Czytalem troche, jedni pisza ze spoko da sie zrobic inni ze nie warto. Zalozylem temat dlatego ze nie chce sie dowiedziec i wiedze miec tylko w głowie a w najblizszym czasie chce/planuje to zrobic, kolektor wraz z turbem z 1.6 ma byc, moze uda mi sie znalezc z 1.9 teraz pytanie, czy z tdi i td podejdzie? Upchnąc pod maska da rade? z tego co widze powinno sie zmiescic, pytam powaznie bo nie chce potem załowac a ta moc ktora przybędze raczej krzywdy zrobic nie powinna bo nie chce wyciągac 200km z tego silnika ale tylko tyle co pozwoli turbo i ewentualnie jakies strojenie na troche wiecej. mam w tej chwili załozoną pompe wtryskowa bosha nie wiem czy z golego diesla czy z td , nie wiem czy sie to rozni ale pompa ta zostanie , wtryski nie wiem czy z td zakladac czy te co są? koszt turba z kolektorem to 300zł , robocizna swoją drogą, ale co jeszcze potrzebuje? Spływ oleju zrobi sie do miski. Czym sie rozni moj aef od 1.9td ? Skoro te 64km ktore tam mam pod maską daje rade to dodatkowe pare koni raczej nie rozwali skrzyni silnika itp. chociaz swoją drogą powiem ze po zmianie pompy na boscha czuc ze tam jest wiecej. nie zdziwil bym sie jak by na chamowni z 70km wyszło, auto nie ma słuzyc do wyscigow ale czasami przy wyprzedzaniu brakuje tej mocy.
Troche sie rozpisalem ale jestem zainteresowany uturbieniem powaznie
Mam podobne plany tylko ze z 1.4 16v jezeli chcesz uturbic to licz sie z tym ze bedziesz musial sporo wymienic skrzynia tez musi byc mocniejsza i przelozenia tez trzeba by bylo ogarnac bo przy tych to moment sie posypie. Przy 0,4 bara jeszcze na tym sliniku polatasz ale na wyzszym juz proponuje kute tloki i mocniejszy korbowod tak sam jak i wydech wiekszy ze by sie nie "dusil". Sprzeglo tez mocniejsze. Sam koszt zalozenia turbiny i strojenia ECU 4 tys w zwyż 0,4 bara daje jakies ok. 50 kucy. Do tego dochodzi rzeźbienie przodu pod intercooler. Albo swap na 1.8 T od audi TT
Ja tu nie planuje wyciagac 50km.
I wlasnie tu nie wiem co robic, mam dwumas, i nie wiem czy sprzeglo i skrzynia wytrzyma mi, chociaz przeciez nie chce wyciagac nie wiadomo ile koni, mysle ze jak przybedzie te 15km to krzywdy nie zrobi . chce zostac przy calkowitej serii dokładając jedynie turbo i zmieniając miske. U mnie nie ma zadnego ecu itp itd. koszt turba z kolektorem to 300zł. zrobi mi to znajomy, wystarczy dokupic przewody do oleju, przerobic troche wydech no i zmienic miske ewentualnie w tej zrobic otwór. Nie licząc kosztów robocizny w 400zł mozna to wszystko zamknąc.
Nie chce załowac i chce przemyslec czy warto, silnik powinien wytrzymac ale jak z resztą?
no własnie nie, dlatego pytam czy warto. Bo w sumie turbo to koszt 300zł miske bede miał za grosze, przeowdy do oleju tez, wiec co jeszcze potrzebuje? Wydech tez ma byc przerobiony ten co mam, wiec tu koszta duze nie będa.
Zanim sie wpakuje chce wiedziec w co
Ja bym Ci proponowal zaczac od dobrego dolotu (nie zadne K&N) i wydechu + kolektor 4-2-1. 15hp powinienes uzyskac. Jak zalezy ci na 15-20 kucach to uturbianie wg mnie jest zbedne.
Prosze moderatora o skasowanie tematu. jak będą jakies postępy to bede pisał w swoim temacie. plany sie troche pozmienialy i temat o uturbieniu jest zbędny .
Co z odprężaniem silnika ?
Silniki z turbo mają mniejszy stopień sprężania...
Mówisz cały czas o spływie oleju z turbo, a smarowanie turbiny?
Nie jest to takie hop siup jak Ci sie wydaje.
Przerabiać trzeba kolektor wydechowy, jak i wydech
Dodatkowo musiałbys dokupić węże oraz puszke na filtr powietrza
Później strojenie, bo sam "wiatr" to nie wszystko :blush2:
Co jeszcze, nie wiem, bo super znawca nie jestem :scratch:
ja mam w tej chwili pompe wtryskową boscha a nie tą marną lucasa, przed załozeniem jej mechanik twierdzil ze poczuje roznice w spalaniu(mniejsze spalanie) jak i w "bucie" jak mowil tak jest, roznica jest odczuwalna , doplyw i splyw oleju to nie takie skomplikowane, przebudowac wydech tez nie. Wszystko da sie zrobic i nie trzeba wcale milionów do tego, narazie plany sie zmienily, ale nie oznacza ze rezgnuje z tego. Dosc duzo dzis z kolega mechanikiem gadalismy, patrzylismy na silnik itp itd i jest to do zrobienia. najwazniejszy jest kolektor wraz z turbem, i kilka przerobek, jak sie to wszystko uda to strojenie juz tego to bedzie pikuś.
diesla sie nie odpreza wiec tu nie ma porblemu. Trzbea to wszystko ładnie polaczyc i powinien byc duzo mocniejszy taki AEF. Dawke paliwa podkrecic na pompie i bedzi eokej. Turbo na WG i sterowane nadcisnieniowo ma to od siebie ze nie wymaga sterowania bo samo sie steruje. Ewentualnie jakis zaworek MBC dokupic i bedzi emozna wiecej dmuchnac jak w serii to turbo dawali w swoim silniku. Dolotami i wydechami to w AEF nie uzyskasz wielkich przyrostów. Poza tym nawet gdyby to 10 koni w wydechu to nie to samo co 10 koni z uturbienia.
a turbo szykuj od 1.6 najlepiej bo jest większe,wydajniejsze i mi w audi b2 1.6 pompuje seryjnie 0,7 bara,a podkręciłem do 0,9 i tak latam sobie już dłuższy czas