Problem z biegiem wstecznym

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Masterton
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 06 lip 2009, 20:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Problem z biegiem wstecznym

Post autor: Masterton »

Wyjaśnię na czym problem polega. Po odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów jest wszystko ok. Po tym jak się rozgrzeje to przy wbijaniu wstecznego słychać mocne zgrzyty (zaraz po odpaleniu silnika nie ma tych zgrzytów). Bieg zaczyna wchodzić ciężko. Nie wiem czy ma to jakiś związek z tym że tarcza sprzęgła po przejechaniu tych kilku kilometrów się rozgrzewa i to jest powodem zgrzytów na wstecznym czy co. Może ktoś miał już podobną sytuację. Może to być np naciągnięta linka sprzęgła?
Proszę o jakieś rady!
JEŚLI NIE WIESZ O CO CHODZI TO CHODZI O TO CZEGO NIE WIESZ...
A
Amino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Amino »

Po pierwsze to sprawdź jaki masz poziom oleju w skrzyni biegów. Być może jest za niski i to jest przyczyną. Za niski stan należy uzupełnić olejem TAF-X Castrola.
M
Masterton
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 06 lip 2009, 20:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Masterton »

Dziękuję za podpowiedź Amino. Sprawdzę tą możliwość na pewno.
JEŚLI NIE WIESZ O CO CHODZI TO CHODZI O TO CZEGO NIE WIESZ...
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

w 2f ten typ tak ma... wine ponosza w wiekszosci podjechane synchronizatory, niski stan oleju lub zuzyte sprzeglo... najpierw zmien cały olej w skrzyni i dopiero sprawdz czy jest roznica... niie baw sie w dolewki...
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
A
Amino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Amino »

Dlaczego sugerujesz, że ma zmienić cały olej? Ta skrzynia nie wymaga wymiany oleju. Jeśli stan oleju jest za niski to należy go tylko uzupełnić. Większość problemów ze skrzynią pochodzi właśnie od za niskiego stanu oleju.
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

skoro juz ma ubytek niech wymieni olej na nowy... przeczytaj artykuł w auto świat... i bez tego artykułu uwazam ze nie ma oleju ktory wytrzyma nie wiadomo ilekm zachowujac swoje parametry...
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
M
Masterton
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 06 lip 2009, 20:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Masterton »

Jeśli mam zakładać że potrzebna będzie wymiana całego oleju to czy ma to być olej który zaproponował Amino tzn TAF X Castrola? adr0444, wiem że jest coś takiego jak synchronizator w skrzyni, ale jestem zupełnie zielony...możesz mi przybliżyć to zagadnienie? Czy jeśli są zużyte to czy jest możliwość wymiany tego podzespołu czy to raczej już skrzynia zajechana? Wiem, zadaje głupie pytania ale jeśli chodzi o mechanikę to nie jestem orłem ale chcę się jak najwięcej dowiedzieć więc jeśli jest taka możliwość to proszę o jakies streszczenie na ten temat,. Z góry dziękuję!
JEŚLI NIE WIESZ O CO CHODZI TO CHODZI O TO CZEGO NIE WIESZ...
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

oczywiscie mozesz wymienic synchronizator... ale tak czy inaczej trzeba by rozebrac skrzynie... jaki zastosowac olej powiedza Ci w serwisie lub jesli masz instrukcje obslugi auta to tam jest wszystko napisane... a sprawdzenie poziomu oleju i jego wymiana jest rzecza najmniej kosztowna i zajmuje najmniej czasu...
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
A
Amino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Amino »

Ja uzupełniałem olejem TAF-X z tego powodu, że nie udało mi się znaleść oleju który by spełniał wymagania do tej skrzyni. Mianowicie musi to być olej syntetyczny, o lepkości SAE 75W-90 i musi spełniać specyfikację API GL-4. Ten jest akurat GL-4+ która jest kompatybilna z GL-4 (podobno jest to bardzo ważne ze względu na typ synchronizatorów w skrzyni). Ten olej spełnia także specyfikację VW 501 50 czyli jest do tej skrzyni. Jedyna wada tego oleju to cena.
Awatar użytkownika
tomaloski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 23 kwie 2009, 9:04

Post autor: tomaloski »

Gdyby był synchronizator biegu wstecznego, to można byłoby ten bieg wrzucać w czasie jazdy, a nie można, trzeba się zatrzymać i robić to w miejscu (rób to delikatnie i płynnie przy jednoczesnym zdecydowaniu, niby to tylko bieg wsteczny a sprawia najwięcej problemów ludziom). Poziom oleju sprawdź na samym końcu, a na początek popróbuj z wysprzęglaniem dwa, trzy razy zanim wrzucisz wsteczny i sprawdź czy zgrzyta czy też nie, później obejrzyj mechanizm wybieraka pod autem czy nie ma w nim znacznych luzów następnie oceń stan uszczelniacza palca wybieraka czy aby nie gubi oleju.
M
Masterton
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 06 lip 2009, 20:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Masterton »

Dzięki Panowie za podpowiedzi!
JEŚLI NIE WIESZ O CO CHODZI TO CHODZI O TO CZEGO NIE WIESZ...
Awatar użytkownika
dru8d
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dru8d »

W instrukcji obsługi VW napisane jest, że przed włączeniem biegu wstecznego należy wcisnąć sprzęgło, poczekać 5 sekund i dopiero wtedy włączyć bieg. Zauważyłem, że odkąd faktycznie zacząłem robić to trochę wolniej zgrzytów nie ma.
VW Polo Fox Style 86C/2F (Steilheck), rocznik: 1994, silnik 1.05i, kolor: Classic Green Perl LC6U, audio: Pioneer DEH-4000 UB ( 2 + sub)
M
Masterton
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 06 lip 2009, 20:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Masterton »

Nie posiadam instrukcji obsługi ale też zauważyłem że przy wolniejszym wbiciu biegu zgrzytów nie ma. Może to właśnie ta przyczyna... Tak czy inaczej poziom oleju sprawdzę sobie choćby dla własnego spokoju.
JEŚLI NIE WIESZ O CO CHODZI TO CHODZI O TO CZEGO NIE WIESZ...
Awatar użytkownika
dru8d
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dru8d »

Polecam również przeczytanie tego co jest niżej.

Obrazek
VW Polo Fox Style 86C/2F (Steilheck), rocznik: 1994, silnik 1.05i, kolor: Classic Green Perl LC6U, audio: Pioneer DEH-4000 UB ( 2 + sub)
M
Masterton
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 06 lip 2009, 20:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Masterton »

Poziom oleju sprawdzony, według mechanika był ok, możliwe że poprzedni właściciel już coś w tym kierunku działał. Sposób z wolniejszym wbijaniem biegu daje efekty ;) jeszcze czasami coś zgrzytnie, ale to już nie jest taj częstym zjawiskiem jak poprzednio.
Dzięki wszystkim zainteresowanym tematem! Przydały się Wasze podpowiedzi ;)
JEŚLI NIE WIESZ O CO CHODZI TO CHODZI O TO CZEGO NIE WIESZ...
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”