[9n]1,4 tdi dymi z bagnetu i po dokreceniu korka wlewu oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
marhiw
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:37

[9n]1,4 tdi dymi z bagnetu i po dokreceniu korka wlewu oleju

Post autor: marhiw »

witam

Czy u Was w tych silnikach tez po wyjeciu bagnetu i tak samo po odkreceniu korka wlewu oleju wydobywa sie para/dym koloru polprzezroczystego? tak jakby z dwoch zaparzonych tyle co herbat. nigdy we wczesniejszych dieslach takiego czegos nie było. Dym nie ma zadnego zapachu auto chodzi idealnie zapala równo... Z rury wydechowej ani dymka nie pusci a po przegazowaniu np ten dymek z bagnetu i wlewu oleju zanika i na wolnych obrotach znowu sie pojawia... Auto nalezy do mojej dziewczyny, niestety nie wiem czy bierze olej dopiero teraz bede to sprawdzal. sprawdzcie to w swoich silnikach proszę. Czytalem na roznych stronach i jedni pisza ze w silnikach na pompowtryskach to norma a inni ze uszczelka,lub pierscienie puszczaja...
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

zobacz ile oleju ci żre
ile masz niby przejechane
jak dymi z bagnetu to zapewne silnik będzie do roboty gdyż pierścieni już nie ma
m
marhiw
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:37

Post autor: marhiw »

no jest najechane 230 kkm zobacze wlasnie jak z tym olejem. No ale jak nie ma pierscieni skoro auto smiga az milo... moze cos innego sie tam moze dziac...nie wiem jakies uszczelniacze?bo z rury wydechowej nic nie dymi
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

Spod korka w pd to norma,z bagnetu jeżeli dymek jest delikatny (jak z cienkiego papierosa :grin: ) to też bez paniki
Olej świeży czy nie wiadomo kiedy zmieniany?
m
marhiw
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:37

Post autor: marhiw »

no ale z rury wydechowej ani dymka nie pusci i chodzi idealnie. Moze jakies uszczelniacze albo cos...
no olej nie jest napewno swiezy bo jest czarny i pewnie trzeba bedzie go wymienic bo z 10 tys km temu podobno byl zmieniany. Pozatym to auto ona kupila niedawno ...
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

[quote=""marhiw""]no olej nie jest napewno swiezy bo jest czarny i pewnie trzeba bedzie go wymienic bo z 10 tys km temu podobno byl zmieniany. Pozatym to auto ona kupila niedawno [/quote]
No to zacznij od "pakietu startowego" (filtry,olej,rozrząd)i nie martw się na zapas skoro nic niepokojącego się nie dzieje.
A olej będzie czarny tuż po wymianie,klekoty tak mają :grin:
m
marhiw
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:37

Post autor: marhiw »

cholera obys mial racje ze po wymianie oleju bedzie oki... bo inaczej pewnie remontowac nie bedzie sensu tylko kupic uzywany silnik z rozbiórki...
m
marhiw
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:37

Post autor: marhiw »

witam

mam kolejne spostrzezenie odnosnie parowania z wlewu i bagnetu.
Nie bierze mi ani grama oleju ani plynu. Moze to normalne przy pompowtryskach..
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

marhiw widzę, że drążysz temat nadal i szukasz problemu, którego zapewne niemasz. Po to każdy silnik spalinowy (wtym również PD) ma odmę, aby uchodziły przez nią przedmuchy kompresji. Aby przekonać się o kondycji twojego motoru, powinieneś wykonać pomiar ciśnienia sprężania. Na koniec dodam, że z mojego też solidnie dymi, a silnik chodzi jak rakieta, a ciśnienie wynosi 28-30 bar
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
c
ckm111
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 03 lip 2011, 9:44

Post autor: ckm111 »

Witam
Moja 9n3 bierze sporo oleju. Jeździlem na castrolu 5w30 w serwisie mówili ze to normalne w tych autach i zmienili mi na 5w40 miało być lepiej ale ja poprawy nie widzę. Czy macie podobny problem?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

a ile tego oleju pije i na ile km i silnik podejrzewam jak w temacie ?
c
ckm111
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 03 lip 2011, 9:44

Post autor: ckm111 »

tak troszke dymi po odkręceniu korka a bierze sporo bo po przejechaniu mysle ok tysiąca dolałem 200ml.
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

[quote=""ckm111""]Witam
Moja 9n3 bierze sporo oleju. Jeździlem na castrolu 5w30 w serwisie mówili ze to normalne w tych autach i zmienili mi na 5w40 miało być lepiej ale ja poprawy nie widzę. Czy macie podobny problem?[/quote]

Turbina nie cieknie?
c
ckm111
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 03 lip 2011, 9:44

Post autor: ckm111 »

nie nie widziałem żadnych wycieków
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

%w30 wymienic na 5w40 to nie wiem w czym mialo pomoc. podwyzszyli tylko "sprawnosc" oleju w w wysokich temperaturach inic wiecej. Trzeba szukac wycieku, tj gdzie olej znika, bo wymiana nic nie da, a tym bardziej taka jak powyzej.
[size=12px][/size]
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”