[9n] Rozrząd 1,4 TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

x
xtreme
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 12 cze 2009, 11:31

Post autor: xtreme »

Dzieki Panowie...
Awatar użytkownika
KaWu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 21 lis 2008, 5:19
Lokalizacja: Jawor

Post autor: KaWu »

xtreme dopowiem tylko, że przy wymianie rozrządu nie tylko pasek się wymienia.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Ogólnie polecam Ruvilla ponieważ zakładam rorządy tej firmy do różnych marek aut i naprawde dobrze wytrzymują duże przebiegi.Nie nawidze chińszczyzny poniewaz taki zestaw kiedyś w oplu 1,6 16V zakończył swój żywot po 8tyś.km od wymiany.Dobrze że właściciel auto to kupował.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
Awatar użytkownika
polo_9N
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 14 cze 2009, 12:03

Post autor: polo_9N »

A więc tak, zrobiłem w końcu ten rozrząd. Podam rzeczy które wymieniłem i ceny dla orientacji:

1. Pasek wieloklinowy CONTI (6PK 955) -54 zł
2. Filtr nawiewu FILTRON (K1079 PROMO) -37 zł
3. Pasek rozrządu CONTI (CT 1028) -203 zł
4. Rolka napinająca pasek (EVR55739) - 260 zł
5. Rolka prowadząca pasek (EVR55735) -105 zł
6. Pompa wody HEPU (P554) -250 zł
7. Olej Castron Edge TD 5W40 4l -160 zł
8. Filtr powietrza Filtron (AP189/1 PROMO) -41 zł
9. Filtr oleju KNECHT (OX188D DEKO) -32 zł

Z rabatem na części i montażem u mechanika wyszło w sumie 1300 zł brutto :)

Ogólnie czeka mnie jeszcze wymiana:
10. Napinacza paska wieloklinowego: ok 200 zł
11. Płynu chłodniczego (na razie po kolorze twierdził, że moze być, z racji nowej pompy która ma mieć odpowiednie smarowanie trzeba go wymienić najpóźniej przed zimą)
12. Akumulator - już muszę go ładować i jeździć z kablami w bagażniku (cena pewnie 200 - 300 zł (?)

Kupując bądź sprowadzając auto trzeba zrobić odpowiednią kalkulację kosztów. Jeśli kupujemy w kraju auto i nie mamy pewności co do przebiegu i części które się eksploatują i które należny je obowiązkowo wymienić dla pewności trzeba spokojnie doliczyć 1500-2000 zł (w zależności jakie niespodzianki nas czekają :) )
W końcu TurboDiesle są droższe w utrzymaniu !!!!

Jeśli mamy czas i odrobinę wiedzy myślę, że warto zamówić części przez internet. Spokojnie zaoszczędzić można jakieś 300 zł

Dla przykładu:

Olej Castrol Edge TurboDiesel 5W50:
-W sieci sklepów inter-cars 166 zł za 4L !!!!!!!
- Na allegro 120 zł + wysyłka, ale 5L !!!!!!!
Polo 9N TRENDLINE 1.4 TDi 75 KM
r
rafael
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 19 lip 2009, 9:24

Post autor: rafael »

Witam.mam pytanie kupiłem vw polo 2002r,1.4 16v i zastanawiam się czy wymienić muszę cały komplet rozrządu,napinacze i pompę wody,czy wystarczy sam pasek,samochód ma przejechane 150tys.sprowadzony z belgii.następne pytanie świeci kontrolka klocków hamulcowych,klocki są ok gdzie szukać przyczyny?Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Zmieniaj komplet - na tym nie warto oszczędzać - szczególnie w 16V koszta ewentualnej naprawy będą kosmiczne (150kkm to akurat jest czas na zmianę - 90kkm i potem co 60kkm).
Możliwe, że założono klocki bez czujników. Kable są podłączone?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Tak jak napisał Cooyon. Wymień cały zestaw, bo na tym się nie oszczędza.
Znajomemu strzelił pasek i nie było wesoło. ;)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
r
rafael
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 19 lip 2009, 9:24

Post autor: rafael »

dzięki za informacje,cały komplet wymienię,nie ma co oszczędzać-mogę gorzej pózniej na tym wyjść.
c
caro
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: caro »

Nie ma co oszczędzać na kilku częściach. Wymiana całego kompletu to niewielki wydatek w porównaniu z remontem silnika lub wymianą silnika
a
adamh5
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 29 lip 2009, 21:27
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: adamh5 »

Zawsze wymienia się wszystko co jest napędzane z paska jesli ma to być zrobiona tak jak powinno pamietaj jak strzeli pasek klinowy to nic takiego się z silnikiem nie stanie a jak strzeli pasek rozrządu to katastrofa po silniku
m
marta26
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 29 lip 2009, 0:26

Post autor: marta26 »

witam,
Czy w przy wymianie kompletnego rozrządu w silniku benzynowym trzeba wymieniać olej silnikowy?
s
sikszak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: sikszak »

przy wymianie rozrządu nie ma ingerencji w sprawy "olejowe" Nie jest więc wymagana wymiana oleju bo przy zmianie rozrządu nie spuszcza się go ani nigdzie nie wycieknie. Więć jeśli nie musisz jeszcze wymieniać oleju to go nie wymieniaj
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Olej nie jest w ogóle związany z rozrządem, ale raz na rok należy go wymienić.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
p
piotereks
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 18 sie 2009, 22:53

Post autor: piotereks »

witam. totalna zielen i tyle......
mojemu koledze ale w benzynie 1,4 walnal rozrzad i byly spore koszta, chcial zobaczyc moj model ale jak stwierdzil nie widzi zadnego dojscia. posiadam model basic 12v z 2002 1,2 benzyna. zapytuje bo jak napislaem jestem totalnie zielony... czy w moim modelu nalezaloby wymienic lancuszek /pasek/, nie wiem jak to sie fachowo nazywa rozrzadu??? przebieg 116tys. sprowadzony przy 103tys, wiec pewnie nie bylo nic wymienione tylko sprzedal Niemiec.
jak sprawdzic ten lancuszek. czy w ogole jakos to sie sprawdza czy z urzedu " jak kupiles to wymien , albo zrobiles 100tys to wymien" . prosze o podpowiedz, aby zapobiec ewentualnym niepotzrebnym kosztom.
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote=""piotereks""]przebieg 116tys. sprowadzony przy 103tys,[/quote]

przy 90 tys. sie powinno wymieniać.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”