Jak odpowietrzyć hamulce (auto ma ABS)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

L
Luboniak
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 11 sie 2009, 11:20

Jak odpowietrzyć hamulce (auto ma ABS)

Post autor: Luboniak »

Ostatnio robiłem tylne hamulce (blokował się ręczny) i przez nieuwage zapowietrzyłem układ.
Jak mogę odpowietrzyć hamulce? Znalazłem info że robi się to przy włączonym silniku, ale jak?
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

"normalnie zaczynasz od najdalszego koła od pompy ktoś pompuje a ty odkręcasz zaworek. A czy pompa działa poprawnie może to przez nią masz problemy że jedno koło dobrze nie hamuje. Jak masz ABS to odpowietrz też pompe VAG-em."

znalazłem cos takiego dodam tylko ze silnik musi pracowac
dokładny opis masz na elektrodzie
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

[quote="Luboniak"]Jak mogę odpowietrzyć hamulce?[/quote]
Tak samo jak bez ABS. Jak zapowietrzyłeś "od początku" to musisz niestety trochę tego płynu przetoczyć przez układ. Wszystko można robić przy wyłączonym silniku i jak napisał Goozik na koniec najlepiej przez VAG'a - sam w sobie nie jest skuteczną metodą na odpowietrzenie w Twoim wypadku ale użycie go wcale nie zaszkodzi ;-)
Ja osobiście jak nie chce mi się latać po laptopa przejeżdżam się polną drogą i parę razy przyhamuję od 50 km/h do 0 - działa tak samo jak uruchomienie każdego kołą przez VAG :grin:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

zgadzam się z przedmówcą :good: , odpowietrzałem ostatnio hamulce starym sposobem w dwie osoby,
na zaworek nałożyłem przezroczystą rurkę żeby widzieć bąbelki powietrza.
najpierw odsysałem ze zbiorniczka prawie cały stary płyn i wlałem nowy, i weszło 0,6 L na cały układ i ponad znaczek max,
płyn dot4.
Stary płyn był wyglądał i był rzadki jak uryna :rotfl:
W Vagu jest test pompy można się tym bawić, u mnie wszystko działa pięknie także nie robiłem wcale diagnostyki absu i odpowietrzania pompy ABS.

Wracając do układów hamulcowych w nowszych autkach grupy VAG to masakra, bez kompa wogóle nie ma się co zabierać do wymiany płynu czy też nie daj Boże zmiany klocusiów..... :banghead: także cieszmy się że mamy "stare" auta :good:
civic r18a2/407 1,6 HDi
L
Luboniak
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 11 sie 2009, 11:20

Post autor: Luboniak »

[quote="rat4"] także cieszmy się że mamy "stare" auta[/quote]
No "niestety" mam nowsze auto Audi A6 quatro z 1999 roku i tam to faktycznie bez kompa ani rusz.
Polóweczka jest żonki
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

[quote="rat4"]Wracając do układów hamulcowych w nowszych autkach grupy VAG to masakra, bez kompa wogóle nie ma się co zabierać do wymiany płynu czy też nie daj Boże zmiany klocusiów[/quote]

[quote="Luboniak"]mam nowsze auto Audi A6 quatro z 1999 roku [/quote]

Brat ma A6 właśnie z tego rocznika i tam nie było żadnych problemów :roll: Technika taka sama jak u mnie - na wyłączonym silniku a potem dla pewności dwa razy VAG'iem i wszystko :oki:
Przy wymianie pompy ABS mechanik również potwierdził to, że stare techniki są skuteczniejsze :grin:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nowsze to auto grubo po 2000 roku, ja mam z 98 i też prosta konstrukcja bez bajerków.
civic r18a2/407 1,6 HDi
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

I to grubo grubo :grin: Bo jeśli chodzi np o A6 C5 to do 2003r jest to samo. No, ale koniec OT :acute: :-D
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”