[86c2f] kontrolka oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

No i chyba zrobię swój, nie będę kupować, oleju nie pali więc jest ok, a głowica splanowana -0.20. tylko będzie więcej czasu na grzebanie, teraz inne priorytety

Sent from my MT11i using Tapatalk 2
Obrazek
Awatar użytkownika
kszywy88
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 242
Rejestracja: 01 kwie 2010, 19:37
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kszywy88 »

Odkopuje temat ;)
U mnie w Polo dzieje się tak, na zapłonie wszystko ok, natomiast po odpaleniu kontrolka od oleju zaczyna mrugać, przeważnie jest tak że gdy dojeżdżam do świateł, hamuje to kontrolka zaczyna świecić lub częściej mrugać. Pod dodaniu gazu kontrolka gaśnie. Podczas jazdy rzadko kiedy się zaświeci a jak już to zrobi to tylko na 2-3 sekundy.
Dodam że ma delikatny wyciek spod pokrywy zaworów.

Co polecacie zrobić ?
JEŻELI KTOŚ MA DO MNIE PYTANIA PISZCIE NA GG - 5378845
moje obecne Polo <!-- s]http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=46039
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

ile masz najechane na tym oleju , poziom uzupełniony i w jakim jest stanie[woda lub paliwo w oleju] i czy wolne obroty nie są za niskie? trzeba zmierzyć ciśnienie trudno jednoznacznie odpowiedzieć, czujnik, pompa ,cmok , dysze, wytarte panewki tylko to słychać .
Awatar użytkownika
kszywy88
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 242
Rejestracja: 01 kwie 2010, 19:37
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kszywy88 »

Na tym oleju prawdopodobnie niecałe 5tys km, z tego co mówił sprzedający gdy kupowałem auto to teraz bedzie nie wiecej niż 5 tys :P
Poziom oleju jest w normie.
Obroty raczej nie są za niskie, na zimnym ma nieraz 1500, a gdy sie nagrzeje trochu to w okolicach 1000.

Kto przeważnie ma sprzęt do mierzenia ciśnienia ? Mechanik każdy ?
JEŻELI KTOŚ MA DO MNIE PYTANIA PISZCIE NA GG - 5378845
moje obecne Polo <!-- s]http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=46039
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

dobry warsztat zajmujący się silnikami . zastanawia mnie, czy wierzyć sprzedającemu ?
Awatar użytkownika
kszywy88
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 242
Rejestracja: 01 kwie 2010, 19:37
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kszywy88 »

co do wierzenia sprzedającemu to raczej bym nie wierzył do końca, przy najbliższej możliwej okazji będe chciał wymienić olej z filtrem
JEŻELI KTOŚ MA DO MNIE PYTANIA PISZCIE NA GG - 5378845
moje obecne Polo <!-- s]http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=46039
J
Jedras
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:50

Post autor: Jedras »

Zdarza się że od jazdy na Castrol-u syntetycznym 5W30 (niektórzy potrafią to nalać...) w małych blokach VW wysiadają panewki i wtedy na niskich obrotach po nagrzaniu potrafi błysnąć.

Jeśli po dodaniu gazu kontrolka gaśnie to wykluczą błąd czujnika lub instalacji elektrycznej. Do pomiaru ciś oleju wystarczy manometr 0-5bar z gwintem M10x1, nie jest drogi, i pewnie tyle kosztuje co taki pomiar u mechanika.

Do tych silników najrzadszy olej jaki wolno wlać to 10W40.
s
senior
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 20 paź 2012, 20:48

Post autor: senior »

Witam .Miałem również problem z migająca kontrolką oleju w vw1,2 z 77r.Po rozgrzaniu kontrolka zaczęła migać.Okazało się że przyczyną był filtr oleju i zabrudzony olej. Osobiście wymieniłem filtr i oleuj pół roku temu. Wylałem stary wlałem świeży syntetyk zakupiony w supermarkecie .Mechanik do którego oddałem samochód pokazał mi specjalnie filtr oleju był normalnie wessany i bardzo mocno zabrudzony.Mechanik przypuszcza,że prawdopodobnie poprzedni właściciel albo nie wymieniał długo oleju ,albo wlał nie wiadomo co,i świeży olej który sam wlałem wypłukał cały silnik z tego dziadostwa i stąd zatkanie filtra.Tak więc przy migających wskażnikach oleju proponuję diagnozę rozpocząć od sprawdzenia filtra i oleju.
Pozdr.Senior
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”