[Classic] sonda i vag

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

m
mnichu33
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 24 lis 2009, 21:00

[Classic] sonda i vag

Post autor: mnichu33 »

koledzy - jak vagiem sprawdzić sonde w polo 1,2 i jakie powinna ona mieć parametry - szukam wszędzie i nie mogę znaleźć
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Nie wiem jak w nowszym polo ale pewnie podobnie, u mnie w 6N odpalasz silnik, potem wchodzisz w engine, kanał 1, bloki pomiarowe, tryb graficzny sobie zapodaj Vagscope i tak jak na obrazku masz na włączonym rozgrzanym silniku wartość oscylującą od 0-1V to właśnie typowa praca sondy lambda:
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
mnichu33
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 24 lis 2009, 21:00

Post autor: mnichu33 »

dzięki - no dzisiaj robiłem ale coś nie wychodzi a sonda w procentach to od - 11 do + 4
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wklej screena z diagnostyki vagiem to sie obada
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
mnichu33
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 24 lis 2009, 21:00

Post autor: mnichu33 »

nie wiem jak to zrobić ale mam coś takiego

AG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 9N1 - VW Polo
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 03E 906 033 L
Component: 1.2l/4V SIMOS3 00HS4726
Coding: 00021
Shop #: WSC 31414
WVWZZZ9NZ3D170621 VWZ7Z0C6960325
2 Faults Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0101

Address 09 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q1 937 049 C
Component: 00 BN-SG. 1S33
Coding: 25742
Shop #: WSC 31414
1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal to Low - Intermittent

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 920 800 P
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V16
Coding: 01131
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ9NZ3D170621 VWZ7Z0C6960325
No fault code found.

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: 09 GATEWAY CAN 1S33
Coding: 00012
Shop #: WSC 31414
No fault code found.

Address 44 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 423 156 R
Component: LenkhilfeKYO V913
Coding: 10140
Shop #: WSC 31414
No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 959 433 H
Component: 1G Komfortgerát 0002
Coding: 00067
Shop #: WSC 31414
1 Fault Found:
01030 - Central Locking Key Switch: Driver Side: Lock
29-10 - Short to Ground - Intermittent

End -------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

masz błędy związane z czujnikiem temperatury i sondą lambda, skasuj błędy
pojeździj trochę i jeśli się te błędy powtórzą to znaczy że uwalone masz te części.
Najlepiej wejdź na te bloki pomiarowe w zakładce silnik, (engine+measuring blocks) i zaznacz kolejno 3 pierwsze kanały,
i włącz tryb graficzny i na wolnych obrotach będziesz miał podobny rysunek jak wkleiłem powyżej, z niego widać czy sonda działa czy nie.
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
mnichu33
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 24 lis 2009, 21:00

Post autor: mnichu33 »

ok czyli 01 , 02 ,03 .... a czy jak coś to sondę kupować orginał czy zamiennik ? bo różnica jest w cenie
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

ja bym oryginalnej nie kupował, może znajdziesz oryginał na szrocie jakoś tanio, powinien długo jeszcze pożyć albo ewentualnie zamiennik.
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
mnichu33
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 24 lis 2009, 21:00

Post autor: mnichu33 »

wymieniłem czujnik tem .... sonda wyczyszczona jak na 1 miesiąc po naprawie jest ok - zero błędów - dziki z pomoc pozdrawiam
a
adi311287
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 03 lut 2013, 15:41

Post autor: adi311287 »

[quote=""rat4""]Nie wiem jak w nowszym polo ale pewnie podobnie, u mnie w 6N odpalasz silnik, potem wchodzisz w engine, kanał 1, bloki pomiarowe, tryb graficzny sobie zapodaj Vagscope i tak jak na obrazku masz na włączonym rozgrzanym silniku wartość oscylującą od 0-1V to właśnie typowa praca sondy lambda:[/quote]

A co jesli w rubryce (u Ciebie VOLTAGE) u mnie pokazuje LAMBDA i najpierw pokazywalo ok 3 % (w twoim przypadku Volty) a pozniej spadlo do ok -3% ?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

tym się nie przejmuj, ma oscylować od 0-1V i tyle
civic r18a2/407 1,6 HDi
a
adi311287
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 03 lut 2013, 15:41

Post autor: adi311287 »

[quote=""rat4""]tym się nie przejmuj, ma oscylować od 0-1V i tyle[/quote]
Ale tam nie Pokazuje voltow tylko procenty. To ile procent powinno pokazywac?
a
adi311287
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 03 lut 2013, 15:41

Post autor: adi311287 »

Dzieki za pomoc ... :/
b
biochemik
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 22 maja 2012, 17:54
Lokalizacja: prawie Lublin (LLE)

Post autor: biochemik »

podłączę się do tematu, sprawa z moim czerwonym diabłem wygląda tak:
od czasu do czasu zapala mi się "check engine", nieważne czy na benzynie czy na gazie. ale nic się nie dzieje, temperatury są ok, nie przerywa, jedzie równo w całym zakresie obrotów.
dodam że spalanie mu spadło, pali mniej gazu a jak wygląda apatyt na benzynę nie wiem.

co o tym myślicie?
jutro postaram się wrzucić więcej danych z vaga, może to coś rozjaśni.

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”