drgania na kierownicy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
robson
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2008, 17:19

drgania na kierownicy

Post autor: robson »

otóż, drgania całkiem spore pojawiaja mi sie podczas gdy sillnik jest na luzie, na wolnych obrotach. Gdy zwiekszy mu sie obroty powyzej 1000 wszystko zanika. sprawdzalem poduszki pod silnikem i sa w porzadku. I nie mam pojecia skad sie to bierze? czekam na pomysly moze ktos tez cos takikego mial?
G
Groszek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:51
Lokalizacja: Kalisz/Ostrów Wlkp./Wrocław

Post autor: Groszek »

Być może masz na niskie obroty na biegu jałowym. Zauwazyłem u siebie też coś podobnego, gdy obroty zejdą poniżej 800obr/min np podkulanie się pod górkę na samym sprzęgle bez dodawania gazu. Mam obroty na luzie bez ssania ok. 850obr/min i bardzo leciutko drży i jak mówisz gdy dodam gazu znika drganie. Pojedź na komputer - tam powinno pokazać dokładnie jakie masz obroty ja jałowym, ewentualnie może być brudna przepustnica lub silniczek krokowy źle ją otwiera - choć wtedy obory mogły by falować. Tak mi się wydaje, a jak się mylę to proszę o poprawki :)
Awatar użytkownika
klslowik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:21
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: klslowik »

Każdy typ silnika powinien mieć obroty na biegu jałowym takie jakie są dla niego dedykowane. Dla większości silników nie wiele się różnią ale zacząłbym od poprawnego ich ustawienia aby mieć takie jakie producent przewidział dla mojego typu silnika. Nie sugerować się wskazaniami fabrycznego obrotomierza bo błąd pomiaru jaki on pokazuje może powodować już efekt przez Ciebie opisany.

Jak to nie pomorze będziemy myśleć dalej.

Napisz jaki typ silnika masz.
Polo: 6N 1.9D AEF 1998
http://www.vwpolo.info/
Obrazek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Nie piszesz od kiedy ci sie to robi przypuszczam że od teraz i myśle pogoda czyli zimno i nie orginalne poduszki zamieniły sie w drewno guma stwardniała z zimna i teraz masz na sztywno silnik i karoserie stąd te drgania.Ale to moja opinia.
r
robson
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2008, 17:19

Post autor: robson »

to jest 1.9diesel 1996r. i juz od dawna to sie dzieje i temperatura otoczenia nie ma nic do tego. zobacze na komputerze jakie ma ustawione obroty
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""robson""]to jest 1.9diesel 1996r. i juz od dawna to sie dzieje i temperatura otoczenia nie ma nic do tego. [/quote]
Tego nie pisałeś a od tego było zacząć.Przypuszczam że dwumasa pada.
r
robson
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2008, 17:19

Post autor: robson »

kolo dwumasowe wyienilem nidawno tak ze trzy miesiace wraz ze sprzeglem
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Wymieniłeś czy dałeś wymienić ;) stare ci dali a przynajmniej pokazali ;) ja tak miałem przy wymianie paska rozrządu trza było wymienić komplet ale pracownik poszedł na łatwizne i chciał chyba na lewo zarobić i nie wymienił pompy tylko że sie rozciekła pojechałem na gwarancje i sie wydało potem przeprosiny no i wymiana ale moje nerwy zostały zmieniłem warsztat.
Awatar użytkownika
levun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: levun »

jeśli rzeczywiście wymieniłeś dwumase to nie powinno być drgań.... ja tez niedawno wymieniłem (jakieś 30 tys km temu) na jednomase.... i żadnych dragań nie mam...dziwne zjawisko ???
To może być rzeczywiście jakaś poduszka..... bo obroty jałowe to (chyba) 940 - 960......
Ale trzeba przyznać że nawet powymianie dwumasy na jałowym auto "dudni BASEM"...... :] ALE TAKI UROK TEGO AUTA
hAlO
r
robson
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2008, 17:19

Post autor: robson »

znalazl sie problem tlumik byl za bardzo naprezony bo kiedys jak mi sie przepalil to go pospawalem i to przez nigo tak drgania przechodzily wiec rozcialem tlumik wstawilem kawalek rurki migomatem obsmarkalem i po bolu. a teraz taka ciekawostka z innej beczki-----
---- rozebralem skrzynie biegow zeby wymienic tryby od piatki a tam kolo zebate perfidnie przyspawane do walka atakujacego i jak sie nie wk......wić
Awatar użytkownika
klslowik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:21
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: klslowik »

Silnik AEF to obroty biegu jałowego powinny mieścić się w zakresie 920-960

Pozostałe silniki wysokoprężne:

AHG, AKU, AQM 825-945

AFN, ASV, AGD, ASX, ALH 870-950

AHU, ALE 860-940


ale jak widać problem leżał gdzie indziej :) i już jest załatwoiny :)
Polo: 6N 1.9D AEF 1998
http://www.vwpolo.info/
Obrazek
N
NuNeK
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 07 gru 2008, 23:57

Post autor: NuNeK »

Witam niechce zaśmiecać tematu więc napisze w tym mam takiż problem posiada VW Polo silnik 1.0 (niezanm oznaczeń) rok 1997 bodajże model 6N że na wolnych obrotach zwyklem ma 900 a teraz skaczą od 850 do 950 na biegu jałowym i cały silnik drży (wyjdaje mi się żę to świece lub kable WN) co myślicie ??
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”