[6N] Kontrolka ciśnienia oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pentium
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 15 lut 2012, 16:54

[6N] Kontrolka ciśnienia oleju

Post autor: pentium »

Witam. Wyskoczyła mi dziś kontrolka która wskazuje problem z ciśnieniem oleju. Zaczne od poczatku, jechałem to sobie swoja polóweczką, troche wczesniej wszedłem nią na obroty (wszystko na rozgrzanym silniku), nastepnie wjechałem na rondo i podczas skretu wydobyły się mało przyjemne 3 sygnaly z kontrolka cisnienia oleju, zjechałem z ronda i wszystko wróciło do normy. Jestem laikiem, to moje pierwsze auto, wiec za bardzo sie nie znam, wiec kieruję do was pytanie. Gdzie szukac problemu? Od czego zacząć. Od razu mówie, że nie jestem typem kata :cool2:
gg : 6480335
mail : necku@wp.pl
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

zacznij od sprawdzenia poziomu oleju.
p
pentium
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 15 lut 2012, 16:54

Post autor: pentium »

Sprawdziłem i faktycznie nie jest go za wiele, jutro jade do sklepu po 10w40, zaleje i pojade potem wymienic filtr oleju. Nie wiem czy to ma jakis wpływ ale dodam, ze czasami, bardzo sporadycznie po odpaleniu samochodu (na biegu jałowym) skaczą obroty, lecz po przejechaniu kilkunastu metrow juz nie ma tego objawu.
gg : 6480335
mail : necku@wp.pl
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

jak już chcesz wymieniać filtr to zrób całą wymianę oleju tzn, zlej stary, okręć stary filtr, przykręć nowy i wlej świeży olej. Jak chcesz żeby z silnikiem nie było problemu kupuj dobry olej (np valvoline maxlife 10w40) i sprawdzaj regularnie poziom raz w tygodniu jeśli nie robisz długich tras.

skakanie obrotów może być spowodowane brudną przepustnicą, należy ją wykręcić i wyczyścić, żeby się upewnić to najlepiej podłączyć do VAG'a
p
pentium
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 15 lut 2012, 16:54

Post autor: pentium »

Tak wiec, zostal zlany stary olej. Za jednym zamachem zostal wymieniony filtr oleju, olej, filtr powietrza i kabinówka oraz trzeba bylo dolac oleju do skrzyni bo troszke ucieklo przez wybierak (postanowilem ze to zostanie sprawdzone, bo jak wracalem dzisiaj z wyjazdu to zaniepokoił mnie dziwny dzwięk, gdy wpinalem 5 i wysprzeglalem to bylo slychac świst, równiez wystepował przy lekkim dodaniu gazu i to tylko na 5-tce). Teraz bede obserwować jak się zachowuje Valvoline MaxLife 10W40, tak zachwalany :) Po przejechaniu kilkuset km podam opinie.
gg : 6480335
mail : necku@wp.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”