po czyszczeniu wyskoczył 00533- Idle Speed Regulation(ale po wykasowaniu już nie wrócił na razie a przejechałem 200km).
[quote=""cyfar126""]Owszem było , ale nie ta wersja silnikowa (z checiami do czytania tez jest ok). Program też nie ten . Pytam czy moge to zrobic programem Vag 2.5 , jesli nie to jakim ? Czy wogóle mój sterownik zaadaptuje przepustnice od nowa czy w tym modelu np. adaptuję sie sama[/quote]
dżizas :doh: A czy wszystko mamy podać Ci na tacy? ja wspomniałem że w tym wątku masz opis - jeden z wielu na forum. Napisałeś że masz chęci do czytania to poszukaj. a znajdziesz odpowiedni opis (aczkolwiek w tym temacie jest dobry opis), odpowiedni program i jakie warunki trzeba spełnić aby można było zaadaptować przepustnice.
[quote=""szopal""]Błędy mi nie wyskakują inne niż - Basic settings not performed i raz po czyszczeniu wyskoczył 00533- Idle Speed Regulation(ale po wykasowaniu już nie wrócił na razie a przejechałem 200km).[/quote]
Zanim przystąpi się do adaptacji przepustnicy poprzez vaga, NIE MOŻE BYĆ ŻADNYCH BŁĘDÓW W STEROWNIKU SILNIKA!
Widze że kąt otwarcia przepustnicy u kolegi wynosi 4.9 stopnia. U mnie ten kąt jest około 9.5- czy jest to spowodowane brakiem adaptacji czy złym np. naciągiem linki? Napięcie na czujniku połozenia przepustnicy przy kącie 9.5 stopnia jest mniejsze niż 4V i wynosi 3.8V- może stąd ten problem? A czy to iż kanał 098 jest NOT AVAILABLE może być spowodowane tym że być może gdzieś pod przepustnicą lewe powietrze idzie(stąd te obroty falujące i podwyższone)?
A mam pytanie- czy poprzez zły naciąg linki gazu może być problem z adaptacja przepustnicy? Bo sprawdzałem i po założeniu linki przepustnica jest minimalnie otwarta(a bez linki jest zupełnie zamnknięta). W dodatku nie ma wogóle luzu w naciągu linki.
[quote=""szopal""]A mam pytanie- czy poprzez zły naciąg linki gazu może być problem z adaptacja przepustnicy? Bo sprawdzałem i po założeniu linki przepustnica jest minimalnie otwarta(a bez linki jest zupełnie zamnknięta). W dodatku nie ma wogóle luzu w naciągu linki.[/quote]
Ze tego co pamiętam to po założeniu linki przepustnica jest właśnie lekko uchylona. Takze tu raczej jest ok. Ja stawiam na nie spełnione warunki adaptacji i tyle. Bywa też tak ze programem nie da się zrobić adaptacji. Raz tsk miałem przy silniku 1.6
Nie no, warunki adaptacji spełnione, czujniki też prawidłowe. Poza błędem o braku ustawień podstawowych zadnych innych nie ma. A czy jest możliwość że musi być jakiś specjalny program i VAG COM 311n2 nie ma możliwości przeprowadzenia adaptacji?
[quote=""szopal""]Poza błędem o braku ustawień podstawowych zadnych innych nie ma.[/quote]
No to jak masz błąd braku ustawień, to myślisz że warunki do adaptacji są spełnione? Napiszę po raz enty: NIE MOŻE BYĆ ŻADNEGO BŁĘDU W STEROWNIKU.
[quote=""czaja""][quote=""szopal""]A mam pytanie- czy poprzez zły naciąg linki gazu może być problem z adaptacja przepustnicy? Bo sprawdzałem i po założeniu linki przepustnica jest minimalnie otwarta(a bez linki jest zupełnie zamnknięta). W dodatku nie ma wogóle luzu w naciągu linki.[/quote]
Ze tego co pamiętam to po założeniu linki przepustnica jest właśnie lekko uchylona. Takze tu raczej jest ok. Ja stawiam na nie spełnione warunki adaptacji i tyle. Bywa też tak ze programem nie da się zrobić adaptacji. Raz tsk miałem przy silniku 1.6[/quote]
Problem rozwiązany! Okazało się że właśnie zbyt naciągnięta linka gazu powodowała że przepustnica nie mogła znaleźć się w najniższym położeniu i adaptacja nie była możliwa. Proponuje przy adaptacji przepustnicy całowicie odpiąć linke gazu, wówczas nic nam nie blokuje otwierania.