[6N] kilka pytań odnośnie odpalania i użytkowania.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

K
KadiLBN
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:45

[6N] kilka pytań odnośnie odpalania i użytkowania.

Post autor: KadiLBN »

Witam, mam pytanie odnośnie mojego autka, kieruje je do was bardziej doświadczonych, bo ja laik jestem.
Od pewnego czasu auto raz odpala normalnie za 1 szym razem a czasem muszę je piłować kilkanaście razy. Byłem u mechanika, sprawdził świece, przewody, wymienił filtry paliwa, oleju, powietrza, olej, przewody paliwowe, uszczelkę pod pokrywą zaworów. Stwierdził że świece (mimo że stwierdził że mają najechane ze 40k km!) i przewody są ok i jeszcze na nich pojeżdżę , rozrusznik regenerowany, bo szczotek prawie już nie miał. Akumulator miałem stary to wymieniłem na nowy 53Ah ale problem nie ustąpił. Jest to Polo 6N, 99r., 1,4 B+G, Gaz instalacja Lovato Autronic AL 700. I moje pytania brzmią:

1. Czy przy odpalaniu auta muszę poczekać aż kontrolka od wtrysku paliwa zgaśnie?
2. Czy ma jakieś znaczenie przy tej instalacji gazowej gaszenie auta na benzynie (czy mogę gasić normalnie na gazie, jeżeli przełącza się automatycznie przy 2,5k obrotów)?
3. Mechanik powiedział że sonda lambda zaczyna wariować, czy ma to wpływ na odpalanie auta?
4. Jakie mogą być przyczyny tego że samochód tak ciężko odpala (oprócz tego co już wymieniłem)?

Wyszukiwarka na tym forum jest jakaś oporna i nic mi nie pokazuje w wyszukiwanych kwestiach.
Czekam na wasze porady i odpowiedzi.
Jak coś mi się jeszcze przypomni to dopiszę.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

1. Książka podaje aby czekać, ale nic się nie stanie złego jak to olejesz
2. Jest to rozumiem sekwencja, automat czuwa nad tym jak przęłącza na LPG,
kończysz jazdę na LPG a przy ponownym rozruchu znowu odpali na benzynie i przełączy gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę (ustawioną wcześniej w sterowniku LPG). Ty się tym nie martwisz i nie musisz przełączać na benzynę po skończonej jeździe.
3. Co miał dokładnie na myśli. sonda ma pracować w zakresie od 0-1V i tworzyć charakterystyczną sinusoidę na wykresie, podpięcie pod VAG wyjaśni sprawę czy ta sonda pracuje dobrze, ewentualnie do elektryka podjedź też ci to sprawdzi.
4. Możliwe przyczyny:
-uwalony czujnik temperatury cieczy (komp ustala zbyt ubogą mieszankę i motor nie chce odpalić)
-zapchany filtr paliwa, pompa ogólnie niesprawne zasilanie paliwem.
i jeszcze wiele innych powodów.
civic r18a2/407 1,6 HDi
K
KadiLBN
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:45

Post autor: KadiLBN »

Instalacja gazowa 2 generacji, przełącza się automatycznie gdy dodam powyżej 2 tyś. obrotów, to nie sekwencja.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

tutaj też nie wymagana jest twoja ingerencja,
rozumiem że masz taki przełącznik?
Obrazek
jeśli masz ustawiony w pozycji automatycznej to nie martwi cię tu nic, wszystko odbywa się automatycznie.
Oczywiście można sobie samemu przełączać tryby zasilania, zazwyczaj poyzcja 0 to LPG,
ale to na bank wiesz sam.
civic r18a2/407 1,6 HDi
K
KadiLBN
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:45

Post autor: KadiLBN »

Właśnie taki przełącznik chciałbym mieć, wtedy sam mogę sobie przełączać, kiedy chce. Ja obecnie posiadam taki: http://www.phjacus.pl/images/czesci/przel_al-700_kw.jpg
Gdy odpalam samochód kontrolka na nim miga jak wcisnę raz, gaśnie i jest tylko benzyna, na zimnym silniku przy dodaniu 2k obrotów samochód jakby się dławił i gaśnie, wymiana kabli na taki przełącznik jak w Twoim poście to koszt około 200 zł. Gdy autko złapie mi temperaturę ok 50* i w czasie jazdy wcisnę guzik wtedy dopiero przełącza się na gaz. Cała instalacja ma ponad 9 lat więc pewnie cała jest do wymiany.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

zmień gazownika, 200 zł za wymianę tego małego przełącznika to już przesada....
gazownik poleciał po bandzie :butcher:
popatrz ile taka centralka kosztuje...około 30 zł

http://www.drypa.pl/index.php?p=product ... &fPriceTo=
civic r18a2/407 1,6 HDi
K
KadiLBN
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:45

Post autor: KadiLBN »

Tak, tak wiem. Ale chodziło o wymianę wszystkich kabli od przełącznika do tego śmiesznego komputera który steruje cała instalacją. Czytałem o owej instalacji Autronic AL 700 i dużo ludzi narzeka, mam ten samochód dopiero 4 miesiące, jeszcze wszystkiego nie zrobiłem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”