[6N2] Wolne obroty problem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
szmic
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:04
Lokalizacja: Poland

[6N2] Wolne obroty problem

Post autor: szmic »

Przeczytałem wszystkie wypowiedzi na forum w podobnych tematach i nieznalazłem odpowiedzi na mój problem. Proszę o pomoc w następującej sprawie: chodzi o polo 1,4 AUD na zimnym silniku pojawia się lekkie dławienie silnika coś w rodzaju falujących obrotów czego nie widać na wskaźniku obrotomierza, został ostatnio wymieniony olej sprawdzone przewody WN (na mokro)- przebicia nie stwierdzono, oczyszczone świece i ustawiona przerwa (świece są suche) i są dobre, wyczyszczona przepustnica bez adaptacji ponieważ po zabiegu było około 840obr/min a po przejechaniu 20km vag nic niewykazał z błędami, sprawdzona cewka zapłonowa wizualnie- brak pęknięć, błędów brak a problem na zimnym silniku występuje nadal. Poziom paliwa w zbiorniku nie ma tutaj nic do rzeczy bo obojętnie czy jest pełny zbiornik czy na rezerwie jest to samo. Po rozgrzaniu tzw dławienia nie ma.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2013, 7:38 przez szmic, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szmic
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: szmic »

Nikt nie może pomóc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

czujnik temperatury sprawdzony ? może przekłamuje
Obrazek
Awatar użytkownika
szmic
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: szmic »

Czujnik temperatury wymieniłem w zeszłym miesiącu, ale z temperaturą jest ok., tylko nierozumiem co miałby wspólnego z dławieniem silnika.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

sprawdź czujnik temperatury i sondę lambda w vag-com'ie, temp w vagu musi być zbliżona do temp na wskaźniku, a lambda musi oscylować w przedziale napięć między 0.1V a 1V jeśli wykres jest prosty albo nie oscyluje to sonda uwalona.
[quote="szmic"]Czujnik temperatury wymieniłem w zeszłym miesiącu, ale z temperaturą jest ok., tylko nierozumiem co miałby wspólnego z dławieniem silnika.[/quote]
ma coś wspólnego, jeśli czujnik jest uwalony to ecu źle dobiera dawkowanie paliwa, to samo się tyczy sondy.

ostatnio zauważyłem że po podłączeniu vaga i wykasowaniu błędów, po ponownym uruchomieniu i sprawdzeniu czy nie ma błędów było czysto, dopiero po przejechaniu paru km vag wypluł błąd sondy.
Awatar użytkownika
szmic
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: szmic »

Za czujnik temp. jestem pewien że jest ok. Błędów natomiast nie wykazuje, jest czysto, dzisiaj założyłem nowe świece (śmiesznie niska cena za ori 17zł/szt), poprawy brak - ale sondę sprawdzę.
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Gdzie kupiłeś te świece http://motoplatforma.com/index.php?p711 ... -platynowa za 17 zł sztuka? Sprawdź sobie też czy masz szczelny tłumik, zwłaszcza złącze elastyczne.
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

szmic


Ja wymienilem 5 czujnikow z aso az w koncu jest dobrze.. takei g... sprzedaja. Ja na twoim miejscu odpiol bym kostke i sprawdzil.... A potem sporobowal od sondy pierwszej odpiac i sprawdzic jak jedzie
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
szmic
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: szmic »

[quote="Grzela300"]Gdzie kupiłeś te świece http://motoplatforma.com/index.php?p711 ... -platynowa za 17 zł sztuka? Sprawdź sobie też czy masz szczelny tłumik, zwłaszcza złącze elastyczne.[/quote]
Niekupiłem NGK na świecach pisze BRISK VW AG (sprzedawca twierdził że oryginał do vw, skoda, seat, audi i tak pisze na opakowaniu), inne były w cenie nawet do 35zł/szt. Cały układ wydechowy jest nowy włącznie ze złączem elastycznym, poprzedni właściciel wymieniał go w grudniu.

[quote="TOFIK_6n2"]szmic


Ja wymienilem 5 czujnikow z aso az w koncu jest dobrze.. takei g... sprzedaja. Ja na twoim miejscu odpiol bym kostke i sprawdzil.... A potem sporobowal od sondy pierwszej odpiac i sprawdzic jak jedzie[/quote]
Czujnik temp. jest ok. pokrywają się wskazania na liczniku i w vag-comie i niesądzę aby to była przyczyna bo jak był spalony to dławienie też było, tylko wskazanie na rozgrzanym było raz 90 stopni a później 70 (pływała wskazówka z temp), autko jeździ dobrze tylko na zimnym po dłuższym postoju ma takie dławienie, jutro będę sprawdzał sondę.

No i chyba znalazłem przyczynę dławienia, po sprawdzeniu sondy vag-comem parametry są ok (na rozgrzanym silniku), ale chyba jest nieszczelność na kolektorze wydechowym, na razie nie jestem w stanie stwierdzić gdzie dokładnie (zasłania katalizator z osłoną i jest zbyt zimno na rozkręcanie tego) ale myślę że to uszczelka. Co o tym sądzicie ?
Ostatnio zmieniony 25 mar 2013, 22:44 przez szmic, łącznie zmieniany 1 raz.
m
maja81hc
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 25 mar 2013, 19:35

Post autor: maja81hc »

witam mam problem ma wolnych obrotach jak jest zimny wszystko :good: a jak już się rozgrzeje i włączę radio od razu się wyłącza silnik nie wiem czy ma to coś wspólnego ale wymieniłem silnik z 1,0 na 1,4 i zostawiłem sterownik od 1,0 :dizzy: no i jeszcze dziś coś ABS się zapalił z kontrolką ręcznego i na parę sekund radio wyłączyło się :beg: nie wiem co robić mam :beg:
Awatar użytkownika
szmic
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: szmic »

Czyli dałeś mocniejszy silnik 1,4 moc nie wiadomo jaka 60-75 koni (bo nienapisałeś i wszyscy mają się domyslać, model chyba 6N), a zostawiłeś sterownik z ustawionymi parametrami z silnika 1,0 o mocy chyba 50 koni, no gratuluję jak to ma jeździć i dziwię się że wogóle uruchomiłeś a tak poza tym to wpiąłeś się tu z innym problemem a ten temat wolnych obrotów dotyczy 6N2 i konkretnego silnika AUD - załóż nowy temat, opisz dokładnie co zmieniłeś a co zostawiłeś, czy robiłeś jakieś ustawienia - programowania - konkrety bo nikt nie wywróży rozwiązania i czekaj cierpliwie na odpowiedzi
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”