lowide - VW Polo 6N, U.S+Gleba - Reanimacja

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
lowide
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 14 paź 2012, 18:23
Lokalizacja: Radomsko

lowide - VW Polo 6N, U.S+Gleba - Reanimacja

Post autor: lowide »

Witam wszystkich!
Chciałbym wam zaprezentować mojego - VW Polo 6N0 96r 3D.

Silnik: 1.0 8V AEV
Moc: 45KM
Kolor: niebieski (LR5Y)

Zmiany:
-> Zawieszenie TA-technix (czerwone springi)
-> Lampy po zabiegu "black"
-> Gładki front
-> Obrysy w kierunkach
-> Nowy lakier

Planowane zmiany:
-> Klamki w kolor nadwozia
-> klapa tył U.S
-> Lampy tył 6N2
-> Szeroka stal
-> Elektryczne szyby
-> Zmiana wnętrza na świeże(niezniszczone)


Samochód kupiłem jako uszkodzony, od brata. Ciśnienia w cylindrach wahały się pomiędzy 2-3 barach. Zdecydowałem się nie remontować starego silnika, tylko kupić coś innego, używanego w dobrym stanie.
Silnik kupiony z przebiegiem 96tys KM, od prywatnej osoby, starszego Pana który rozbił naprawdę całkiem galante Polo (tył), za silnik Pan chciał 600zł ale udało się w końcu utargować stówkę. Uzbrojenie silnika poszło całkiem sprawnie, szybko znalazł się w budzie samochodu, uruchomił bez najmniejszego problemu, przy ostatnich mrozach -15*C również nie było problemu z rozruchem :)

Stary silnik z budzie:

Obrazek

Kolejną sprawą która mnie martwiła to ruda która doczepiła się dookoła samochodu.
Próg od strony kierowcy nie nadawał się do naprawy, wspawałem nowy.
Samochód dobrze oczyszczony z rdzy, zapodkładowany środkiem antykorozyjnym, zaszpachlowany(niestety), podkład uzupełniający -> lakier.

Tak wyglądał samochód przy zakupie:
Obrazek
Obrazek

Reanimacja : :cool2: :cool2:

Kupione nowe blotniki, zamienniki, ale to mało istotne ważne że nie są pordzewniałe.
Obrazek

Dalsze prace reanimacyjne:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[...]No i mała przerwa w dokumentowaniu przebiegu i modyfikacji. I tutaj zaczyna się już inna bajką :)

ETAP II

Samochód został polakierowany, niestety nie mam jeszcze dobrych zdjęć, na wiosnę będzie jakaś dobra sesja :)

Mały kapeć :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wydech z którym muszę coś koniecznie zrobić bo mi ogranicza "kręcenie"
Obrazek

Obrazek
Obrazek


Następnym etapem było posadzenie samochodu, czyli to co lubie :)
Gwint zakupiony od kolegi z forum krzyDOLAR, jest to TA-Technix na czerwonych sprężynach. Jestem b.zadowolony bo w przeciwieństwie do TA-technixa z niebieskimi springami które ma mój kumpel w Vento jest mega komfort.

Następnie lampy frontowe poszły na zabieg "black", całość poszła bezproblemowo, efekt jest w porządku chociaż muszę je jeszcze na wiosnę spolerować bo nie jest to co chciałem osiągnąć.

Nie mogłem się powstrzymać, bo od zawsze kręci mnie styl U.S, właśnie trwają kolejne pracę nad gładkim frontem, wygląda to następująco:
Obrazek

Zderzak rozgrzany opalarką w miejscu wtłoczenia na rejestrację i wypchnięty z drugiej strony tak, aby kąty były zbliżone jak najlepiej do całości i wykorzystać do tego zabiegu jak najmniej kitu. Na zdjęciu dolnym, zaszpachlowany zderzak jest jeszcze nie dotarty, dlatego wygląda to nie najlepiej, natomiast w tej chwili wcale nie jest aż tak źle. Kit to tzw szpachla poliestrowa, elastyczna czyli do plastiku. Mam nadzieje że nic się z nią nie stanie gdyż nie jest jest jej aż tak grubo (0,5-1mm) Dodać mogę to że jest mnóstwo zabawy... rozrabiałem ją już kilka razy, nakłądam i szlifuje do momentu ideału, trzeba odrodzić jakoś te kąty.

