[9N3] Ogrzewanie pomocnicze - jak włączyć?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
brati85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 27 sie 2010, 13:05
Lokalizacja: Kraków i okolice

[9N3] Ogrzewanie pomocnicze - jak włączyć?

Post autor: brati85 »

Witam.
Może temat już był ale niestety nie mogę odnaleźć...
Po rozszyfrowaniu wyposażenia pojazdu po numerze VIN znalazłem pozycję oznaczoną 7E6 - electric auxiliary air heater. Szukając info doszedłem do wniosku że to urządzenie działa na zasadzie "farelki", czyli dogrzewa ciepłym powietrzem kabinę. I tutaj rodzi się pytanie... Jak to ustrojstwo się włącza?? Próbowałem już wszystkich możliwych kombinacji z pokrętłami (mam Climatic), siłą nawiewu, kierunkiem, temperaturą... I nic... Ciepło leci dopiero po rozgrzaniu się silnika. Nie wiem czy dzieje się to automatycznie, czy jakoś ręcznie trzeba uruchomić.
http://moto.allegro.pl/vw-polo-ogrzewan ... 98207.html
Podejrzewam że tak to wygląda. Wie ktoś gdzie to się mieści??
Ostatnio zmieniony 02 sty 2013, 21:02 przez brati85, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

dodatkowa elektryczna nagrzewnica jest umieszczona pod zwykłą (wodną)
Załacza sie automatycznie jeżeli temp. nawiewu jest ustawiona powyżej 20 stopni.(wg. niektórych źródeł 22 st.)
U mnie najbardziej czuć jej działanie po ustawieniu nawiewu na szyby,po niecałej minucie z kratek pod szybą czuć wyraźnie ciepłe powietrze.
Fajna sprawa na zmrożone szyby :good:
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Daj na max temp jaka masz, nawiew na przednia szbe, na 1 czy 2 bieg i powinienes czuc po ok minucie cieple powietrze. Ale chyba powyzej 5st na plusie powietrza to sie nie wlaczy. A teraz takie temp prawie sa i dlatego moze nie dziala u Ciebie
[size=12px][/size]
b
brati85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 27 sie 2010, 13:05
Lokalizacja: Kraków i okolice

Post autor: brati85 »

Nawet przy temperaturach poniżej 5 stopni nie czuje jak u was po minucie ciepłego powietrza. A jak można sprawdzić poprawne działanie tej nagrzewnicy? Czy podpięcie pod kompa pomoże sprawdzić?A może jest jakiś inny sposób sprawdzenia?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Musi być zimno, temperatura wyższa niż minimum, nawiew koniecznie na szybę. Po chwili od odpaleni usłyszysz przekaźnik nagrzewnicy stopień I, później w zależności od obciążenia stopień II.

Jak skręcisz na np nogi o usłyszysz jak wyłącza się nagrzewnica (przekaźnik).
b
brati85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 27 sie 2010, 13:05
Lokalizacja: Kraków i okolice

Post autor: brati85 »

Kolego jhosef a który przekaźnik odpowiada za załączenie się nagrzewnicy? I gdzie się znajduje? Bo u mnie słychać jedno "psztyknięcie" ale nie dwa, tak jak opisujesz. Może po prostu się przekaźnik zespuł?
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Pod komputerem sprawdzisz, tylko pewnie pomyle bo mi swita ze w kanale 014 lub hmm 012 ale ten jest chyba od swiec zarowych silnika. Co do przekaznikow w 6N2 sa dwa z namalaowanym numerem 100 i moze u Ciebie tez tak jest.
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Przekaźnika numeru nie pamietam ale mogę sprawdzić.
Bezpieczniki osobno, 2X40 amper koło skrzynki przekaźników.
b
brati85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 27 sie 2010, 13:05
Lokalizacja: Kraków i okolice

Post autor: brati85 »

A co do tych bezpieczników to gdzie one są schowane? Czy chodzi o te z boku, z lewej strony konsoli?
jhosef sprawdź jak możesz jaki to przekaźnik.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Bezpieczniki nie są w głównej skrzynce po lewej stronie konsoli.
Są osobno w stelażu przekaźników, po prawej stronie.
Przekaźnik sprawdzę po południu.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Z tego co patrzyłem w ELSA to drugi od dołu rząd, dwa przekaźniki po prawej.
b
brati85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 27 sie 2010, 13:05
Lokalizacja: Kraków i okolice

Post autor: brati85 »

A znasz może numery tych przekaźników?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Jeden ma numer 100 a drugi chyba 53.

Sprawdziłem dzisiaj w aucie ale ten drugi nie jestem pewny już...
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

Podłączę się pod temat...

Jak sprawdzić miernikiem czy przekaźniki pracują prawidłowo? Zauważyłem, że podczas jazdy na 27C, nagle zaczęło wiać chłodem. Póżniej przy podwyższaniu temperatury nie było słychać pstryknięcia przekaźników - a zawsze było. Wstępna diagnoza przekaźniki. Tylko który? Dwa od razu by padły?
g
grzesiek82
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 lis 2014, 19:07
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: grzesiek82 »

[quote=""ikris""]Podłączę się pod temat...

Jak sprawdzić miernikiem czy przekaźniki pracują prawidłowo? Zauważyłem, że podczas jazdy na 27C, nagle zaczęło wiać chłodem. Póżniej przy podwyższaniu temperatury nie było słychać pstryknięcia przekaźników - a zawsze było. Wstępna diagnoza przekaźniki. Tylko który? Dwa od razu by padły?[/quote]
Najłatwiej to wyjmij przekaźnik zasil cewkę z akumulatora/prostownika a miernikiem ustawionym na sprawdzanie ciągłości obwodu (brzęczyk) sprawdź czy zwiera styki robocze
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”