[6n] Podświetlenie tylnej rejestracji - zgnite piny

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
marcinparada
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 29 mar 2009, 11:59
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[6n] Podświetlenie tylnej rejestracji - zgnite piny

Post autor: marcinparada »

Witam, ponownie piszę w sprawie mojej żółtej strzały. Nadszedł czas przeglądu, pierwszego powiedzmy gruntownego i legalnego, więc postanowiłem przygotować moje jajeczko tak aby nie było jakichkolwiek problemów. Wymieniłem wszystkie żarówki, aż doszedłem do podświetlenia tablicy rejestracyjnej z tyłu. Kupiłem odpowiednie żarówki i zabrałem się do rozbiórki tego mechanizmu w zderzaku.

Zauwazyłem od razu, że woda dostawała się do środka, więc troche sobie wszystko pogniło i pordzewiało.
To co mnie najbardziej martwi znajduje się na zdjeciu 6, gdyż jest to wtyczka która kończy się kablem prosto do zasilania jak przypuszczam a w niej znajduje się zgnity i ułamany pin od nastepnej wtyczki. Moje pytanie jest następujące, czy mam to potraktować ten wtyk jakimś wd-40, coca-cola czy czyms innym, tak aby wydobyć te zagnite resztki pinu i kupić poprostu samo gniazdo na zarowke? Czy muszę wybrać się na jakiś auto złomowiec i poszukać łacznie z tą wtyczką z kablami, uciać tam na złomie i jakoś to przylutować do kabli w swoim samochodzie (patrz foto.1)?

Nie wiem co z tym zrobić, podobno sprawdzają również oświetlenie tablic, a nie chciałem jechać bez tego oświetlenia aby wyrzucić w błoto 100 zł na przegląd.

Proszę o rady co mam z tym zrobić, gdyż przegląd się skończył tydzień temu i wypadałoby to załatwić jak najszybciej (utrudnieniem jest to ze nie moge z ocztywistych powodów podjechać do żadnego mechanika ani innego 'fachowca')

Z góry dziękuję za pomoc.
a oto i zdjęcia:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 24 sie 2009, 9:30 przez marcinparada, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Yellow Power!!!
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

1. Po pierwsze to post byłby bardziej czytelny gdybyś zdjęcia zamieścił w postaci miniatur;
2. Same klosze lampek będą ok, natomiast oprawki żarówek i skorodowane wtyczki należy wymienić na sprawne. Koszt jest niewielki a unikniesz przygód z niestykaniem, przepalaniem żarówek itd.
3. Jeżeli chcesz kupić "nowe" oprawki, najlepiej wybrac się na jakiś szrot, których w okolicach 3miasta kilka jest i ciagle powstaja nowe;
4. Dostanie w sklepie z częściami lub w ASO tak trywialnej części jak oprawka żarówki i wtyczka może okazać się nie do końca takie proste jak myślisz. Miałem jakiś czas temu taką sytuację i w przypływie natchnienia opisałem ją tutaj
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Tak jak kolega wyżej napisał najlepiej żeby były one sprawne. Ja wymieniłem ostatnio całą lampkę z aukcji tego użytkownika.
http://allegro.pl/item709991547_lampka_ ... _polo.html (aukcja kończy się za kilka minut ale wystawi nową)
A wtyczkę na końcówke kabli może też uda się dostać gdzieś. Zaraz poszukam jaki ma symbol i uzupełnię
Awatar użytkownika
marcinparada
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 29 mar 2009, 11:59
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: marcinparada »

czyli tej wtyczki-gniazda, gdzie znajdują się resztki ułamanego pina nie uda się niczym już uratować? trzeba poszukać takiej i ją lutować?
Obrazek
Yellow Power!!!
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Samą wtyczkę dałoby się w sumie rozbebeszyć ale co z tego jak musisz i tak wsadzić w nią nowe piny? Najprościej bedzie zastąpić nową. Natomiast oprawkę żarówki powineneś bezsprzecznie kupić nową.
Reasumując za całą lampkę nie zapłacisz dużo a komplet masz...
Awatar użytkownika
marcinparada
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 29 mar 2009, 11:59
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: marcinparada »

udało mi się wygrzebać resztke ułamanego pina za pomoca wd40 i śróbokręta do zegarków, więc jest odratowany nie trzba ciąć kabli. Prąd płynie bo sprawdziłem to za pomocą prowizorycznej diody. ;)
Teraz moje pytanie, czy znacie adresy (najlepiej na terenie trójmiasta) gdzie można kupić jedynie same te wtyczki na żarówki foto 3,4,5,6? Bo nie potrzebuje tego klosza z szybką. Czy jednak nie ma co być sknera i zapłacić 50 zł za 2 komplety?