Do gładkiego frontu dochodzą obrysy U.S w kierunkach, do tego wykorzystałem oprawkę z kierunku Golf mk3 i wpasowałem ją w klosz kierunku w POLO, wygląda to tak:

Obrazek

Oprawka przekręcana i wyciągana, tak jakby to było jej oryginalne miejsce, trzeba ot jeszcze jakoś uszczelnić :)
Całość wyłączana w przypadku kontroli drogowej :)

W takim razie jest gleba, jest gładki front, są obrysy brakuje jakiegoś koła... Aktualnie felga jest zielona, trochę mi to nie leży, ale nic z tym nie robię bo w planach jest szeroka stal lub coś równie miłego dla oka. Mam parę prostych pomysłów = taniość, lub uderzyć w klasykę, szeroka stal lecz ogólnie to strasznie mi tutaj leży jakiś Ronal T. wszystko zależy od funduszy ;)

Pytanka :

- Panowie, co z blachą? nie widzi mi się jej wozić tak jak na zdjęciu, w upalne dni to może być samobójstwo.
- Co z kontrolami drogowymi jeżeli chodzi o tylną blachę "allegrową" ala U.S, bo słyszałem że podobno sypią się mandaty...
- Co do wnętrza, zmieniać boczki drzwi z wnęka na głośnik czy robić tunel z boczków które mam aktualnie (bez miejsc na głośniki) ?
Ostatnio zmieniony 19 lut 2013, 22:18 przez lowide, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
korzenio
Swój
Swój
Posty: 842
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: korzenio »

co do glosnikow to jak najbardziej kieszenie wymień :) ładne polo i widac ze ma potencjał :)

a rejke przednia ostatecznie za szybe
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

mocno poszedłeś z tematem. będę obserwował projekt! jakie będzie docelowe koło?
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Nie mów ze wkładałeś inny silnik i zostawiłeś 1.0 :banghead:
Awatar użytkownika
KondzioR.
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1351
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:52
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: KondzioR. »

no,no ładnie lecisz :D Fajny kolorek :)
Silnik dalej 1.0? mogłeś chociaż 1.4 badź 1.6 AEE
Awatar użytkownika
lowide
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 14 paź 2012, 18:23
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: lowide »

Słuchajcie, były przymiarki 2.3 NG, ale niestety silnik jest na mechanicznym wtrysku i skrzynia z silnikiem musiała by być po miedzy flansza i się nie pomieści :)
Lipiec/siepień uciekam do Anglii, się okaże czy zostanę czy wrócę już jakimś Toledo, wiadomo o jakim Swapie mowa :)

Docelowe koło... nie mam pojęcia jest mnóstwo pomysłów, natomiast moje gusta to coś nie wielkiego ale za to szerokiego :)
Myślę o 15" maksymalnie 16" na niskim profili i delikatnym naciągu powiedzmy 185 na 8j wystarczy.

Priorytetem aktualnie jest ogarnięcie wnętrza, myślę nad dołożeniem zegarów z MFA, ale chyba z tego co kojarzę trzeba pogrzebać w flashu bo nowe zegary od n2 mają imo. Druga sprawa, nowy tunel i plastik dookoła konsoli, strasznie popękany, nie miło się wsiada, pomału pomału walczę, jutro chcę zrobić spory postęp z tym frontem i chociaż położyć podkład by pokazały się jakieś kąty :)
Awatar użytkownika
drifter
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 265
Rejestracja: 06 paź 2012, 22:17
Lokalizacja: Bytom

Post autor: drifter »

ledzisz z tematem bez opierdzielania się :grin:
podstawa to doprowadzenie wozidełka do dobrego stanu no i modyfikacje na duży plus
Awatar użytkownika
lowide
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 14 paź 2012, 18:23
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: lowide »

Regeneracja plastików poprzez nagrzanie np.opalarką. Obił się komuś pewnie też ten temat przez oczy, a może wie ktoś jak by się to sprawdziło z kloszami kierunków przód? Przy jeździe na włączonych "obrysach" widać już zmęczenie plastiku, mało estetyczne, jeżeli wymiana to wchodzą w grę tylko pomarańcze, lecz pytam czy może jeszcze uda się je jakoś odnowić :)

Fajnie, naprawdę fajnie i dzięki za komentarze, motywują do działań ! :)
Awatar użytkownika
szmydziu
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 563
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:53
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: szmydziu »

