[9N] 1.2 6v stuki w silniku

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kylo1991
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 13 gru 2012, 9:07

[9N] 1.2 6v stuki w silniku

Post autor: kylo1991 »

Witam,
od nie dawna stałem się posiadaczem Vw Polo 9n 1.2 6v 2002r. Autko chodzi bardzo fajnie jak na 3 - cylindry jest dynamiczne i zrywne jak na 54KM lecz jest pewien problem który mnie nie pokoi.
Gdy samochód się nagrzeje słychać dziwne odgłosy z silnika ( metaliczne stuki ) w okolicach rozrządu. W czsie jazdy przy delikatnym dodawaniu gazu stuki są dobrze słyszalne, przy mocniejszym wciśnięciu gazu stuki znikają.
Zachowuje sie tak samo na postoju: przy delikatnym dodawaniu gazu stuka a przy mocniejszym nie stuka.
Na zimnym silniku nie słychać żadnych stuków.
Polówką zrobiłem ok. 500km i niby nic się nie dzieje - nie ubywa oleju, płynu, rano odpala na dotyk, ciepły również lecz te stuki nie wydają mi się normalne.
Poprzedni właściciel mówił że rozrząd jest nie dawno wymieniony.

Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam, Krzysiek
o
otwinows
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 27 lis 2012, 16:46

Post autor: otwinows »

Hej,

Ja ogólnie się nie znam, ale podobnież te silnik góra wytrzymują lekko ponad 300 tys, tak więc pytanie: jaki masz 'stan licznika'?, acha i czy kupiłeś auto od właściciela czy z komisu/pośrednika?

pozdr,

Rafal
k
kylo1991
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 13 gru 2012, 9:07

Post autor: kylo1991 »

Autko kupione od 2 właściciela. Przebieg ma 161000km ponoć oryginalny

Po podpięciu KTS-a do polówki wpisuje błąd:
P0172 - Układ paliwowy, rząd 1 - MIESZANKA ZA BOGATA

Co to może oznaczać?? Co to jest rząd 1?? Gdzie szukać usterki??
t
tom_ek51
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 29 paź 2011, 11:19

Post autor: tom_ek51 »

Miałem podobne objawy - diagnoza w warsztacie: zawory na 1 i 3 do wymiany. Podobno w ciągu ostatniego półrocza mieli 3 takie autka (wszystkie z silnikiem 1,2). Powiedzieli, że to wada fabryczna tego typu. Koszt - 3000, nieźle jak na ludowy samochód.
p
pinio-78
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 22 lis 2011, 21:30
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: pinio-78 »

Powód nr jeden to układ rozrządu i zawory.
Po nagrzaniu masz rzadki olej, a w tym silniku podstawa to ciśnienie oleju napinające łańcuch, odpowiedz sobie na pytanie jak ma się rozrząd. Zresztą pogadaj z mechanikami znającymi te 1,2 to dowiesz się że główny i praktycznie jedyny problem tych silników to właśnie układ rozrządu i zawory. Jak zrobisz silnik to pamiętaj dobry olej i zawsze pod max.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”