[6N1] Awaria silnika.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mateuszkpl
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 25 sie 2012, 22:50
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

[6N1] Awaria silnika.

Post autor: mateuszkpl »

Witam. Przed wczoraj po dłuższej trasie kiedy już wracałem i byłem prawie w domu w aucie usłyszałem szelest, myślałem że zahaczyłem o jakieś gałęzie na drodze jednak kiedy wrzuciłem bieg niżej auto zgasło i już nie dało się odpalić. Myślałem również, że to brak benzyny jednak wczoraj zobaczyłem coś niepokojącego. Tam gdzie znajduje się pasek rozrządu chyba rozwaliła się jakaś rolka. Nie znam się na autach w ogóle i jest tez to moje pierwsze autko. Zrobiłem 2 zdjęcia, które wstawiam poniżej. Co jest grane i ewentualnie jak to rozebrać żeby sprawdzić dokładniej itp. Bardzo proszę o pomoc. :niewiem:


Obrazek


Obrazek
Awatar użytkownika
sidkoz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 13 paź 2011, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sidkoz »

Jest to rolka napinacza paska wieloklinowego. Zapewne się zatarła bo paska to już praktycznie nie masz.
m
mateuszkpl
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 25 sie 2012, 22:50
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: mateuszkpl »

Pasek jest tylko pod spodem tej rolki. Są 3 rolki a to jest ta środkowa.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

to co jest na zdjęciu to nie jest pasek rozrządu i rolki w silniku 8V są 2, nie napisałeś jaki masz silnik, napisz jeszcze czy silnikiem idzie przekręcić i sprawdź czy pasek rozrządu jest na miejscu.
m
mateuszkpl
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 25 sie 2012, 22:50
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: mateuszkpl »

Silnik 1.3. Tak pasek rozrządu nie spadł z rolek choć trochę się naderwał a silnikiem nie da się przekręcić chyba blokuje go ta rolka.
Awatar użytkownika
sidkoz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 13 paź 2011, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sidkoz »

Pasek ze zdjęcia to jest pasek wieloklinowy napędzający alternator, pompę wspomagania opcjonalnie kompresor klimatyzacji. Na twoim miejscu zdjął bym ten pasek ( Są dwa sposoby pierwszy najlepszy najszybszy przeciąć go nożem bo on już do niczego się nie nadaje. I drugi trudniejszy wspomniana rolka to napinacz paska i jego zadaniem jest dociskać pasek "do dołu". Jeśli podniesiesz tą rolkę np kluczem do góry pasek powinno dać się wysunąć, Zazwyczaj robię to z kanału.) Wtedy przekonasz się czy rolka nie blokuje paska a co za tym idzie i silnika. Na drugim zdjęciu widać, że napinacz nie jest w jednej linii wraz z alternatorem co jest troszkę martwiące. Zdejmij osłony rozrządu i daj fotkę.
m
mateuszkpl
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 25 sie 2012, 22:50
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: mateuszkpl »

Ok, wszystko już wiem. Dzisiaj był u mnie znajomy mechanik i skończy się tylko na wymianie tego paska od alternatora. Po usunięciu tego paska autko normalnie pali tylko nie działa wspomaganie kierownicy. Oczywiście wymienię od razu cały rozrząd ponieważ pasek rozrządu też już jest luźny więc lepiej "chuchać na zimne". Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. :oki:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”