Iceman
No dobra, ale skąd pewność, że 16-calowa felga aluminiowa będzie cięższa niż 15-calowa stalówka na przykład? Masa nieresorowana nie ma wpływu na spalanie, a raczej na przyspieszenie samochodu i trzymanie w zakrętach. Jeżeli zastosuje się odpowiedni rozmiar opon, to żadne parametry nie ulegną pogorszeniu, bo najważniejsze jest, żeby zachować średnicę koła zbliżoną do oryginalnej. Wtedy opona jest lżejsza, bo jest mniej gumy, co może równoważyć wzrost wagi samej felgi. Plus, poprawiają się właściwości jezdne, bo inna jest praca opony o niższym profilu na feldze o większej średnicy niż balona na małej feldze

Wiec wszelkie bujdy o niewiarygodnym wzroście spalania, czy zmuleniu auta można włożyć między bajki

Owszem, gdyby założyć opony o znacznie większej szerokości, to zwiększa się siła tarcia i to akurat może mieć znaczny wpływ na spalanie i pogorszenie osiągów. Najważniejsze, to dobrać oponę z głową i tylo
