[6n1] Mruga kontrolka oleju + pisk ostrzegawczy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

[6n1] Mruga kontrolka oleju + pisk ostrzegawczy

Post autor: klocek »

nowy temat zalozylem, mysle ze w dobrym dziale.
Mam taki problem, gdy odpale auto obroty stoją w miejscu, zapala sie kontrolka oleju i zaczyna piszczec, dodam gazu do okolo 4k obroty silnika normalnie zaczynaja dzialac i problem znika. Co moze byc tego przyczyną?
Ostatnio zmieniony 01 gru 2012, 19:58 przez klocek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

klocek

na jakim oleju jezdzisz ?
moze czas juz zmienic na klase nizszy?

ale najpierw wymien czujnik cisnienia oleju, zmierz cisnienie
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

olej mobil wymieniony tydzien temu. Dlaczego mial bym lac gorszy olej ?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Założyłeś nowy temat, a do starego wystarczyło dodać regulaminowy "tag".
Widze, że przeczytałeś regulamin bo tutaj już dałeś :good: .

Nie zamieściłeś tu informacji z poprzedniego tematu (viewtopic.php?f=46&t=46927) , które moim zdaniem mogą być ważne ;)

np.
[quote="klocek"] potem zobaczylem ze ta kontrolka gasnie po jakims czasie, po jakis 30s i jest normalnie, dzis tez mi sie to zdazylo , 2 razy, wsiadam do auta odpalam, ruszam i sie swieci i piszczy, chwila i gasnie[/quote]
[quote="klocek"]Jak ta kontrolka sie swieci to obroty sa na zero, dodam gazu obroty sie pokaza to i kontrolka znika. Obroty "idą" z altelnatora wiec moze pasek sie zlizga czy cos?
[/quote]

Obroty są na zero, bo alternator nie ładuje i dopiero po przegazówce "się wzbudza", przy czym zaczyna ładować tym samym podając sygnał na obrotomierz
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

[quote="krzychu20"]
Obroty są na zero, bo alternator nie ładuje i dopiero po przegazówce "się wzbudza", przy czym zaczyna ładować tym samym podając sygnał na obrotomierz[/quote]
Dlaczego tak sie dzieje? no i co ma do tego ta kontrolka oleju ? Bo gasnie po tej "przegazówce" gdy tylko obroty sie pojawią. Ale gdy odpale auto i dodam odrazu gazu zanim sie zaswieci to jest wporządku, czesniej bylo to rzadziej a teraz za kazdym razem gdy odpale auto
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

po odpaleniu altek nie ładuje jak pisze krzychu20 brak wzbudzenia czyli brak napięcia na uzwojeniu wzbudzenia altka ,[ podobnie jest przy zerwanym pasku altka kontrolka oleju i sygnał zaraz się pojawia ]brak sygnału o obrotach silnika niezależnie od ciśnienia oleju powoduje zapalenie się kontrolki oleju i sygnału w silniku AEF1,9D .
sprawdź połączenia[styki] przewodów na altku , aku i masy na silniku
prawdopodobnie regulator napięcia i szczotki altka do wymiany
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

a moze byc tak ze pasek sie slizga ? dodam gazu to zalapie i działa?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote="klocek"]a moze byc tak ze pasek sie slizga ? dodam gazu to zalapie i działa?[/quote]

Szczerze mówiąc, to wątpię w to :blush2: Aczkolwiek wszelkie opcje trzeba brać pod uwagę
Poczytaj sobie temat na forum, o wzbudzeniu alternatora ( a jest takowy).
Dokonaj pomiarów, o których tam mowa i coś już bedziesz wiedział ;)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Przy sprawnie działających szczotkach nie powinno być takiego problemu,
to nie jest fiat 126p że na niskich obrotach świeci kontrolka ładowania..
Moim zdaniem trzeba najpierw poprawić styki a jeśli to nic nie zmieni to otworzyć altka i sprawdzić szczotki oraz pierścienie ślizgowe to może być główny problem,
najlepiej od razu zregenerować całego altka i mieć spokój na długi czas.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

a co z kontrolką ładowania , pali się wraz z kontrolką oleju ?
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

Własnie ze nie co jest dziwne, bo skoro nie ładuje to powinna sie swiecic
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

niestety trudno jednoznacznie stwierdzić co powoduje świecenie kontrolki oleju , trzeba szukać :czujnik ,ciśnienie oleju , brak sygnału na obrotomierz , :scratch:
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

Mysle ze tu cisnienie oleju czy czujnik nie mają nic do gadania. Bo przeciez problem pojawia sie tu tylo wtedy gdy nie ma ladowania, dodam gazu jest ładowanie i problem znika a ze sygnał na obrotomierz idzie z altka to brak ładowania=brak obrotów.
Mialem i mam takie przypadki ze jak wjade w wode autem to tez obroty znikają :) Nie na 0 ale stoją na jakis 300obr/min jednak po chwili jest dobrze, wtedy czuc ze to pasek bo nawet szarpniecie delikatne mozna poczuc gdy obroty załapią
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”