[9N] Czyszczenie przepustnicy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

L
LuppeN
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 31 sty 2011, 19:12

[9N] Czyszczenie przepustnicy

Post autor: LuppeN »

Witam moj samochod

Produksjonsår: 10/01 -> 07/07
Motortype: Bensinmotor
Effekt: 47 KW, 64 hk
Slagvolum (CCM): 1198
Liter: 1,2
Antall sylindre: 3
Antall ventiler: 0
Motorkode: BME, AZQ

Kat.type: med Regulert (3-veis) kat.
Girkassetype: 5 gir
Karosseri: combi-coupe (9N_)
Chassisnr: WVWZZZ9NZ3D029596
Første gang registrert: 01.01.2002


Jak stwierdzic ze musze wyczyscic przepustnice mialem 2 bledy zwiazane z nia i mam kilka pytan.
Pytanie czy moge czyscic przepustnice i jak czy samym sprejem czy musze ja odkrecac czy nie ?
Czy odpinac akumulator i czy musze robic potem adaptacje ?
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

JA czyszczę co jakiś czas profilaktycznie. Nie jest to skomplikowane. Najlepiej zdemontuj obudowę filtra powietrza , odepnij kostkę od przepustnicy i odkręc 4 śrubki. Wymyj ją benzyną tak aby nie było czarnego osadu a ścianki były jak lustro. Po montażu zrób adaptacje i to na tyle :)
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Przepustnicę zapewne masz elektroniczna, więc jakbyś potrzebował, tutaj masz jak zrobić jej adaptację:

Kod: Zaznacz cały

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW

(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół 
KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu 
"Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których 
sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): 
Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "060".
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu 
pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również 
usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości 
wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, 
po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU 
GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
________________________________________
Przepustnice odkręć - 4 śruby na imbus (ampulowe), rozmiar bodajże 5mm. Wyczyść ją konkretnie. Ja miałem tak zawaloną, że płukanka benzyną sama w sobie nic by nie dała. Wziąłem płaski wkrętak i wszystko ładnie zeskrobałem z przepustnicy. Potem dopiero ją porządnie wypłukałem. Możesz nawet ją sobie otworzyć, żeby dobrze wyczyścić krawędzie.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”