Na kierunki sprawa jest prosta. Papier ścierny 1000, potem 2000 ... a na końcu zabawa z drobnościerną pastą polerską.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""lowide""]Przy jeździe na włączonych "obrysach" widać już zmęczenie plastiku, mało estetyczne,[/quote]
Za mocna żarówka, pomyśl o podmiance na LED do "obrysu"
Awatar użytkownika
lowide
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 14 paź 2012, 18:23
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: lowide »

dzięki za radę! :) Zmienię żarówki bo i tak muszę kupic do kierunków w błotnik :)

Pojechałem przed chwilą do znajomego, patrzę na półkę, a tam szafa od VR6 z MFA :)
Zaraz siadam na allegro i licytuje wiązkę i przełączniki, ostatnio przegrałem... poszło za 20zł!

Trochę dziwnie to wygląda bo przy 1.0 licznik wyskalowany do 260km/h :) hehehe :)
No i obrotomierz strojone na 6cyl, wieczorem poszukam jakiegos dobrego wsadu lub innego rozwiazania konwertowania sygnału na 6 cyl :)

Zegary ogólnie i tak chciałem zmieniać ale na te po przejściu, no ale cóż, tego "kupiłem" za jednego "tyskiego" :)


Co do tych kloszy kierunków rozumiem że rozchodzi się o zwykłą polerkę, spróbuję mam nadzieje że to zejdzie chociaż pęknięcia są dość głęboko :)

Obrazek

PS. Spadła wskazówka od poziomu paliwa, ale to nie problem :)
Awatar użytkownika
lowide
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 14 paź 2012, 18:23
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: lowide »

Marnie wygląda u mnie z czasem ale zawsze coś do przodu.
Sprawa wygląda następująco.
Felga! kupiłem ją za dobre pieniądze aczkolwiek trzeba ją trochę podszykować. Moja wizja to spolerowany na lustro rant i środek czarno wysoki połysk, fortepianowa czerń.
Obrazek
Obrazek

Na takim balonie kiepsko to wygląda, najważniejsze że jest rancik i jest co polerować.
Koło 7,5j w planach lekki naciąg 185/50 ;)

Kolejnym szykującym się już modem, właściwie problemem w tej chwili jest pogoda.
Dach leci na czarno, uważam że ten mod jest jeszcze w granicach zdrowego rozsądku i jakoś ciekawie wygląda:)

No co, US skończone z tym że również czekam na pogodę żeby to polakierować.
Myślę że po tych modach zabieram się za wnętrze ;)
x
xdavvex
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1226
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:03
Lokalizacja: Słubice

Post autor: xdavvex »

Ogrom pracy już za Tobą kolego.świetny kolor,jeżeli dojdziesz do celu to będzie to na prawdę fajne auto.życzę powodzenia i wytrwałości.
Mój kawałek szarej blachy

Gdzie zaczyna się pasja tam kończy się ekonomia.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Ślesin 2012
Awatar użytkownika
lowide
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 14 paź 2012, 18:23
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: lowide »

Jak widać po dacie, trochę czasu minęło zanim coś się ruszyło, ciągle nie ma czasu, a wszystko robię samemu, a jednak na lakierowanie czy polerowanie trzeba mieć naprawdę sporo wolnej chwili.

Wczoraj polakierowałem zderzak, maskę oraz dach( czarna perła z palety audi r8 )
Wyszło ciekawie, najbliższym planem będzie usadzić samochód na kole, a więc skończyć polerkę rantu, a środek chcę polakierować na czarno, jak to widzicie? Doradźcie coś, czekam na pomysły :)
Ogólnie przy kupnie od razu sprawdzałem czy koło pasuje, zero problemu, żadnego toczenia wszystko wchodzi na styk i bez luzów :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Gimli
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 07 mar 2012, 20:01
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gimli »

Czarny dach wyszedł bomba - gratulacje. Co do koloru felg ja jestem (może skrzywionym ;) ) zwolennikiem jednokolorowych felg, a te masz ładne. Nie chcesz zostawić tak jak jest po polerce? Jeśli już jakiś kolor w środek, to ja rzeczywiście tylko czarny bym tam widział.

Powodzenia i daj foty jak skończysz.
Moja aPOLOnia - viewtopic.php?f=29&t=50989

Buy this car to drive to work
Drive to work to pay for this car
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N”