Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
rogu
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2013, 21:43
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: rogu »

Olej 10w40 nie pasuje do młodych samochodów.. Mało który olej 10w40 spełnia normę 502.00. Motul ma taką normę. Kiedyś sam w golfie przeszedłem z 15w40 na 10w40 motula. Więc jak wrócisz do 5w40 to na pewno nie zaszkodzi silnikowi.
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

[quote=""Vespa""]Wymieniałem wszystkie filtry i olej, przy czym znajomy mechanik, bez pytania o zdanie zalał go Boost Oilem 10w40.
Polo 1,2, 3 cylindry, 64 KM z nie wiadomo jakim przebiegiem. Czy to był w miarę rozsądny wybór z jego strony? Dodam, że po przejechaniu kilkuset km znowu trzeba było dolać oleju - może za mało wtedy było wlane (nie sprawdziłem) a może jest za rzadki? Nie znam się.[/quote]



Każdy silnik spala olej ,a im ma większy przebieg i zużycie elementów tym będzie go spalał więcej. Traktowanie też ma znaczenie nawet jak pojedziesz nowym autem szczególnie z turbo na tor to po przejechaniu kilkunastu km zobaczysz ubytek oleju.
Olej 15W40 i 0W40 ma tą samą gęstość w temperaturze roboczej czyli przy około 100stC o czym informuje druga część indeksu oleju "40".
Pierwsza część czyli 15W, 0W, 5W... to gęstość oleju gdy jest on "zimny" czyli na przykład zimą https://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHq ... creen&NR=1

Nawet do starego silnika który jeździł na 15W40 można zalać olej 5W40 pełen syntetyk tylko trzeba przed wymianą wypłukać silnik przy użyciu specjalnego preparatu najlepiej renomowanych firm jak Liqui Moly. Takie płukanki są bezpieczne sam je już robiłem w kilku silnikach i znajomi też je robili w swoich autach. Wszystkie teraz chodzą jak zegarki nic się nie rozszczelniło nawet mój VR6 z 93r.
Oleje 15W, 10W u większości producentów nie spełniają nowszych norm bo produkują zbyt wiele osadów, nagaru. Silnik wolnossący benzynowy się na nim nie zatrze tylko będzie bardziej zabrudzony co może prowadzić do spadku kompresji.
Obrazek
e
erykko

Post autor: erykko »

Zbliża się u mnie wymiana oleju. Mam silnik 1.4TDI 75KM z 2003r. Ile kupić oleju? Bo nie wiem czy wchodzi 3,8l czy 4,2l.
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

Zalezy jaki kod silnika
AMF 4,2 l
BAY 3,8 l
c
cad
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2013, 20:56

Post autor: cad »

Witam ponownie.

Chyba mam podobny problem co przedmówca. Zalany mam olej Castrol Magnatec 10W40. Polo 9N z 2002 roku. Przejechałem nim nieco ponad 2 000 km i w trakcie tego okresu zrobiłem dolewkę (łącznie 1 litr), gdyż dwukrotnie zaświeciła mi się oliwiarka. Ogólny przebieg auta to ponad 169 000 km. Nie zauważyłem żeby cokolwiek i kiedykolwiek wyciekało. Trochę mnie to niepokoi - kręcę silnik maksymalnie do ok. 3 500 - 4 000 obrotów i rzadko poruszam się z prędkością wyższą niż 110 km/h.

Zastanawiam się co robić :niewiem:
Jeżeli zmieniłbym olej przy następnej wymianie byłoby to rozsądne?
e
erykko

Post autor: erykko »

No właśnie, tylko gdzie można znaleźć ten kod silnika?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

kod silnika na nalepce pokrywy rozrządu lub z tyłu w komorze koła zapasowego kod lakieru i silnika
np. AKV XXX XXX XXX
civic r18a2/407 1,6 HDi
e
erykko

Post autor: erykko »

To jednak będzie problem, bo fabrycznie był silnik 1.9TDI i został swego czasu wymieniony.
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Kup więcej, jak zostanie będziesz miał na dolewkę.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
e
erykko

Post autor: erykko »

Chyba tak zrobię, chociaż silnik nie bierze nic, a nic oleju mimo sporego już przebiegu.
r
rgx
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:22

Post autor: rgx »

cześć, potrzebuje informacji na temat oleju, bo za parę dni muszę wymienić, mam silnik 1.4 16V [75KM] AUA, mam przejechane ~156k , jaki najlepszy olej mi doradzicie, pytam się doświadczonych ;)

EDIT: sry ale nie zauważyłem działu, myślałem że to dział 6n2, ale jak ktoś zna odp to chętnie przeczytam :)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

do wyboru masz 5W40 lub 5W30 marka twoim wyborem
civic r18a2/407 1,6 HDi
r
radrey
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 23 lis 2012, 11:53

Post autor: radrey »

Witam,
jakiś czas temu zapaliła mi się oliwiarka. Zbliżał się czas wymiany oleju, więc niewiele myśląc pojechałem po olej. Kierując się dobrymi opiniami poprosiłem o motula do mojego polo 9N 1.4 16v silnik AUA. Przebieg 200000 cały czas na oleju 5W40. Nie mogłem taki9ego nigdzie na szybko dostać, ale sprzedawca polecił Motula 5100 10W40. Wymieniłem, zrobiłem 5tys/km i jakoś w wolnej chwili przyjrzałem się baniakowi. Czytając informacje przeczytałem że jest to olej dedykowany do motocykli! Moje pytania:
- mogę na tym oleju jeździć?
- jakim motulem zalać silnik przy kolejnej wymianie?

Dodam że nic złego się nie dzieje. Z góry dziękuję za informację
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nic się nie dzieje kolego zalałeś olej 4T który ma specyfikację API:SL także spokojnie do następnej wymiany
civic r18a2/407 1,6 HDi
r
radrey
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 23 lis 2012, 11:53

Post autor: radrey »

Uff. Dzięki za informację. Powiedz mi proszę czy na przyszłość pozostać przy tym oleju, czy przejść na motula 5/w40? Powiem szczerze że silnik to już hybryda. Pali gaz, benzynę no i olej;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”