[6n] Jak odkręcić sanki, wózek

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
lowide
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 14 paź 2012, 18:23
Lokalizacja: Radomsko

[6n] Jak odkręcić sanki, wózek

Post autor: lowide »

Witam.
Mam problem z odkręceniem wózka lub inaczej sanek od samochodu.
Wszystkie śruby poza dwoma największymi przykręconymi do spodu podłużnicy są odkręcone.
Problem jest największy właśnie z nimi. Odkręcając, wraz ze śróbą obraca się nakrętka która znajduje się wewnątrz podłużnicy, w dodatku nie ma do tego żadnego dojścia. Co zrobić? Czy można uciąc tą śrubę, czy podłużnica jest zagwintowana?

Z góry dzięki.

Obrazek

OD GÓRY:

Obrazek
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

Ja rozwiązałem to tak, że wyciąłem w podłużnicy otwór rewizyjny i przyspawałem ta nakrętkę w środku do samej podłużnicy.
Awatar użytkownika
lowide
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 14 paź 2012, 18:23
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: lowide »

Udało się jednak ją odkręcić.
Pomiędzy sanki a budę wbijałem przecinak, teraz martwie się co będzie przy dokrecaniu.
Kolego a w którym miejscu dokładnie wyciąłeś tą dziurę?

Chcę zmienić wózek ponieważ jest popękany i podrdzewiały.
Podpowie ktoś czy wózek od innych wersji silnikowych będzie pasował do mnie (1.0 8v).
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

Spróbuję opisać, zdjęcie mogę zrobić po niedzieli, jak będę przekładał koła.

Na zewnętrznej stronie podłużnicy wyciąłem otwór ok 5x7cm na przedłużeniu śruby idącej od sanek. Dokładnie przy nakrętce. Nakrętka jest kwadratowa, więc ciężko złapać kluczem, stąd pomysł na przyspawanie jej do budy.

Sanki będą Ci pasowały od każdej wersji silnikowej. Różnice są tylko w przelotkach do skrzyni. Zobacz, czy masz drążek, czy linki. W ostateczności możesz przespawać przelotkę ze starych sanek.

I jeszcze jedno: warto przy okazji, jak masz sanki na wierzchu dołożyć stabilizator - mega wygodny dostęp, bo się do sanek go kręci, a prowadzenie auta bez porównania lepsze się robi :)
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Kubrick
Przy takiej glebie jak ma lowide stab oprze się o budę i dupa...

lowide
Nie wiem czy dobrze myślę, ale przecież w podłużnicach zarówno po lewej jak i prawej stronie od góry jest otwór technologiczny zaślepiony korkiem, do włożenia klucza i przytrzymania nakrętki w podłużnicy...
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""Jacoo""]lowide
Nie wiem czy dobrze myślę, ale przecież w podłużnicach zarówno po lewej jak i prawej stronie od góry jest otwór technologiczny zaślepiony korkiem, do włożenia klucza i przytrzymania nakrętki w podłużnicy...[/quote]

otwór technologiczny jest ale do konserwacji i nie jest na przelot.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”