[6N1] Zamarznięty olej. 1.0, r.1999, + sekwencyjne LPG

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
pawellini
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2836
Rejestracja: 06 cze 2010, 22:47
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: pawellini »

3,5 l się leje do Polo
Awatar użytkownika
Marcinek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 sie 2011, 8:00
Lokalizacja: Malbork [GMB]

Post autor: Marcinek »

pewnie paCZyli na bańkę sugerując sie ze jest 5 l a teraz najczęściej leja 4l;]
q
qwazar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 12 wrz 2012, 21:58

Post autor: qwazar »

Coraz ciekawiej.

Tak jak pisałem wcześniej wlali 3L, potem jeszcze litr i miarka była sucha.
Mechanicy stwierdzili, że miarka nie jest z tego samochodu, jest za krótka i w silniku było przed wymianą ok.7L oleju :shock:
Odpalili autko i działało jak należy.
Mogło się tak stać, mógł ktoś niechcący zamienić miarki w warsztacie, a poprzedni właściciel dolał dodatkową ilość oleju.

Nigdy bym nie wpadł na to, aby przy zakupie samochodu sprawdzać czy miarka jest oryginalna.
Sprawdziłem olej i tyle.

Ale idąc dalej :D dojechałem do domu i wyjąłem miarkę, aby zmierzyć i zapytać na forum jaka powinna być jej długość.
Chcąc nie chcąc przy okazji włożyłem miarkę, wyjąłem i poziom oleju na MAX !

Wierzcie mi gdyby moi znajomi mechanicy byli na "gazie" zrozumiałbym, że nie widzieli oleju, ale trzeźwi jak przysłowiowe świnki :)
Dwóch ich było i obaj twierdzą, że poziomu oleju na miarce nie było ...... :banghead:
To co przejechałem 10km i olej się znalazł czy miarka skurczyła ..... :yahoo:

Miarka ma długość 60,5cm mierząc do oringu.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Miarka chyba dobra bo u mnie w 1.4 wygląda tak:
Obrazek

Zaraz jeszcze poszukam czy jest różnica w długosci :scratch:

Edit: Z tego co widzę są takie same :glare:
q
qwazar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 12 wrz 2012, 21:58

Post autor: qwazar »

Dzięki krzychu za pomoc.
Myślę że 1,4 i 1,0 mają takie same miarki.

Dodam, że odma wg mechaników nie była zamarznięta !

Cały czas myślę czy winny nie jest gaz LPG, który według mnie za szybko się przełącza :boredom:
W innym aucie, tak jak pisałem też miałem automat i dopóki nie przekroczyłem 2500 obr nie przełączało na gaz, a tu nawet nie jest jeszcze dobrze nagrzany, a już przechodzi na LPG ?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Tu masz po prostu sterowanie inaczej rozwiązane.
Jeśli uważasz, że za szybko się przełącza, to jedź do gazownika, niech sprawdzi i ewentualnie skoryguje ;)
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Sposób przełączania gazu zależy od instalacji, jedne przełączają się po przekroczeniu konkretnej wartości obrotów inne jak Twoja po osiągnięciu jakiejś temp zwykle ok 30st wody
q
qwazar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 12 wrz 2012, 21:58

Post autor: qwazar »

[quote=""rat4""]już wałkowano ten temat jest kilka rozwiązań:
- elektryczne podgrzewanie odmy,
- odma usytuowana na pokrywie zaworów (połączenie rurką filtra powietrza z pokrywą zaworów)
- tak jak już nie mamy czasu na to to na rozgrzanym silniku, pomiętolić węża odmy i dmuchnąć sprężonym powietrzem, zawsze jakieś rozwiązanie krótkoterminowe.
- majonezu nigdy nie pozbędziemy się z polo, już gdy robi się zimniej to ten syf się pojawia, parowanie wody i skraplanie się z mgiełką olejową powoduje nalot.

Jeszcze jedno rozwiązanie to zastosowanie większego przewodu odmy i rozwiercenie separatora, ale to już na własną odpowiedzialność. :hello:[/quote]
Czy podgrzewanie oleju może być również kolejnym rozwiązaniem ?

EDIT:

Nawiązując do linku bazi:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... zow,348227

zadzwoniłem dziś do serwisu VW czy jestem objęty programem naprawy usterki.
Odpowiedź Nie !
I teraz nie wiem czy za późno, bo autko za stare czy może moje Polo ma już podgrzewaną odmę ?
A jeśli ma to jak to rozpoznać ?

Ps.
Jak na razie na świeżym oleju nic się nie dzieje.
Oby tak dalej.
q
qwazar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 12 wrz 2012, 21:58

Post autor: qwazar »

Czy zamiast prowadzić przewód z korka wlewu oleju do filtra, nie można by wykorzystać rurki od pomiaru poziomu oleju ?
Nałożyć wężyk o i odprowadzić pod silnik.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie ma takiej opcji, rurka bagnetu zassa olej jak już coś, ona ma być szczelnie zamknięta z bagnetem, dlatego ta spinka na uchu bagnetu.
Ta opcja odpada.
civic r18a2/407 1,6 HDi
q
qwazar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 12 wrz 2012, 21:58

Post autor: qwazar »

No to inaczej.
Dodatkowa odma montowana od korka do filtra jak dobrze rozumiem jest zabezpieczeniem na wypadek gdy zatka się, zamarznie odma fabryczna.

Czy dobrze myślę, że zamiast takiej instalacji mógłbym w korek wlewu oleju zamontować ciśnieniowy zaworek bezpieczeństwa?
Jeśli fabryczna odma działa zawór jest zamknięty.
Kiedy odma zamarznie lub się zatka zawór się otworzy i zredukuje ciśnienie.

Nie wiem tylko przy jakim ciśnieniu zawór miałby się otworzyć ?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no to już lepiej, ale lepiej już zrobić dodatkową odmę na pokrywie i puszce niż taki zawór ale możesz próbować jak tam uważasz.
civic r18a2/407 1,6 HDi
q
qwazar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 12 wrz 2012, 21:58

Post autor: qwazar »

Kombinuję, bo wolałbym uniknąć wdmuchiwania powietrza z silnika do filtra powietrza.

Zaworek z dętki samochodowej zamocowany odwrotnie ......czy :banghead:

Znalazłem ciekawe rozwiązanie na podgrzewanie odmy za pomocą podgrzewacza do lusterek:
http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki ... yka-17342/

Obrazek

Obrazek



Podgrzewacze też znalazłem:

http://www.lusterka.ramtel.pl/
Awatar użytkownika
krzzbi773polo
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: krzzbi773polo »

mozesz niewiadomo jaki olej zalac i wymieniac nawet co 5 tys kilomeetrow to w tych silnikach itak maselko pod korkiem sie zrobi a jak bedziesz jezdzil krotkie przejazdy zima czy tylko do pracy i spowrotem to tego syfu zrobi sie to co juz miales czyli wszystko pozamarza ale to juz wiesz.
ja mialem to samo dokladnie.
q
qwazar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 12 wrz 2012, 21:58

Post autor: qwazar »

Przejąłem auto od żony i coś mi się wydaje, że za wolno się grzeje.
Na zewnątrz -8C, przejechałem jakieś 5km, ciepłe powietrze leci z nadmuchu, ale na wskaźniku temperatury mniej niż 70C ?
Sprawdzę czy termostat przez przypadek za szybko się nie otwiera, może to jego wina.

Waszym zdaniem.
Czy rozwiązanie z podgrzewaniem odmy podgrzewaczem lusterek ma sens ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”