[9n] Wyciek oleju.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
Co do bendiksu - ich awaria i dogorywanie z reguły wychodzi zawsze zimą przy niższych temperaturach. Jeżeli zaczyna Ci przeciągać, tzn, że masz to do zrobienia. Owszem latem może już nie będzie, ale takie przeciąganie może się skończyć całkowitą awarią rozrusznika.

Co do wody w rurze wydechowej. Nie masz co się martwić. Woda zawsze się zbiera. Zimą jest tego jeszcze więcej ze względu na wilgotność powietrza i różnicę temperatur. Zauważ, że bardzo często zimą samochodom z rury podczas przyspieszenia leci woda z rury.

Co do sprawdzania oleju - olej zawsze sprawdza się przed odpaleniem silnika, najlepiej po całej nocy. Wtedy zawsze cały olej jest w misce olejowej i pomiar wtedy jest wiarygodny.

Pozdrawiam
a
aviator
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 16 sie 2012, 10:34

Post autor: aviator »

Bardzo Wam dziekuje za pomoc.
Podjade wiec do mechanika z tym bendiksem.
Czy podczas jazdy nic mi nie poleci? Mozna jeździć?

Pzdr
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Jeżeli silnik zapali i nie będzie tego "chrobotania" to Spokojnie możesz jechać :)
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

a
aviator
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 16 sie 2012, 10:34

Post autor: aviator »

[quote=""bazi""]taki dzwiek ? :
viewtopic.php?f=176&t=46743[/quote]

Nie, u mnie jest dzwiek znacznie krótszy i i trwa sekunde - jakby w tym samym momencie jak zaczyna juz palic.
K
Karo
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 14 mar 2013, 20:26

Post autor: Karo »

Proszę o opinię, gdyż mam pewien problem z olejem, a raczej jego brakiem.

Pod koniec października 2012 miałam rozszczelniony intercooler i wyciekło troche oleju. Po zmianie IC sprawdzałam poziom oleju i był w w zakresie min-max.

W dniu wczorajszym po 2 minutach jazdy pojawiła się na fisie kontrolka "check oil". Po zatrzymaniu auta, odczekaniu i sprawdzeniu poziomu oleju okazało się, że na bagnecie nie ma po nim śladu. Dopiero po wlaniu 0,7 L poziom był w normie (sprawdzone 2 h po odstaniu auta). Nie ma nigdzie śladów wycieków. Boje sie, że turbina może zasysać olej co IC ale pewności nie mam. No i przedewszystkim martwi mnie, że w tak krótkim czasie takie ilości oleju "znikają".

Silnik jaki posiadam to 1,4 TDI.

Jakieś sugestie ?
s
sarsai
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 20 maja 2013, 20:33

Post autor: sarsai »

Witam i z góry sory, że odkurzam. Mam podobny problem. Po wymienia oleju w Polo 1,2 12V '02 na 5w/30 Castrola, strasznie żre olej. Czy powodem może być fakt, że z tego co wiem zalecany olej to chyba 10W/60?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

5w40 jak już
Awatar użytkownika
beniowski
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 07 lut 2015, 17:16

Post autor: beniowski »

Mam pytanko. Pomozcie! Czy w vw polo 9n3 1.4 16V mpi kod silnika BUD jest uszczelka pod miską olejową czy tylko silikon?
Awatar użytkownika
Twist
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 16 paź 2015, 9:26

Post autor: Twist »

Cześć,

Na przeglądzie mechanik kazał mi na zgaszonym silniku pokręcić mocno kołami w lewo i w prawo, po czym powiedział, że wyleciało kilka kropel oleju i do wymiany będzie uszczelka (nie powiedział dokładnie jaka). Da się zdiagnozować po czymś takim co to może być za uszczelka i jaki może być ew. koszt naprawy?

Polo 9n 2002 12v
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”