Mam taki problem. Jakiś czas temu zaobserwowałem że po naciśnięciu przycisków na kierownicy klakson było słychać bardzo cicho. dzisiaj zamilkł całkowicie. Zdemontowałem go więc i podłączyłem do golfa teścia i o dziwo trąbi. Blaszki pod obydwoma przyciskami wydają się być ok. bezpiecznik też nieprzepalony. Nie wiem gdzie szukać. POMOCY!!! :banghead:
sebatec
a sprawdzales pod kierownica ta blaszke ? czy dotyka pierscienia na kierownicy ? ;] czesto blaszka jest odgięta i nie styka sie z pierscieniem kierownicy
Ok. Sprawdzę ale dopiero jutro. Chociaż nie wydaje mi się bo piny w klaksonie były ładne i czyste ale zobaczę jutro. Może też rozkręcę kierownicę i jeszcze raz obejrzę tą blaszkę. Dzięki. Odezwę się jutro.
sebatec
a jak nie to mozna bez problemu sprawdzic czy płynie prąd do klaksonu, zaopatrz sie w próbówkę 12V, przypnij do masy i włóż do kabla... w tym momencie niech ktos nacisnie na kierownicy klakson, jesli zaswieci sie probowka to jest wszystko ok i problem lezy w samym klaksonie, jesli nie to gdzies cosik nie lączy "po drodze" byc moze kabel gdzies sie przetarl albo naderwany
Taka mała uwaga co do LED'owych próbników napięcia i pomiarów woltomierzem.
Pobór prądu przez wspomniane ustrojstwa jest z definicji dość mały. Co za tym idzie mogą nie pokazać zaśniedziałych styków, gdzie spadek napięcia na złym złączu pojawia sie dopiero przy większym pzepływie prądu. Zdecydowanie lepiej w takich przypadkach sprawdza się zwykła żarówka - np. 21W na kablu. Pobór prądu jest wystarczający aby pokazać ewentualne spadki napięć na złączach.
Owszem LED-tester, woltomierz, oscyloskop - są niezastąpione przy pomiarach napięć sygnałowych, takich jak sygnał z sondy lambda, z czujnika Hall'a, Knock sensor'a, zasilania TPS'a itd... gdzie żarówka może narobić kłopotu a nawet zniszczyć ECU.
Cooyon.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...
"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
mi też kiedyś klakson odmówił posłuszeństwa pomogło doprowadzenie kabelka z aku (+) prosto do klaksonu bo minus chyba idzie na przycisk w kierownicy i minus dochodził tak że próbuj tak jak Ci mówie.
Ok. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Człowiek uczy się całe życie. Nie wiedziałem że golf 3 ma dwa klaksony. Gdy odłączyłem jeden i podłączyłem swój to myślałem że to on trąbi - a to był drugi. Klakson do wymiany. Można zamykać temat. Pozdrawiam.
Witam podepnę się pod wątek. U mnie za kierownicą jak się okazuje blaszki nie ma bo sprawdzałem;/ jakiś pomysł jak to naprawić? ale pozostaje jeszcze pytanie o przekaźnik - który to? Polo 6n 95 1.3. Pozdrawiam