tak btw dzięki za pomoc ;)
Obrazek
Yellow Power!!!
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="marcinparada"]Teraz moje pytanie, czy znacie adresy (najlepiej na terenie trójmiasta) gdzie można kupić jedynie same te wtyczki na żarówki [/quote]
Tu już ci nie pomogę bo jestem ze stolicy. Wiem że w ASO się nie opłaca bo pytałem.
Awatar użytkownika
Kijus
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 293
Rejestracja: 02 kwie 2009, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kijus »

Ja też szukałem kiedyś i skończyło się właśnie na tej aukcji co podał czaja454, bo wyłamałem ten metalowy kawałek z oprawki :D
pozdrawiam
100% technical efficient vehicle
Kijus Basic Style --> viewtopic.php?f=29&t=16986
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Korzystając z okazji podepnę się pod temat.
Spaliła mi się prawa żarówka od poświetlenia tablicy rejestracyjnej, więc postanowiłem ją wymienić i tutaj zaczynają się schody. Cała lampka jest już luźna, ale za żadne skarby nie chce wyjść ze zderzaka. Czy jest na to jakiś specjalny patent?
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="ragiern"]Czy jest na to jakiś specjalny patent?[/quote]
Raczej nie ma. Musisz podnieść odrobine lampke, tak żeby można było wsadzić śrubokręt lub coś podobnego. Potem wymacać gdzie jest metalowy zatrzask (szukaj w kierunku bagażnika) , bo to on blokuje lampkę. potem trochę gimnastyki żeby przyciągnąć ten element do otworu i wyjmujesz całość. Generalnie powiem ci że nie jest łatwo :)

-- 14 Gru 2009 22:19 --

Tak wygląda ten element metalowy który trzyma lampkę:
Obrazek
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote="czaja454"]Generalnie powiem ci że nie jest łatwo[/quote]
To już właśnie niestety wiem! Niby lampka już cała się rusza, ale nie chce wyjść. Obawiam się, czy przypadkiem czegoś nie urwałem, bo do stanu pierwotnego też nie mogę jej doprowadzić :(
[quote="czaja454"]Potem wymacać gdzie jest metalowy zatrzask (szukaj w kierunku bagażnika) , bo to on blokuje lampkę.[/quote]
No właśnie w którą stronę mam przyginać tę blaszkę. W stronę zderzaka czy na zewnątzr, bo już z tego wszystkiego zgłupiałem?
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="ragiern"]No właśnie w którą stronę mam przyginać tę blaszkę[/quote]
Poniżej daje foto, jak najprawdopodobniej wygiął się ten metalowy element.
Obrazek
Patrząc od góry, element metalowy odgiął się pod zderzak w kierunku klapy tak jak pokazuje strzałka. Ciężko to wytłumaczyć.

1. Podnieść lampkę ile się da
2. Włożyć śrubokręt w otwór lampki w zderzaku i tak żeby oś śrubokrętu była jak najbardziej prostopadła do osi zderzaka.
Namacać element metalowy
3. Na tyle ile pozwoli śrubokręt przycisnąć lampkę do zderzaka, jednocześnie starając się przygiąć śrubokrętem element metalowy w kierunku lampki. Następnie jak już blaszka bedzie przygieta i przytrzymywana przez srubokret starac sie wyciągnąć lampkę.
Wiem że trochę zamotane i trochę gimnastyki ale inaczej sie nie da :)
Awatar użytkownika
poly1977
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 04 sie 2009, 11:47
Lokalizacja: Zamość

Post autor: poly1977 »

Mialem podobne problemy z oprawkami z tylu.. wiekszosc problemow wynika z tego ze te zarowki tak sie nagrzewaja, ze po pewnym czasie plastikowe oprawki sie krusza, z przednimi pozycyjnymi jest to samo.. najlepszym rozwiazaniem jest zastapienie lampek pozycyjnych diodowymi.. ponadto sa duzo trwalsze i nie trzeba je tak czesto wymieniac
Awatar użytkownika
polokolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 22 maja 2009, 9:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: polokolo »

[quote="marcinparada"]a nie chciałem jechać bez tego oświetlenia aby wyrzucić w błoto 100 zł na przegląd.[/quote]

nie wyrzucisz w błoto, jak ci nie da przeglądu to nie płacisz to jest ustawowo uregulowane

ale warto to zrobić tak czy siak
g
gilles
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 20 lip 2009, 9:06
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: gilles »

odgrzeję temat,

spaliły mi się obie żarówki w podświetleniu tablicy;
po pewnych mękach udało mi się wymontować te lampy, wymieniłem żarówki, ale przy wkładaniu z powrotem pojawił się problem...
po włożeniu lampy lata sobie ona luźno;
domyślam się, że blaszka z którą jest tyle problemu wygięła się przy wyciąganiu - więc mam pytanie jak ona powinna być prawidłowo zagięta przy wkładaniu ?
czy tak jak na zdjęciu które już w tym temacie było pokazywane?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”