[9N] Jakie łożysko koła na przód

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Odkręcasz śrube przegubu kluczem 36 wielokątnym, wybijasz przegub, następnie sworzeń , końcówka , śruba amortyzatora (ew. wyjęcie z całym amortyzatorem) , potem odkręcasz zaciski i go zdejmujesz. Co do specjalnych narzędzi to prasa hudraulicza chociaz nie koniecznie . śruba amortyzatora ta przy zwrotnicy z jednej strony posiada nakrętkę a z drugiej będzie potrzebny coś a'la torx wielokątny 12 bodajże.Nastepnie zwrotnica na prasę i zdejmujesz zabezpieczenie i wyciskasz łożysko i wprasowujesz nowe. Można też młotkiem lecz to taka metoda chalupnicza..
Łożysko jest razem z piastą . Co do firmy łożyska to polecam w szczególności skf lub fag. Powodzenia :)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Ja wymieniłem na FAG i oryginalny też był Fag. Kupując zestaw masz łozysko z piastą(bo to jest jako 1 element), plastikową podkladkę i nową nakrętkę, ponieważ one są samozabezpieczjące i przy odkręceniu uszkodzi się blaszany listek.

Musisz zwrócić uwagę na średnicę czy 72 czy 66mm. Jak masz wspomaganie, to raczej bedzie to 72mm.
Awatar użytkownika
J@ro
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 29 wrz 2009, 15:26

Post autor: J@ro »

[quote="Mati_9N"]Nastepnie zwrotnica na prasę i zdejmujesz zabezpieczenie i wyciskasz łożysko[/quote]

Witam. Czy do wyciśnięcia i wprasowania łożyska z piastą potrzeba jeszcze jakies dodatkowe elementy, jakies 'półksiezyce" etc bo słyszałem ze te łozyska nowej generacji tak łatwo sie nie wyciskają i nie wprasowują?
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Do wyciśnięcia używam zawsze różnego rodzaju krążków by wycisnąć łożysko , do wprasowania wystarczy jakaś grubsza blacha by równomiernie naciskała na piastę.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Łożyska są dość delikatne. Bez użycia prasy spore ryzyko.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
W zasadzie to nie pytanie, ale zamieszam tutaj jako ciekawostkę:
Dzisiaj kupiłem do siebie łożysko (na tył - razem z piastą). Chciałem koniecznie FAGa.. Jednak sprzedawca mi powiedział, że nie ma FAGa, musiałby zamawiać i musiałbym czekać. W zamian proponuje mi również bardzo dobre, tańsze łożysko RUVILLE. Z racji, że już kupowałem pompę wody tej firmy, uznałem, że ok - niech będzie. Kupię od razu, bo robiłem ogólnie większe zakupy. Wracam do domu, otwieram kartonik, a tam taka ciekawostka :) :
Obrazek
Dodam tylko, że FAG bez kartonika RUVILLE był o 20zł droższy :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote="Witek6935"]Witam
W zasadzie to nie pytanie, ale zamieszam tutaj jako ciekawostkę:
Dzisiaj kupiłem do siebie łożysko (na tył - razem z piastą). Chciałem koniecznie FAGa.. Jednak sprzedawca mi powiedział, że nie ma FAGa, musiałby zamawiać i musiałbym czekać. W zamian proponuje mi również bardzo dobre, tańsze łożysko RUVILLE. Z racji, że już kupowałem pompę wody tej firmy, uznałem, że ok - niech będzie. Kupię od razu, bo robiłem ogólnie większe zakupy. Wracam do domu, otwieram kartonik, a tam taka ciekawostka :) :
Obrazek
Dodam tylko, że FAG bez kartonika RUVILLE był o 20zł droższy :)

Pozdrawiam[/quote]
To nie nowość. RUVILLE to pakowacz. Nic nie produkuje.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”