[6n] Pomiar kompresji.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

E
Emejcz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 mar 2013, 15:06
Lokalizacja: Łódź

[6n] Pomiar kompresji.

Post autor: Emejcz »

Gdzie dokładnie znajduje się czujnik halla?
Czy trzeba odłączać wtryski w Polo, czy może wystarczy wyjąć jakiś bezpiecznik itp.?
Czy odłączanie wtrysków/czujnika/bezpieczników spowoduje jakieś zmiany w ECU?
E
Emejcz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 mar 2013, 15:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Emejcz »

No cóż kompresja zmierzona, więc sam sobie odpowiedziałem, bo widać mało kto ma pojęcie o pomiarze.

W razie gdyby ktoś poszukiwał podobnych odpowiedzi odpowiem:
-czujnik halla odpina się zaraz przy kopułce i nie ma go z czym pomylić, bo jest tylko jeden
-wtrysków odłączać nie trzeba a po odpięciu czujnika nie zachodzą żadne niepokojące zmiany w ustawieniach komputer.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

czemu odpinałeś czujnik halla? nie trzeba tego robić, wkręcasz manometr w otwór świecy i kręcisz rozrusznikiem.
BTW jak wyszedł ci pomiar kompresji na każdym cylindrze?
civic r18a2/407 1,6 HDi
E
Emejcz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 mar 2013, 15:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Emejcz »

Odpinałem czujnik gdyż takie znalazłem zalecenie w manualu do Polo, pewnie chodzi o to aby iskra nie przeszła niepożądanie na jakiś element z elektryki.

Kompresja wyszła chyba trochę za duża, ale to zapewne przez fakt brania oleju i automatycznego uszczelnienia.
I-16
II-16,5
III-16
IV-16,5

Zacząłem też robić próbę olejową, ale zrobiłem tylko na IV z wynikiem 17bar po czym dałem sobie siana gdyż nie mogłem tam dobrze docisnąć, bo przez złe dojście strzykawki do gniazda zachlapałem je trochę i było za tłusto przez co później chlapał mi olej :P

Mam raczej zużyte lub zapieczone pierścienie olejowe, a kompresje mierzyłem dla własnej ciekawości. Spala sporo oleju i jakoś 3 lata temu był u mechanika który zrzucił głowice i miał wymienić pierścienie, bo tłoki były ponoć w dobrym stanie, ale odwalił jakąś lipę i pewnie wcale ich nie wymienił tylko wrzucił w ropę aby się odpiekły, bo po wizycie u niego przestał kopcić na 3 tys. km, po czym zrobiło się to samo.
Zastanawiam się nad spróbowaniem jakiegoś środka którego można użyć jako dodatek do oleju w celu odpieczenia pierścieni.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

próba nie strzelba, ja takich operacji prócz płukanki silnika nie robiłem.
Jeśli jest taki środek to lej, byle nie motodoktor :) :grin:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

ja zastosowałem u siebie preparat Protec'a i polo przestało brać spore ilości oleju (ok 200ml na 1000km gdzie norma to max 100ml). Ten preparat na pewno będę stosował przy każdej wymianie oleju :)

http://www.motochemica.pl/produkty/prep ... ine-flush/
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”